Andet multimedie
bentjuul 3670
Hvilken software til denne arbejdsopgave -~
Fra : BearNice

Dato : 13-10-07 22:24

Hej NG.
Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal forklare dette, så meningen
fremstår tydeligt, så bær over med mig eller spørg ind til, hvis du
har lyst til at hjælpe mig med dette.
Jeg ved ikke hvilke muligheder der er, men tænker på om man kunne
bruge 'Flash' eller 'Acrobat' til at løse problemet. Det kunne evt.
komme på tale at købe løsningen hos en ekstern udvikler.

Opgaven:
Indenfor mit arbejdsområde (daginstitution) bruger vi et
cirkel-diagram inddelt i 9 "kagestykker" med 5 ringe udenpå hinanden.
Dette giver 45 felter i cirkel-diagrammet.
Felterne er tomme til at starte med og bliver udfyldt med tættere og
tættere skravering, indtil barnet behersker den del af sproget som
feltet dækker, og feltet bliver helt dækket.

Skemaerne gennemgåes 2 gange om året, og man bruger forskellige farver
fra gang-til-gang, da man herved kan se hvor barnet var på det
tidspunkt man brugte f.eks. rød farve til at skravere felterne.

Problem:
Skemaerne er i pap og der skal nogle gange tages papir-kopier som
sendes til andre fagpersoner.
Skraveringen af felterne er idiotarbejde og tager ofte længere tid end
vurderingen ift. det enkelte felt.

Behov:
Elektroniske skemaer.
Jeg ville gerne have det sådan, at man med et højreklik, kunne vælge
farve og skraveringsgrad for hvert enkelt felt.
Skemaerne skulle gerne være elektroniske, hvilket ville gøre det
nemmere at sende det til andre fagpersoner.

Mvh. Bjørnar

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-07 15:07

Hej

I mit hovede lyder det som en flashopgave.

Malene¨

Fra : Lars

Dato : 27-10-07 13:11

BearNice skrev:
> [...]
> Skemaerne skulle gerne være elektroniske, hvilket ville gøre det
> nemmere at sende det til andre fagpersoner.

Jeg ville lave det i Powerpoint med en ny slide for hvert nyt
udviklingtrin færdiggjort - simpelt og letanvendeligt. Dvs hvis det nu
absolut skal være så pædagogisk med farver og former

Ellers ville en hvilken som helst tabel jo kunne vise nøjagtig det samme
- og ofte være lettere at aflæse.

vh Lars