realplayer
Fra : Steen Sørensen

Dato : 11-10-07 17:23

hejsa
min datter har en nokia 5500 med realplayer på. hvilket format skal man
gemme musikvideoer i, for at hun kan spille dem.
hilsen steen

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 11-10-07 18:52

Mener det er 3GP formatet, de skal i.
Softwaren kan findes på nettet.

Fra : Steen Sørensen

Dato : 11-10-07 20:05

nogen ide om hvad programmet kan hedde
hilsen steen

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 11-10-07 20:57

Er ikke 100% sikker, men det kunne hedde moget i stil med 3GP Converter.

Du kan evt. søge via Google, men du finder nok ikke en fuld version
gratis....

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-10-07 14:35

"Steen Sørensen" <kaerby@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> nogen ide om hvad programmet kan hedde
> hilsen steen
>
> "Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

Du kan benytte Nokias PC suite, under multimedia kan du vælge format filen
skal gemmes i.
Downloades gratis hos nokia.
Og lige et par links til din datter der har været så fornuftig at vælge en
perle som Nokia 5500
http://gallery.mobile9.com/c/nokia-5500-themes/8/

http://www.getjar.com/software/Nokia/5500d

http://www.s60.com/life/application/displayApplications.do?deviceId=927&categoryId=&order=NAME&type=

mvh Stig

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 12-10-07 15:06

Nokia 5500 er det værste gang lort der er lavet ....
Den er total umulig af finde rundt i, og så smuldrer tastaturet....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-10-07 15:09

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-10-07 15:35

"Anders (6400 Sønderborg)" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Nokia 5500 er det værste gang lort der er lavet ....
> Den er total umulig af finde rundt i, og så smuldrer tastaturet....

Så prøv en "java"telefon næste gang. Tastatur problemet er løst for et halvt
år siden. Mon ikke det er fordi du IKKE har brug for de kvaliteter 5500
giver at du er negativ. Det er jo ikke en "gå i byen og være smart telefon"
Den er til arbejde og sports aktiviter og ikke en skid andet (nåe jo noget
musik).
Det eneste jeg kan udsætte på den efter 4 måneder i marken er at radioen
kunne være lidt bedre til at holde stationerne.

Fra : Peter

Dato : 12-10-07 21:18

Hej.

Jeg HADER det her..... *LOL*
- men for en gangs skyld må jeg give Anders ret......

Nu har jeg godtnok ikke kendskab til nokia generelt, men min 5140i
arbejds-mobil overgik langt min 5500 arbejds-mobil....
- på alle væsentlige punkter.....

Eks:
Batteri-levetid.
Taststur-lås (som godtnok kan installeres i 5500, men hvad er ideen med at
fjerne denne feature ab. fabrik ??)
Brugervenlighed
Tastaturet (der er alt for ringe opbygget mht. placering og udformning af
knapper)

Men som sagt, jeg har ikke så meget Nokia at sammenligne med, men hvis denne
5500 betegnes som en "perle" så siger jeg bare tak for kaffe !

Det kan godt være at man KAN vende sig til den telefon, men nu har jeg haft
min i snart 3 måneder, og hvergang den ringer (og det gør den nemt 10-15
gange om dagen) trykker jeg febrilsk på diverse knapper for at tage
røret.....

Det største plus er nok at kameraret er utroligt nemt at bruge......
- men så lige et minus (i forhold til eks. en S/E K750) hvorfor er lampen
der er indbygget ikke sat om og fungere som kamera-lys samtidig ??

Iøvrigt er den nu også rimeligt god til at spille musik på......
og hvis FM dækningen er rimelig, så modtager den også fint FM-radio....

En enkelt FED detalje, er at den ikke slukker FM-radio´en hvis man tager
hovedtelefon-stikket ud (som visse S/E-telefoner ellers gør), Nokia´en
fortsætter af sig selv, når stikket sættes i igen.... det er ret
lækkert......

Sidst men ikke mindst så kan denne telefon godt køre java, så hvad betyder
"Så prøv en java telefon næste gang" ??

--
Peter
- en stor SonyEricsson fan......

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-10-07 10:02

"Peter" <1@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu har jeg godtnok ikke kendskab til nokia generelt, men min 5140i
> arbejds-mobil overgik langt min 5500 arbejds-mobil....

Ok, Vi bedømmer vel hver især udfra hvordan man bruger telefonerne.

> Eks:
> Batteri-levetid.

Ja den er ikke imponerende, specielt hvis der bruges bluetooth

> Taststur-lås (som godtnok kan installeres i 5500, men hvad er ideen med at
> fjerne denne feature ab. fabrik ??)

Der er en tastaturlås på (højre funktionsknap + *), godt nok ikke
automatisk. Tastaturet går så (dejligt stramt at jeg har min i lommen
uden lås på. Og som du selv siger kan der installeres en automatisk lås på
2 min.

> Brugervenlighed
> Tastaturet (der er alt for ringe opbygget mht. placering og udformning af
> knapper)

Jeg er helt vild med det tastatur, jeg er hurtigere på dette end på min SE
k800i

> Men som sagt, jeg har ikke så meget Nokia at sammenligne med, men hvis
> denne 5500 betegnes som en "perle" så siger jeg bare tak for kaffe !

Jeg arbejder udendørs i alt slags vejr, den ligger godt i hånden, står ikke
af af lidt regn og kan tåle en tur hen vejen.
Til det formål er den en af de bedste på markedet lige nu. Og så er det oven
i købet en smartphone, der både er lille og billig.
Din 5140i er mere hårdfør, men mangler funktioner. En 5140i er teknologisk
langt bagud, bluetooth er et must for mig.

> [...]
> haft min i snart 3 måneder, og hvergang den ringer (og det gør den nemt
> 10-15 gange om dagen) trykker jeg febrilsk på diverse knapper for at tage

Øhh det vil jeg undlade at kommentere, jeg trykker bare på ta-røret knappen.

> Det største plus er nok at kameraret er utroligt nemt at bruge......
> - men så lige et minus (i forhold til eks. en S/E K750) hvorfor er lampen
> der er indbygget ikke sat om og fungere som kamera-lys samtidig ??

Ved ikke, bruger ikke kameraet, Har en k800i som jeg bruger ved lejligheder
hvor jeg ved der skal tages billeder.

> [...]
> lækkert......

> Sidst men ikke mindst så kan denne telefon godt køre java, så hvad betyder

Anders syntes at den er total umulig at finde rundt i, så mener jeg at han
ikke skal vælge en symbian telefon.
java- telefon var bare et udtryk for en ikke-smartphone
Netop fordi det er en symbian styret telefon kan han jo flytte rundt på
mapper, omdøbe mapper, slette mapper
og lave menuerne så de er lige som han syntes fungerer bedst for ham.
Telefonen kan "personaliseres" langt mere end en "ikke smartphone"
Derudover kan han jo bruge standbytilstanden og så har han de mest brugte
funktioner lige ved hånden.
Jeg selv er også vild med knappen der skifter mellem normal/musik/sport
tilstanden da jeg bruger det hele.

Jeg syntes det er perle når man ser på hvad man får for 1500 kr. Jeg tror
hvorfor jeg er så glad for den, er at den opfylder mit behov.
Det skal lige siges at det er den eneste Nokia telefon der i huset.
Derudover har vi 4 SE telefoner som opfylder nogle andre behov.

Mvh
Stig

Fra : Peter

Dato : 13-10-07 10:49

> [...]
> automatisk. Tastaturet går så (dejligt stramt at jeg har min i lommen
> uden lås på. Og som du selv siger kan der installeres en automatisk lås

Men igen, hvorfor overhovedet fjerne denne funktion ??
Jeg kan se at Nokia prøver at sælge dette som "option", hvilket jeg
forbinder med bondefangeri.....
- men heldigvis findes der alternativer..... *LOL*

> Jeg er helt vild med det tastatur, jeg er hurtigere på dette end på min SE
> k800i

Ok, jeg samme´nligner med K810 og K750 og de er begge langt bedre.......
- selv med silicone etui på dem......

> Din 5140i er mere hårdfør, men mangler funktioner. En 5140i er teknologisk
> langt bagud, bluetooth er et must for mig.

Det eneste den reelt manglede for mig var BT......
- ellers kunne den både SMS og telefoni.....

> Øhh det vil jeg undlade at kommentere, jeg trykker bare på ta-røret
> knappen.

Ja, og så får du 3-4 valgmuligheder, som du derefter skal tage stilling
til......

> Ved ikke, bruger ikke kameraet, Har en k800i som jeg bruger ved
> lejligheder hvor jeg ved der skal tages billeder.

Så du har begge i lommen på arbejdet for at være dækket rimeligt ind.......

> Netop fordi det er en symbian styret telefon kan han jo flytte rundt på
> mapper, omdøbe mapper, slette mapper

Som man har stor brug for at kunne ??

> og lave menuerne så de er lige som han syntes fungerer bedst for ham.

Genvejene du kan sætte op på S/E fungere ellers også fint....

> Telefonen kan "personaliseres" langt mere end en "ikke smartphone"

Hvad kan man da og hvordan det, og er der brug for det ??
- jeg kan ikke se at man kan andet end en K810i, og det altså bare meget
mere besværligt......

Men nok om det.....
En "perle" vil jeg nok aldrig komme til at kalde telefonen......

--
Peter

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 13-10-07 11:16

Enig !

Sony Ericsson laver langt bedre mobiler en Nokia gør.

Har selv en W810i, som jeg yderst godt tilfreds med, selvom den er sat til
salg i et andet forum, fordi jeg vil have en anden mobil (ikke Nokia).

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 13-10-07 15:57

> [...]

> mere besværligt......
>
> Men nok om det.....
> En "perle" vil jeg nok aldrig komme til at kalde telefonen......

Du kan simpelthen ikke bruge den rigtige tast hvis du skal bruge flere
tastetryk for at tage din telefon!
Sikker på du ikke bruger funltionstasten ??

Fidusen med smartphone er netop at du kan bruge den som en SE telefon eller
en Nokia 3310 eller hvad helvede du vil. Jeg har for sjov skyld lige
indrettet menuerne som på min k800i.

Fra : Peter

Dato : 14-10-07 10:35

Hej.

> Du kan simpelthen ikke bruge den rigtige tast hvis du skal bruge flere
> tastetryk for at tage din telefon!
> Sikker på du ikke bruger funltionstasten ??

Det kan godt være at du har ret, men så er vi igen tilbage ved at
opbygningen er noget ulogisk....
Men efter at jeg har fået mig et multipoint headsæt til mine telefoner, så
går det meget bedre, for der er det trods alt samme tast jeg skal bruge for
at svare på begge mine telefoner.....

> Fidusen med smartphone er netop at du kan bruge den som en SE telefon
> eller en Nokia 3310 eller hvad helvede du vil. Jeg har for sjov skyld lige
> indrettet menuerne som på min k800i.

Det vil jeg så meget gerne høre lidt mere om, hvor og hvordan gør man det ??
- jeg har en K810i, og hvis jeg kunne få den der Nokia 5500 til bare at
ligne lidt noget S/E i måden den betjenes på, så ville jeg være glad.....

Er det noget man kan downloade sig til ??
- eller noget du vil dele med andre ??

--
Peter

Fra : sjp

Dato : 14-10-07 13:18

> [...]
> ligne lidt noget S/E i måden den betjenes på, så ville jeg være glad.....
>

> Er det noget man kan downloade sig til ??

Start med at læse manuallen der er en glimrende oversigt over de
forskellige taster.
Brug så en ½ times tid på at oprette og flytte rundt på mapper, sådan bare
for øvelsens skyld.
Du har måske en telefon i et 1-2 år, så at bruge en times tid på hvordan den
fungerer er givet godt ud.

Stig

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-07 17:45

Peter skrev:

> Ja, og så får du 3-4 valgmuligheder, som du derefter skal tage stilling
> til......

NEJ, det gør du ikke, men når du som jeg gjorde, bruger den tast som virker
mest logisk er til at besvare opkaldet med, så gør du.

I stædet så skal du svare på det der ikke ligner en tast, næmlig den der
hvide ramme (vil jeg kalde den) der går fra den ene side af telefonen til
den op over displayet.
Nokia er heller ikke min ven, den er simpelthen umulig at finde rundt i
menu'en på. Den firma telefon jeg havde før denne var dog være, for den
havde ikke blåtand.

Fra : Peter

Dato : 14-10-07 10:38

Hej.

> [...]

> hvide ramme (vil jeg kalde den) der går fra den ene side af telefonen til

Det må da afprøves....

Så er vi bare tilbage ved den dårlige udformning af telefonen....

Men tak for dit svar.....

--
Peter

Fra : Ivar Madsen

Dato : 15-10-07 15:58

Peter skrev:

> Det må da afprøves....
> Så er vi bare tilbage ved den dårlige udformning af telefonen....

Det var ved et tilfælde, at jeg opdagede at det er to knapper i det hele
taget.

Og her i gruppen kan vi kun blive enig om at det er en skod telefoen, ellers
kan vi ikke blive enig,,,

Fra : pop

Dato : 13-10-07 20:23

Peter wrote:

> Men igen, hvorfor overhovedet fjerne denne funktion ??
> Jeg kan se at Nokia prøver at sælge dette som "option", hvilket jeg
> forbinder med bondefangeri.....
> - men heldigvis findes der alternativer..... *LOL*

Du udstiller din manglene viden om at tjene penge.

> Ok, jeg samme´nligner med K810 og K750 og de er begge langt
> bedre....... - selv med silicone etui på dem......

Siger vist mere om dine manglene evner end om telefonen

At du vil udstille din dumhed sådan er sku da pinligt.

> Ja, og så får du 3-4 valgmuligheder, som du derefter skal tage
> stilling til......

Igen at udstille hvor dum man er

> Som man har stor brug for at kunne ??

> Hvad kan man da og hvordan det, og er der brug for det ??
> - jeg kan ikke se at man kan andet end en K810i, og det altså bare
> meget mere besværligt......

Igen manglende evner/fantasi

Post

Fra : Peter

Dato : 14-10-07 10:31

Hej.

Du har vist ikke for mange brikker at flytte med hva ??
- synd for dig at du på den måde helt har tabt småkagerne...... *LOL*

At jeg ikke kan lide telefonen, opbygningen, menu-strukturen osv. osv. er
bare ikke ensbetydende med at jeg er hværken fat-svag el.lign. som du ellers
giver stærkt udtryk for....
- men dit indlæg får dog mig ledt på spoet af de tanker om dig, og din evne
til tankevirksomhed..... (eller mangel på samme)*LOL*

Og jo, det eneste i din mail jeg gider at kommentere direkte er dette:

>Du udstiller din manglene viden om at tjene penge.

Det er jo nøjagtig hvad jeg IKKE gør, jeg siger jo, hvis du ellers kan læse
(og forstå bare en lille smule) at jeg udemærket er klar over hvorfor Nokia
har pillet denne "feature" ud af telefonen.
- og at jeg også fint var istand til at finde en gratis løsning på dette
latterlige tiltag.
- og ja det er at sammenlige med bondefangeri.

Det næste fra Nokia bliver en telefon hvor man skal betale ekstra for
tasterne: 1,3,5,7 og 9
- de vil godt nok sidde på tastaturet, men de virker først når man betaler
ekstra for at få dem aktiveret..... *LOL*

--
Peter

Fra : pop

Dato : 13-10-07 20:01

Peter wrote:
> Hej.
>
> Tastaturet (der er alt for ringe opbygget mht. placering og
> udformning af knapper)

Eller at dine evner ikke forstår at tilpasse sig

> [...]
> jeg haft min i snart 3 måneder, og hvergang den ringer (og det gør
> den nemt 10-15 gange om dagen) trykker jeg febrilsk på diverse

Ja det siger vist mere om dig end om Telefonen.

Post

Fra : Anders \(6400 Sønder~

Dato : 13-10-07 10:29

Jeg har selv haft en af dem, men solgte den ret hurtigt igen, den var total
umulig at finde rundt i.