hjælp! div til at falde i bottom
Fra : Martin Pries-Brøndbe~

Dato : 13-10-07 10:57

jeg er stødt på et problem.

jeg har denne hjemmeside www.pries-gate.dk/test.asp , og har min
menu ude i venstre side.

men det er ikke det som er problemet, det er at der hvor der står
copyright den falder ikke auto... ned i bunden af hjemmesiden.

er der nogle som kan hjælpe mig ? bottom:0px; virker ikke .

mvh. martin - Tak på forhånd!!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 13-10-07 11:36

"Martin Pries-Brøndberg" <martin@pries.dk> skrev > men det er ikke det som
er problemet, det er at der hvor der står

> copyright den falder ikke auto... ned i bunden af hjemmesiden.

I Firefox er den der overhovedet ikke.
Prøv at validere din side og kom så igen når det er rettet.
http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.pries-gate.dk%2Ftest.asp

Du mangler bla doctype.

Valider samtidig dit CSS

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-10-07 12:27

Martin Pries-Brøndberg skrev:

> jeg er stødt på et problem.

Start med at lægge en doctype ind øverst i koden,
for eksempel

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">

ellers får du det aldrig vist ensartet i alle browsere.

Du har flere gange <body> og </body>, det går helt
galt, valider siden og kom videre!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 13-10-07 18:30

"Martin Pries-Brøndberg" skrev i en meddelelse...

> men det er ikke det som er problemet, det er at der hvor der står
> copyright den falder ikke auto... ned i bunden af hjemmesiden.

Hvis du bruger position:absolute, så bered dig på nogle problemer, hvis ikke
du er klar over, hvordan det virker. Det skal bruges med lempe, for det
trækker elementerne ud af sidens flow. Bedre er at floate DIVerne, så de
stadig optager plads på siden.

Men prøv at se, om der ikke er noget, som kan bruges her:
http://webdesign101.dk/csslayout/oversigt.php

MVH
Rune Jensen