Symbian, Windows Mobile??
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 16:12

Hej

Jeg overvejer ny mobil.

Jeg bruger pt. på min N6300 en javaapplikation til MSN (Nimbuzz), men
synes generelt det hele virker lidt kluntet - eneste som virker
perfekt er Gmails javapp til mail.

Så jeg har overvejet Symbian eller Windows Mobile - jeg går ud fra, at
jeg kan afvikle Live Messenger på disse brugerflader? Hvis ja, hvad
skal jeg så vælge når kravet er..:

1. Bluetooth
2. Lang batteritid
3. Design i topklasse
4. Ikke alt for tyk/stor generelt.
5. Gerne Wifi

HTC S710, Nokia N73 virker som udemærkede bud.. eller hva?

Hvad laver SE som kunne være interessant?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : John

Dato : 15-09-07 17:57

Prøv evt. www.eqo.com

> [...]
> 4. Ikke alt for tyk/stor generelt.
> 5. Gerne Wifi
>

> HTC S710, Nokia N73 virker som udemærkede bud.. eller hva?

HTC S710 er for kluntet synes jeg og det er træls at skulle vende
telefonen hele tiden. Desuden er batteritiden ikke noget at råbe hurra
for og den mangler 3G.
N73 er langsom i menuerne og mangler WLAN.
Så er der selvfølgelig Nokia N95, men den er i mine øjne for tyk og
batteritiden er til grin hvis man vil bruge nogle af telefonens mange
funktioner.

> Hvad laver SE som kunne være interessant?

P1i har i mine øjne alle fem punkter du efterlyser.
Den er ikke super hurtig i menuerne, men føles dog ikke så træg som fx S710.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 18:56

>HTC S710 er for kluntet synes jeg og det er træls at skulle vende
>telefonen hele tiden.

Pointe der... Har egentlig bare været imponeret over muligheden, men
kan godt se det måske er træls i længden.

> Desuden er batteritiden ikke noget at råbe hurra
>for og den mangler 3G.

3G betyder intet for mig. Batteritiden derimod.. jeg synes min N6300
er for kort.. den holder måske 1 døgn hvis jeg på en arbejdsdag bruger
Java og sms massivt.

>Så er der selvfølgelig Nokia N95, men den er i mine øjne for tyk og
>batteritiden er til grin hvis man vil bruge nogle af telefonens mange
>funktioner.

Og så er den alt for dyr..

Jeg har faktisk glemt prisen... max 1000,- og helst 500,-. Med abb.

De 12-1300 som N73 og S710'eren koster kan jeg lige strække mig til :)

>P1i har i mine øjne alle fem punkter du efterlyser.
>Den er ikke super hurtig i menuerne, men føles dog ikke så træg som fx S710.

Jeg prøver, at kigge på den inden jeg kigger på prisen

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 19:05

>Jeg prøver, at kigge på den inden jeg kigger på prisen

Hermed kigget.. den er for PDA agtig - virker for stor i det.

Måske den skal tjekkes IRL først..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : John

Dato : 15-09-07 20:30

Martin Johansen [6000] skrev:

> Hermed kigget.. den er for PDA agtig - virker for stor i det.

Den er nu ikke større end N73 - lidt bredere men tyndere og ikke så høj.
I forhold til 710'eren er der heller ikke de store forskelle.

> Måske den skal tjekkes IRL først..

Det er normalt den måde jeg vælger til og fra når jeg skal skal købe ny
mobil.
Jeg synes ikke P1 virker voldsom stor. Den er kun 17 mm tyk, så den
passer fint i en bukselomme. Desuden er jeg blevet afhængig af den
trykfølsomme skærm. Den vil jeg ikke undvære i dag.

Ellers er der Nokia E65, som Kim også nævner. Den er bedre end N73.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 21:06

>Den er nu ikke større end N73 - lidt bredere men tyndere og ikke så høj.
>I forhold til 710'eren er der heller ikke de store forskelle.

Jeg har det ikke så godt med vidde...

>Ellers er der Nokia E65, som Kim også nævner. Den er bedre end N73.

Hvordan bedre?

Jeg har lige kigget nærmere på den og ja.. den er faktisk en ret
seriøs kandidat. Bortset fra den er udsolgt hos min forhandler så
kunne det godt være mit valg.. eneste jeg vakler lidt ved er slider..
men har aldrig haft en slider før, så måske det her skal være den
første?

Kender du noget til om WLAN virker som jeg tror? Altså jeg via en
browser på den kan surfe via mit trådløse net?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : John

Dato : 15-09-07 22:17

Martin Johansen [6000] skrev:

> Jeg har det ikke så godt med vidde...

Vi taler 5 mm.
Hellere lidt bredere og så det tyndere hvis den skal være i lommen.

> Hvordan bedre?

Den fylder mindre, har bedre skærm og er ikke så sløv i menuerne som
N73. Desuden har E65 WLAN hvilket jeg ser som et stort plus, men jeg
bruger også min mobil en del til at surfe med. Tastaturet er også blandt
de bedre synes jeg.
Til gengæld må du undvære radio og kameraet er ikke på højde med det i N73.

> [...]
> kunne det godt være mit valg.. eneste jeg vakler lidt ved er slider..
> men har aldrig haft en slider før, så måske det her skal være den

E65 er en af de mere vellykkede slider-telefoner synes jeg.
Normalt er jeg dog mest til den klassiske chokoladestang-model.

> Kender du noget til om WLAN virker som jeg tror? Altså jeg via en
> browser på den kan surfe via mit trådløse net?

Ja, det burde ikke være noget problem.
Jeg bruger selv min P1 til at surfe på nettet med når jeg er i nærheden
af åbne trådløse net. Bortset fra enkelte problemer med at kunne koble
mig op på trådløse net i flight mode, virker det rigtig godt.

Mvh

John

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 22:23

> [...]
>de bedre synes jeg.
>Til gengæld må du undvære radio og kameraet er ikke på højde med det i N73.

Kameraet gør ikke så meget.. men radio.. hmm well okay.. så tit bruger
jeg den heller ikke, aldrig nok nærmere.

>E65 er en af de mere vellykkede slider-telefoner synes jeg.
>Normalt er jeg dog mest til den klassiske chokoladestang-model.

Jeg har nu kigget en del nærmere på modellen via nettet og jeg er
blevet meget opsat på den.

Jeg må ud og prøve den IRL og så tror jeg faktisk det bliver den.. den
virker utrolig fed.

Så håber jeg bare MSN Live Messenger virker perfekt på den..

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : Kim Andersen

Dato : 15-09-07 20:02

> [...]
> 5. Gerne Wifi
>

> HTC S710, Nokia N73 virker som udemærkede bud.. eller hva?
>
> Hvad laver SE som kunne være interessant?

Måske en Nokia E65 kunne være noget for dig .

Kim A

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 15-09-07 20:22

>Måske en Nokia E65 kunne være noget for dig .

Jaa... hmm faktisk måske? Den ser ikke helt umulig ud. Nu kom jeg
til, at kigge nærmere på E'modellerne.. hvad med E50 mon?

Tror jeg skal ud og kigge nærmere på E65 og se om jeg kan finde den
med en god pris.. måske Telmore har den.

Tak for tip!

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk