SE K810i - hvad synes i?
Fra : Jakob Griffel

Dato : 26-09-07 10:16

Hej med jer,

jeg går og leger med at anskaffe mig en K810i. Nu har den jo været her et
stykke tid, hvad synes i der har den så om den efter nogen tids brug? Er i
(stadig) galde for den? Jeg tænker specielt på forarbejdsningskvaliteten,
knapperne osv. Holder det?
Lige nu har jeg en W810i, men i går havde jeg tilfældigvis fat i en K750i
(sådan en har jeg haft før), og jeg må nok sige at jeg blev mindet om at
manøvreringen med joystick'et er meget mere behagelig end knappen på W810i.

Men som sagt, hvad siger i om jeres K810i?

--
Hilsen Jakob

Fra : BG

Dato : 26-09-07 12:12

"Jakob Griffel" <nejnej@detduerikke.du> skrev i meddelandet
> [...]
> W810i.
>
> Men som sagt, hvad siger i om jeres K810i?

Jeg syns at den er MEGET god. Vi har i firmaet bruget vores K810 i omtrent
et år nu og de fungerer helt ok!

Börje fra Sverige (undskyld sprogfejle)

Fra : Jean

Dato : 26-09-07 19:35

Jakob skrev:
> Men som sagt, hvad siger i om jeres K810i?

Jeg har altid haft en flair for SE. Og K810i har heller ikke skuffet mig.
Pålidelig, fedt design, gode billeder (hvis man lige ved hvordan man
indstiller kameraet rigtigt)... så jeg er meget tilfreds. Glæder mig til
K850i.... og til når SE kommer med GPS. Det kan kun være bedre end
Nokias....

Mvh Jean.

Fra : Peter

Dato : 26-09-07 20:21

Hej.

Jeg har kun haft min K810 i et par uger, men den fungere rigtig fint......
- jeg kommer fra K750i, så rent menu messigt er der ikke de store
forskelle......

Det eneste der ærger mig er at der ikke længere er den der gode lommelygte i
min telefon, det var en af de gode features på K750i.....

Til gengæld er kameraret så meget bedre i telefonen, best-pict eller hvad
det nu hedder, er bare rigtig smart.....
Det er også rigtig smart at den kan stille skarpt i meget lys-svage
omgivelser, via det indbyggede røde lys......

- og RDS-radio, også en lækker detalje......

--
Peter

Fra : Janus

Dato : 28-09-07 22:03

Jakob Griffel den 26-09-2007 11:15:
> [...]
> manøvreringen med joystick'et er meget mere behagelig end knappen på W810i.
>
> Men som sagt, hvad siger i om jeres K810i?

Hej Jakob

Jeg håber mine udgydelser når med i dine overvejelser.
Generelt har jeg været en glad SE-mand og mere eller mindre loyal siden
de dage hvor en Ericsson T-10 var smart (!)

Dengang jeg havde en w810i glædede det mig at SE havde fundet på noget
andet end netop det joystick - som altid blev fyldt af lommeuld og
dermed uvirksomt. Men som du selv har bemærket, er w810´s løsning på
problemet ikke optimalt da man bla. får ondt i fingrene af det.

Da jeg havde brug for kameradelen blev en k800i anskaffet og joysticket
glædede mig men i løbet af kort tid var der 'bugs' i joysticket. - sådan
ca. 6 mdr efter købet. Dog ikke så slemme at jeg gjorde noget ved det.

Jeg blev aldrig gode venner med k800i. Til trods for de mange glade
anmeldelser fra brugere og korrumperede sites, var den telefon en
generel skuffelse for mig.

Jeg har håndværkerhænder og knapperne var for tætte. Bluetooth kørte
helt forfærdeligt ringe med mange mistede forbindelser imellem headset
(3 forskellige typer testet) og tlf. Da jeg er en ihærdig FM-lytter var
det et voldsomt stort problem at K800i's FMmodtager ABSOLUT IKKE virker
tilfredsstillende.

Nå, men du spurgte til K810i..

Som Comon og mange andre usaglige sites skriver, er forskellien imellem
k800i og k810 ikke andet end knapperne. DET PASSER IKKE !

FMmodtager virker (igen, som den også gjorde op til k700i/k750i)

Mine mange bluetooth problemer er blevet meget mindre og disconnects er
faldet til et tåleligt niveau.

Billedkvali er den samme såvidt jeg kan vurdere, dog kan k810i ha en
tendens til at 'glemme' at ta billeder når den er igang med autofokus
ifbm. man har trykket på 'ta billed-knappen' Dette har jeg ikke oplevet
i hverken w810i eller k800i. Men oftest skal der bare en genstart til og
så kører det fint nok i ugevis.

Som sagt har jeg håndværkerfingre, og de sølvfarvede knapper er lige
noget jeg kan bruge. Det gør ikke ondt på mig at skrive mange beskeder
på disse og topdollar er jo at der er mellemrum imellem de forp*lede
knapper.

Jeg har hørt nogle klage over at knapperne 'skærer' lidt i fingrene.
Well, de havde heller ikke håndværkerfingre..

Nedtursting ved den tlf:
Regn med at den i løbet af 2,3 sekunder efter du har pakket den ud, er
møgfedtet at se på - og herefter altid vil være det..

Batteritid på de ca. 400 timer - som k800i har, kan k810i ikke leve op
til(med 3G slået fra) - selv om SE selv skriver det. (ok, jeg har ikke
opgraderet software på det seneste)

Joysticket virker på mig som om SE har gjort 'noget' for at støv og
snask ikke ødelægger en ellers god telefon - dog er der efter 7 måneders
bekendtskab begyndt at vise sig små 'ustabiliteter'. De er ikke slemme
endnu og et ekstra ryk har hidtil klaret problemet. (ok, jeg sparer så
også på joysticket og spiller Tetris med nr. taster)

Jeg håber du eller andre læsere kunne bruge mine udgydelser til noget.

mvh
Janus

Fra : Jakob Griffel

Dato : 29-09-07 14:35

> Jeg håber du eller andre læsere kunne bruge mine udgydelser til noget.

Tak for at du tog dig tid til den lange beskrivelse, som jeg rigtig godt kan
bruge til noget.

Joysticket er og bliver desværre det punkt som gør at jeg endnu ikke har
købt telefonen (selvom der åbenbart er nogle der ikke har haft problemer med
det overhovedet).
Jeg har som sagt haft en K750i og været rigtig glad for den. Den var nærmest
perfekt. Alle de features jeg har brug for (K810i har åbenbart heller ingen
lommelygtelys som jeg bruger tit) og rigtig gode knapper. K750i har heller
ikke så mange knapper der sidder meget tæt på hinanden som på de nye
modeller. Men også her drillede joysticket desværre
Derfor købte jeg mig en W810i, fordi den ligner K750i, men uden joystick.
Det er bare heller ikke optimalt - og så er den jo ved at være lidt gammel
hvad udseendet af menuer osv angår. Hmm, hvad gør man så - når det nu skal
være en SonyEricsson?
Hvis man nu kunne opdatere (= peppe lidt op) softwaren, så skrifttyper,
skærmbilleder osv. ligner dem i de nye modeller ville jeg straks købe en
K750i igen, for det er stadig den der har fungeret bedst indtil nu.

Jeg synes som sagt at K810i er det logiske at anskaffe sig som afløser, men
jeg er bange for at joysticket går hen og driller igen på et tidspunkt. Er
der andre modeller jeg har overset?

--
Hilsen Jakob

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-07 15:19

Jakob Griffel skrev:

> Er der andre modeller jeg har overset?

Jeg ville nok kigge på en W880i hvis jeg skulle købe i dag.

Har selv en W810 som jeg er godt tilfreds med - bruger den dog ikke så
meget, da der kommer jernstøv ind i mine mobiler på mit arbejde, så derfor
har jeg osse en gammel W800'er (faktisk 2), hvor jeg i parantes bemærket dog
synes der er for lidt lys i displayet når man sammenligner med W810.

Joysticket har jeg fixet med spray og trykluft for ½ år siden - holder
stadig.
Hans

Fra : Anders

Dato : 29-09-07 17:13

Den vil jeg bestemt holde pløkkerne langt fra !

- Har ingen radio.
- 2 MP kamera (for lidt).
- Elendige taster.
- Dårlig Lyd.
- For dyr.

Kig hellere efter en Samsung D900i, der får man meget mere, for billigere
penge.
- Har ikke en selv, men skal med sikkerhed have en i næste måned.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-07 20:46

Anders skrev:

> Den vil jeg bestemt holde pløkkerne langt fra !
>
> - Har ingen radio.

Nå, okay - vidste jeg ikke - tak for oplysningen

> - 2 MP kamera (for lidt).

Ikke i mine øjne - bruger kun dét og ikke vores 4 MP kamera.
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 29-09-07 22:58

Hans Paulin (6310) skrev:

> Joysticket har jeg fixet med spray og trykluft for ½ år siden - holder
> stadig.

Jeg pillede forpladen af min K700, rensede støv fra displayet og
tasterne og gav joysticket en dråbe olie. Det er nok også et
halvt år siden, og joysticket fungerer stadig perfekt.

Jeg ved godt hvad der sker med olie og støv, men i praksis virker
det altså fint.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-07 23:27

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg pillede forpladen af min K700, rensede støv fra displayet og
> tasterne og gav joysticket en dråbe olie. Det er nok også et
> halvt år siden, og joysticket fungerer stadig perfekt.

Jeg skilte også min W800 ad et par gange i anden anledning - det kostede
kameraet m.m. :-/

Dét gav mig så anledning til at købe en W810 - og en ny brugt W800

> Jeg ved godt hvad der sker med olie og støv, men i praksis virker
> det altså fint.

"Én ting er teori..."
Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 30-09-07 13:46

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg skilte også min W800 ad et par gange i anden anledning - det kostede
> kameraet m.m. :-/

Jeg pillede kun forpladen af. Det havde ikke noget med kameraet
at gøre.

--
Bertel

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-07 16:32

Bertel Lund Hansen skrev:

> Jeg pillede kun forpladen af.

Min var blevet så underlig tavs, så jeg skilte den fuldstændig ad.

Der sad så en kage af jernstøv - stammende fra mit arbejde - på højtalerens
magnet.
Hans