Død Athlon...
Fra : Jensen

Dato : 11-07-01 17:09

Hej NG.

Det er med stor sorg at jeg må erklære min kære Athlon 1200 for værende død.
Jeg vil ved samme lejlighed advare jer andre imod at montere jeres kølere
således at ingen ledninger hænger i nærheden af jeres blæser!

Hvorfor? Et 12-volt strømstik på afveje satte en stopper for rotationen af
blæseren i min computer. Ca. 3 minutter inde i windows lugtede PC'en
pludselig og inden jeg nåede at flå stikket ud af væggen, var mit kabinet
fyldt med røg. Konklusion: En Athlon kan under ingen omstændigheder tåle at
blive overophedet.

Til sidst vil jeg lige sige at jeg normalt ikke laver den slags brølere, men
jeg tilskriver sommervarmen hele skylden for det pågældene uheld

Jonny.

Fra : Psyman

Dato : 11-07-01 17:44

> Konklusion: En Athlon kan under ingen omstændigheder tåle at
> blive overophedet.

Nogle kan! Jeg har set en T-bird 800 MHz kører uden køler (men med
kølerprofil, kørende med WinME). Min egen P2-350 kører klippestabilt med en
god køleprofil uden blæser. Den er tilmed lukket inde i et skab.

Fra : Bear

Dato : 11-07-01 19:45

Har du ikke sat BIOS'en til at lukke ned ved for høj temperatur? Ellers er
det noget man skal overveje

Bear

ICQ: 2745075

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 12-07-01 02:29

Du kan måske prøve med Motherboard Monitor 5, det er et program der kan
advare dig hvis din CPU er for varm, blæsere går i stå eller der er for
mange volt på et kredsløb.
Jeg ved ikke hvor du kan downloade det, jeg fik det via mail fra Epox.
Hilsen
Thomas

Fra : Brian Mark Madsen

Dato : 12-07-01 14:49

Min PIII 450@557mhz har kørt flere gange med en blokeret blæser. Den
begyndte at lugte brændt - meget brændt. Køleprofilet var nok 90grader eller
noget i den dur, for jeg fik en lille brændmærke da jeg følte på det. Efter
en lille pause startede jeg den igen - længe leve for Intels gode kvalitet.

--
Mvh. / Best Regards

Brian Mark Madsen
Jensen <a@b.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b4c7972$0$2642$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Villy Jensen

Dato : 12-07-01 14:58

> [...]
men
> jeg tilskriver sommervarmen hele skylden for det pågældene uheld

Ak-ak...
Det var aldrig sket med Intel:
Intel CPU lukker selv af ved overophedning
Intel CPU udvilkler typisk væsentligt mindre varme end AMD

MEN:
AMD er billigere og OC-venlige!
AMD har bragt megen underholdning til OC- og hardware-nørder!!!

LÆNGE LEVE AMD (men husk nu køleren)!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy
(og jeg er tilfreds T-bird-ejer!!!)