Programmer til mi Nokia 6110 Navigator?
Fra : Anders

Dato : 03-10-07 09:06

Hej

Jeg har ikke nogen erfaring i at hente og installere programmer til
mobiltelefoner, men vil gerne lege lidt med det.

Er der nogen her, der ved hvad der findes af sjove programmer og ikke mindst
hvor og hvordan jeg finder dem?

(Et specifikt program jeg mangler og har hørt eksistere er: Automatisk
tastaturlås)

Mvh
Anders

Fra : Jubii

Dato : 03-10-07 09:34

"Anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mobiltelefoner, men vil gerne lege lidt med det.
>
> Er der nogen her, der ved hvad der findes af sjove programmer og ikke

http://www.softwaremarket.nokia.com/?lang=en&addVoucher=OCT2007HJRNZPS

Og se ordentligt efter om programmet passer til din model.

> (Et specifikt program jeg mangler og har hørt eksistere er: Automatisk
> tastaturlås)

Der står dette i din brugerguide.:
"Tid for tastaturautolås > Brugerdefineret - for automatisk at få låst
tastaturet
efter en angivet periode med inaktivitet.

Tid for telefonautolås - for at angive en timeoutperiode, hvorefter enheden

automatisk låses. Hvis du vil bruge enheden igen, skal du indtaste den
korrekte

låsekode. Hvis du vil slå tidsrummet for autolås fra, skal du vælge Ingen."

Fra : Anders

Dato : 03-10-07 12:01

"Jubii" skrev:

> [...]
> korrekte
>
> låsekode. Hvis du vil slå tidsrummet for autolås fra, skal du vælge

Tak for hjælpen, men finder der ikke nogle gratis ting derude?

Og.... den der "tid for telefonautolås".... hvor finder man den?

Mvh
Anders

Fra : Jubii

Dato : 03-10-07 15:09

"Anders" <junk@xotminusdette.dk> skrev i en meddelelse

> Og.... den der "tid for telefonautolås".... hvor finder man den?

ok,den sprang jeg over, det er under sikkerhed.

Jeg har ikke søgt efter autolås, for det er indbygget i min mobil. Alm. lås
kan lægges som funktion af øverste højre tast. Praktisk når man hele tiden
tager mobilen ud og ind af lommer. Men så skal man jo også låse op hele
tiden, men det er også med tastaturet på fronten.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 03-10-07 14:27

> [...]
> mindst hvor og hvordan jeg finder dem?
>
> (Et specifikt program jeg mangler og har hørt eksistere er: Automatisk

Hejsa

Her er lige et link med programmer til telefoner:

http://www.vildmedmobil.dk/forum/viewtopic.php?t=186

Husk som en anden også siger at tjekke at de passer til din telefon eller
din software.

Venlig hilsen
Jesper c",)

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-07 19:45

Fint med nogen der kender Nokiaen , den driller sku mig

Jeg har købt et 2 giga kort , og vil gerne have Navi kortet over på det nye
kort , men kan sku ikke få det til at virke

Hvem kan lave en beskrivelse af hvordan man gør

Jeg troede sku da jeg købte den at hele eller en del af den fulgte med på
CDen , men NIX det halve af Tyskland koster 98 eu

ØV for sku

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : uh

Dato : 05-10-07 22:47

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg troede sku da jeg købte den at hele eller en del af den fulgte med på
> CDen , men NIX det halve af Tyskland koster 98 eu

Hej PE. Jeg har også lige købt et 2GB kort, for at have lidt mere musik end
det medfølgende kort giver mulighed for. Da jeg købte mobilen for 2 dage
siden, samme som din, mente forhandleren at man kunne købe licens til fx
Tyskland i et par uger formedelst et mindre beløb.....måske 50 kr. Det er
måske ikke korrekt?

Jeg håber på - når jeg er rede til at forsøge - at man kan kopiere indholdet
fra kortet over på det store 2GB kort, men eet er teori osv.

Hvis du i mellemtiden finder ud af/har fundet ud af opskriften, så skriv
gerne i tråden her hvordan. Tak.

Mvh uh

Fra : Jubii

Dato : 06-10-07 03:42

"uh" <uh@forum.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indholdet fra kortet over på det store 2GB kort, men eet er teori osv.
>
> Hvis du i mellemtiden finder ud af/har fundet ud af opskriften, så skriv

Og i har prøvet at lave backup af kortet i Nokia PC suite? Dur vist ikke for
kopibeskyttede programmer.
Går det ikke kan det måske lade sig gøre at kopiere kortets indehold over i
computeren via en kortlæser og så overføre til nyt kort den vej.
3 mulighed er måske at få et Nokia serviceværksted til at overføre. Koster
vel en del.

Fra : uh

Dato : 06-10-07 14:27

"Jubii" <gruntsaver@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> Og i har prøvet at lave backup af kortet i Nokia PC suite? Dur vist ikke
> for kopibeskyttede programmer.

Tak for kommentaren. Nej, det var ikke liiige det jeg havde tænkt mig at
prøve, men forestillede mig snarere at jeg helt lovligt - da jeg jo allerede
har betalt for programmet - kunne overføre det på det store kort og benytte
det derfra i stedet for fra det lille, da der så vil være plads til musik og
billeder i større mængde end på det medfølgende kort på 512 MB, hvoraf Route
66 jo optager en del af pladsen.

> Går det ikke kan det måske lade sig gøre at kopiere kortets indehold over
> i computeren via en kortlæser og så overføre til nyt kort den vej.

Noget i denne retning havde jeg regnet med at forsøge. MEN nu har Sanne jo
stillet sine erfaringer til rådighed, så det må være fremgangsmåden. Glæder
mig til at forsøge - Tak Sanne!

mvh uh

Fra : Sanne

Dato : 06-10-07 15:14

"uh" <uh@forum.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Noget i denne retning havde jeg regnet med at forsøge. MEN nu har Sanne jo
> stillet sine erfaringer til rådighed, så det må være fremgangsmåden.

Hej igen.

Jamen nu tror jeg desværre ikke der var så meget at takke for, for jeg
huskede vist forkert.
Jeg brugte Nokia Map manger som følger med PC suiten.
Når du har valgt en telefon i den kan du i højre side af vinduet vælge at
gemme på PC eren og fjerne fra telefonen alt efter hvilke ikoner der er i
højre side...hvis du forstår.??
Det tog mig lidt tid at få den til at "se" min telefon, men det lykkes ved
at tænde og slukke telefonen.

Håber jeg ikke forvirrede for meget....
Sanne

Fra : uh

Dato : 09-10-07 08:35

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse >>

> [...]
> højre side...hvis du forstår.??
> Det tog mig lidt tid at få den til at "se" min telefon, men det lykkes ved

Hejsa. Jo, det hjalp mig til at forsøge inden jeg egentlig havde tænkt mig
det, og efter at have taget en backup af telefonens Route 66 Nordic, lagt
den på PC'en, vha den medfølgende Route66 skive, var jeg i stand til at
overføre programmet til mobilen, nu med 2 GB kort isat. Der er en enkelt
detalje som jeg håber at kunne justere, nemlig at stemmen nu på engelsk, og
det er lidt bedre med dansk.

Det er småting - regner jeg med - som jeg ikke har haft tid til at fordybe
mig i, der er så mange andre faciliteter der skal undersøges .

Fed mobil, som jeg allerede er ret glad for. Håber dog at batteriet bliver
lidt drøjere efterhånden - men nu har jeg selvfølgelig nærmest overdrevet
brug af kamera, GPS, musik etc.

Så vidt jeg kan se, bliver musiknumrene - ved konvertering - komprimeret så
der kan være det dobbelte på kortet.

mvh uh

Fra : Sanne

Dato : 09-10-07 14:58

> [...]
> brug af kamera, GPS, musik etc.
>
> Så vidt jeg kan se, bliver musiknumrene - ved konvertering - komprimeret

Heg igen.

Jamen det gjorde min også. Du går bare ind og henter stemmen på dansk. Der
er både en herre og en damestemme.
De koster ingenting...
Du lægger dem bare ind i Voices

Godt du fandt ud af det, trods alt
Sanne

Fra : Sanne

Dato : 06-10-07 08:33

"PE" <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg troede sku da jeg købte den at hele eller en del af den fulgte med på
> CDen , men NIX det halve af Tyskland koster 98 eu

Jeg er også den lykkelige ejer af Nokia Navigatoren. Jeg er også købt større
kort og det drillede også mig en anelse.
Men eftersom jeg er MEGET stædig fik jeg det til at lykkes.

Du kan via cden der følger med Route 66 Sync. lægge kortet fra mobilen over
på din pcer.
Så i med det nye kort og fra pceren over i mobilen igen...voila, så skulle
det gerne fungere ??

Held og lykke
Sanne

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 19:17

Takker for infoen

DET VIRKER SKU :)))

Så mangler vi bare noget EU kort , jeg har faktisk fået en fil , rimelig
stor , men kan ikke lige få den til at gøre noget ENDNU , sikkert fordi den
undersøger licensen på CDen Hmmmm

--
PE
x112kvik4u ( A ) dotcomprik . DK

Fra : Sanne

Dato : 12-10-07 19:21

> [...]
>
> Så mangler vi bare noget EU kort , jeg har faktisk fået en fil , rimelig
> stor , men kan ikke lige få den til at gøre noget ENDNU , sikkert fordi

Vældigt!!!!!!!!

Ja, jeg ville også gerne have et Europakort, men kan ikke lige overskue
prisen.
Det virker til at være ret dyrt.
Nogen der har installeret og betalt for kort ?
Hørte man kunne, for at spare penge, købe hele Europa på én gang istedet for
i bidder ( land for land)

Mvh
Sanne