Mere vand i Gudenåen?
Fra : Chris

Dato : 11-07-01 16:43

Hej gruppe!

Jeg sidder her 40 km. derfra, og tænker på, om nogen af jer måske ved, om
der er kommet mere vand i Gudenåen efter de sidste dages regnvejr? Måske
endda også flere fisk?

Knæk & bræk fra
Chris.

Fra : Carsten Aagren

Dato : 11-07-01 17:22

d. 11/07/01 17:43 skrev Chris på veng@pc.dk i artiklen
3b4c7355$0$2566$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> [...]
> der er kommet mere vand i Gudenåen efter de sidste dages regnvejr? Måske

Der er ikke så voldsomt meget vand i åen, men nok til at man fint kan fiske
i den. Til gengæld er der ret godt med fisk. Jeg skulle måske lige tilføje,
at jeg taler om Gudenåen omkring Langå Den kommer jo vidt omkring, den
Gudenå..!

Knæk og bræk

Carsten

Fra : Brian B. Christensen

Dato : 11-07-01 19:35

On Wed, 11 Jul 2001 17:43:20 +0200, "Chris" <veng@pc.dk> wrote:

>Jeg sidder her 40 km. derfra, og tænker på, om nogen af jer måske ved, om
>der er kommet mere vand i Gudenåen efter de sidste dages regnvejr? Måske
>endda også flere fisk?

Hej.

Mig og en fiske kammerat var ved det frie stykke, omkring Randers i
går aftes. Det blev til et par aborrer og det var alt. Men vi hørte at
der var fanget en del sandart.

Det er håbløst at fiske på det frie stykke. Der er mange brændenælder
ved kanten og masser af åkander i vandet. Desuden var der ikke
voldsomt med vand, men nok til at fiske - hvis man ellers kunne kaste
ud.

Er der forresten nogen der ved om der kan fanges andet end aborrer,
ved stykket nedenfor Randers Regnskov (inde i byen)?

/Brian

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 12-07-01 13:22

klip

> [...]
>
> Er der forresten nogen der ved om der kan fanges andet end aborrer,
> ved stykket nedenfor Randers Regnskov (inde i byen)?

Det er absolut ikke umuligt at fange en gedde herinde. Det er da lykkedes
for mig flere gange, dog for nogle år siden. Jeg er selv blevet træt af at
det er næsten umuligt at komme til åen for siv og andet. Man bruger nærmest
mere tid på at rende rundt for at finde et hul i sivene, end på at fiske.
Ude omkring motorvejsbroen er det dog lettere, både på syd og nordsiden
(specielt de dybe render på nord/vest siden og syd/øst siden er gode). Og
her er der både sandart og gedde.

Men hvis det gælder det inderste af åen, inde i byen, så er der jo nogle
enkelte (Henrik Leth er vist ganske aktiv) som fisker fra
pontonbåd/flydering imellem alle sivøerne herinde. Det er nok det der skal
til for at det er 100% effektivt at fiske her.

Kåre