Bibob... Lukker de ikke op ?
Fra : Kim S

Dato : 01-10-07 10:03

Nu synes jeg snart at der har været råbt en del op omkring
Bebop, og det ser lovende ud.
Men jeg synes ikke rigtig der sker så meget...
Er ved at skulle skifte mine telefoner, og ved ikke rigtig om
det er værd at vente, hvis der ikke snart åbnes for telefoni.

Mvh, Kim

Fra : Mads Stetter

Dato : 01-10-07 12:00

Kim S wrote:
> [...]
> Er ved at skulle skifte mine telefoner, og ved ikke rigtig om
> det er værd at vente, hvis der ikke snart åbnes for telefoni.

Jeg sidder også og tripper som en lille pony... De kunne godt lige give en
update om deres åbning inde under nyheder!

MVH Mads

Fra : Poul Johannsen

Dato : 01-10-07 16:44

Hej

> [...]
> Er ved at skulle skifte mine telefoner, og ved ikke rigtig om
> det er værd at vente, hvis der ikke snart åbnes for telefoni.

Jeg har hørt de åbner sidst i september eller starten af oktober. Så det må
snart ske noget.
Jeg skal ikke tilmelder mig til bibob, da de bruge sonofons net. Øv øv.

Mvh Poul

Fra : Snakee

Dato : 01-10-07 23:16

Poul Johannsen skrev:

> Jeg skal ikke tilmelder mig til bibob, da de bruge sonofons net. Øv øv.

Samme her. Kvalitet frem for kvantitet tak.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare

Fra : Snakee

Dato : 01-10-07 23:14

Kim S skrev:
> [...]
> Er ved at skulle skifte mine telefoner, og ved ikke rigtig om
> det er værd at vente, hvis der ikke snart åbnes for telefoni.

Det er ikke værd at vente på. De bruger Sonofucks net = dårlig kvalitet.
Havde de bare brugt noget ordentligt f.eks. TDC så kunne det godt være
interessant men ellers ikke.

Snakee

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-10-07 07:30

Snakee wrote:
> Det er ikke værd at vente på. De bruger Sonofucks net = dårlig kvalitet.
> Havde de bare brugt noget ordentligt f.eks. TDC så kunne det godt være
> interessant men ellers ikke.

Hvad er det lige der gør kvaliteten af Sonofons net dårligere end den
TDC levere? Jeg har aldrig oplevet nævneværdige problemer i de år jeg
har haft Sonofon. Der imod har jeg hørt fra mange at TDC ikke har dækket
hvor de bor, og jeg kan så sidde og kigge på min mobil, og grine af at
jeg har 3-5 streger i signal indikatorren.

Men nu er dækning jo ikke alt, så hvad mener du halter rent
kvalitetesmessigt, på Sonofons net, når du sammenligner det med TDC's?

- Chano Andersen

Fra : Per

Dato : 02-10-07 14:24

Chano Andersen wrote:

> [...]
> dækket hvor de bor, og jeg kan så sidde og kigge på min mobil, og
> grine af at jeg har 3-5 streger i signal indikatorren.

Sono = god dækning
TDC = bedst dækning

Så simpelt er det !

Jeg bruger begge selskaber og TDC er klart bedst. De samme hører jeg fra
mine kolleger der aller har Sono i deres arbejdstelefon og de fleste TDC som
privat - de har samme oplevelser som jeg.

Kendere er ikke i tvivl Sonofon har en dårligere dæking end TDC - TDC har
også været på markedet i flere år end Sono = bedre udbygget net.

/Per

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 02-10-07 18:36

> TDC har også været på markedet i flere år end Sono = bedre udbygget net.

Sonofon har nu haft GSM-net i længere tid end TDC har.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-10-07 06:58

Per wrote:
> Kendere er ikke i tvivl Sonofon har en dårligere dæking end TDC - TDC har
> også været på markedet i flere år end Sono = bedre udbygget net.

Mon ikke det mere handler om, at de steder hvor Sonofon ikke dækker,
dækker TDC, og hvor TDC ikke dækker, dækker Sonofon. Jeg har så bare
altid bevæget mig de steder hvor TDC ikke har gidet sikre dækning, og er
således glad for at være Sonofon kunde, da de dækker der hvor jeg har
behov for mobil dækning.

- Chano Andersen.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 02-10-07 15:16

>Det er ikke værd at vente på. De bruger Sonofucks net = dårlig kvalitet.

Hold nu op

DU har dårlige erfaringer - "vi" andre har ikke.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Snuden

Dato : 03-10-07 15:52

hmmm, ja det klassiske dilemma...kvalitet vs pris. Jeg bruger både Tdc og
Sonofon og har mine telefoner med mig i kraft af mit hverv som
hyrevognschauffør på Sydfyn. Jeg må erkende, at den bedste dækning er på
Tdc`s net....generelt. Sonofon er ved at komme med, men halter efter mange
steder. Jeg har ved selvsyn konstateret, at Tdc har væsentlig flere sites,
både gsm 900 og 1800 i det sydfynske, end Sonofon. Defor har Tdc også en
meget bedre/kraftigere dækning, specielt indendørs...næsten overalt...i
modsætning til Sonofon der måske har udendørs dækning, men indendørs, der er
den næsten ikke tilstede. Om sydfyn så kan sammenlignes med resten af
landet, skal jeg lade være usagt, dog kan jeg da nævne, at når jeg er på
ferie i nordjylland og midtjylland er det det samme jeg observerer...nemlig
at Tdc dækker bedst.

Snuden

Fra : Henning Lund

Dato : 04-10-07 15:26

Martin Johansen [6000] tastede:

> Hold nu op
>
> DU har dårlige erfaringer - "vi" andre har ikke.

Tal for dig selv, jeg har i flere år kørt landet tyndt i mit
arbejde, Sonofon har generelt dårligere dækning i yderområderne
ift. TDC.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/ med bla. lidt til salg.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 04-10-07 15:28

>Tal for dig selv, jeg har i flere år kørt landet tyndt i mit
>arbejde, Sonofon har generelt dårligere dækning i yderområderne
>ift. TDC.

Du kan selv tale for dig selv

Jeg har blandede oplevelser omkring det og har ligeså kørt landet
tyndt.

Sono dækker nogle steder hvor TDC ikke gør og omvendt. Men jeg mener
ikke man kan sige den ene dækker bedre end den anden.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-07 21:49

Martin Johansen [6000] skrev den 04-10-2007 16:27:

> [...]
>
> Sono dækker nogle steder hvor TDC ikke gør og omvendt. Men jeg mener
> ikke man kan sige den ene dækker bedre end den anden.

Er I kørt rundt med det samme slags udstyr? Og hvad med hvornår I
gjorde det?

Der er koloenorm forskel på fx gummiarmerede mobiltelefoners (aka:
håndværkermobiler) mulighed for at finde et signal vs. fx mobiltelefoner
med udvendig antenne.

Ligeså er det en forskel om jeres "køre landet tyndt" skete her i 2007
eller i 1995.

Det I beskriver er jeres oplevede dækning (et øjebliksbillede så at sige).
Der er forskel på hvad I som enkelt kunder har oplevet af dækning vs.
den reelle dækning som er i området.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 05-10-07 12:58

>Er I kørt rundt med det samme slags udstyr? Og hvad med hvornår I
>gjorde det?

Sikkert ikke samme udstyr

>Ligeså er det en forskel om jeres "køre landet tyndt" skete her i 2007
>eller i 1995.

Jep.. det jeg er lidt træt af er, at folk siger Sonofon er elendigt.
Det er en direkte lodret løgn. Og vi snakker her om dækning - ikke
support og services, men det rene net.

Sonofon og TDC dækker ca. ligegodt og der er (som sagt en millard
gange før) forskel på dækningen rundt omkring.

Jeg har været i områder hvor en person med TDC var lost og den anden
med Sonofon var online.

Jeg har sågar arbejdet i en by hvor Sonofon var det enest med dækning
- skulle jeg følge hylekorets "tankegang" herinde så skulle jeg jo
have udnævnt TDC til at være noget værre lort...

Folk (mange ihvertfald) vader rundt i deres egen lille andedam og hvad
der ikke virker i den dam er partout noget lort verden over... jow
jow.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-07 18:09

Carsten Riis tastede:

> Er I kørt rundt med det samme slags udstyr? Og hvad med
> hvornår I
> gjorde det?

Det tro jeg næppe private ville investere i .o) Jeg havde
udvendigt udstyr monteret og det var der Sonofons dækning i
yderområderne især i jylland, slet ikke kunne følge med TDC. Det
var fra 2004 til april 2007 såe!

Fra : Mads Stetter

Dato : 05-10-07 18:21

Henning Lund wrote:
> [...]
> udvendigt udstyr monteret og det var der Sonofons dækning i
> yderområderne især i jylland, slet ikke kunne følge med TDC. Det

Den antenne var garanteret købt hos TDC!!!

Jeg er dog også af den overbevisning at TDC har en smule bedre dækning end
sonofon, men slet ikke i sådan en grad at jeg vil betale mere for at snakke
i telefon!

MVH Mads Stetter

Fra : Henning Lund

Dato : 07-10-07 08:11

Mads Stetter tastede:

> Den antenne var garanteret købt hos TDC!!!

Hehe nej hos uafhængig teleforretning.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-07 18:11

Det er netop også det jeg gør.

Fra : Henning Lund

Dato : 05-10-07 18:15

Carsten Riis tastede:

> Er I kørt rundt med det samme slags udstyr? Og hvad med
> hvornår I
> gjorde det?

I mine udtalelser er der en erfaring fra mange af mine tidligere
kollegaer indbefattet.Alle med forskelligt udstyr.

> Der er koloenorm forskel på fx gummiarmerede mobiltelefoners
> (aka:
> håndværkermobiler) mulighed for at finde et signal vs. fx
> mobiltelefoner med udvendig antenne.

Alle med udvendig antenne.¨

> Ligeså er det en forskel om jeres "køre landet tyndt" skete her
> i 2007
> eller i 1995.

Mine erfaringer er fra 2004 til 2007.

> [...]
> af
> dækning vs. den reelle dækning som er i området.¨

Det du omtaler som øjebliksbillede skete flere gange i måneden,
så det kan du ikke bruge som argument, det er generelle
oplevelser jeg her omtaler, ikke bare noget uigennemtænkt vås.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 12-10-07 16:22

Kim S skrev:

>Men jeg synes ikke rigtig der sker så meget...

hvis dagens nyhedsbrev er sandt, så åbner de op for mobiltelefonien på
mandag.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk