Erstatning for K750i, hvilken ??
Fra : Peter

Dato : 14-09-07 16:22

Hej.

Kort og godt:
Hvilken telefon er et godt bud, når nu min gode gamle K750i er død ??
- jeg har ikke et større/anderledes behov, end hvad K750i kunne dække, men
de er jo på vej ud.....

Hvad med K810i ??
- er der andre af de nye modeller jeg hellere skulle kikke på ??

Krav:
SonyEricsson
Flash-ram-kort (af en art)
Bluetooth
God FM-radio
Minimum 2mp camera
MP3 afspiller

Så eks. W880 er jo udelukket pga. manglende FM-radio ?!?

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 16:53

Hej.

Flere krav:
Kameraret skal meget gerne være med linse-dæksel.......
Kamera-blitz
Vækkeur med dags-funktion man,tir,ons,tors osv.....

Nå ja, og så gør det ikke noget hvis den er kompatibel med programmet
Myphoneexplorer....

--
Peter

Fra : John

Dato : 14-09-07 17:24

Peter skrev:
> [...]
> Vækkeur med dags-funktion man,tir,ons,tors osv.....
>
> Nå ja, og så gør det ikke noget hvis den er kompatibel med programmet

Så har du vist stort set indskrænket det til K810 :)
Alternativt K800/K790.

Jeg ville dog vælge K810 - om ikke andet fordi kameraet er hurtigere.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 18:07

Hej.

> Så har du vist stort set indskrænket det til K810 :)
> Alternativt K800/K790.

Ok, jeg tænkte bare at hvis jeg gav lidt køb på eks. linse-dækslet, så kunne
jeg måske få nogle flere lækre features som jeg bare ikke viste at jeg
manglede....
- derfor ville det være rart at høre hvad der ellers siges om de andre nye
modeller.....

Jeg læste iøvrigt lige en test hvor der står at bund-stikkene i K790/800/810
er noget spinkelt skidt....
- men hvor slemt er det reelt ??

Er det ikke samme stik som eks. på min K750i ??
- for det er da et godt stik....

--
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-07 19:12

John <jk7410@gmail.com> wrote in

> Jeg ville dog vælge K810 - om ikke andet fordi kameraet er hurtigere.

Har den ikke det gamle joystick der holder højst 6 måneder?

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 20:02

Hej.

> Har den ikke det gamle joystick der holder højst 6 måneder?

Jeg er 100% ligeglad med om den har det gamle joystick, det fungere nemlig
udemærket.....
På de K750i som vi har i familien har dette "kæmpe" joystick problem aldrig
givet problemer......
Jeg er helt sikker på at dette "problem" til dels er fremelsket af diverse
forum på internet mv.....
- har en læst om et problem, så har alle plusselig haft en telefon med
defekt joystick, eller ihvertfald hørt om 100 der har problemer.....
Jeg giver ikke meget for disse såkaldte "problemer".....

Hvorfor har S/E så skiftet udformningen på nye modeller spørger du sikkert
??
- ja tror jeg helt sikkert simpelthen er for at slippe ud af den dårlige
omtale og alt internet-negativiteten omkring deres ellers fint fungerende
joystick......

Det er da heller ikke joysticket der er grunden til at min K750i skal
skiftes ud nu, det er til gengæld et problem med at lade-kredsløb og headset
udgangen i telefonen er brændt af......
(Den kan kun lade op på USB-kablet)

Endelig, skulle joysticket dø, så er der 2 års reklamationsret på telefonen,
og derefter 5 års reklamation på reperationen.....

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 20:14

Hej igen.

Grundlaget for min holdning er selvfølgelig ikke særligt videnskabeligt, de
telefoner vi har i familien pt. er en 3G telefon K608 (som vel har samme
joystick ?) og 3 stk K750i samt en W800i......
Alle er over 1 år, og to af dem (bl.a. min) er over 2 år......

Men det kunne være sjovt at høre nogle reelle tal fra S/E omkring dette
"problem".....

--
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-07 21:59

"Peter" <pd@tta.dk> wrote in news:94BGi.70$7p5.40@news.get2net.dk:

> [...]
> K608 (som vel har samme joystick ?) og 3 stk K750i samt en W800i......
> Alle er over 1 år, og to af dem (bl.a. min) er over 2 år......

Jeg kender mindst 3, incl. mig selv, der har haft reele og helt virkelige
problemer med det gamle joystick. Det bliver simpelthen slidt op på ca. et
halvt år hvorefter det holder op med at virke eller giver dobbelt-tryk og
lign. dårligdomme.

Efter jeg skiftede til en K610 - der har det nye joystick design - har der
ikke været så meget som antydningen af problem og den er snart et år
gammel.

> Men det kunne være sjovt at høre nogle reelle tal fra S/E omkring
> dette "problem".....

Helt sikkert.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-07 19:11

Peter skrev:

> Jeg er helt sikker på at dette "problem" til dels er fremelsket af diverse
> forum på internet mv.....

Du tager bare fejl. SE har problemer med joysticket på flere
modeller, og det bliver ikke forkert af at det ikke rammer alle
eksemplarer. Jeg har mærket det på min T610, og jeg mærker det
(igen) på min K700 hvor jeg gav det en sjat olie da jeg havde
frontdækslet af.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 15-09-07 20:02

Hej.....

> Du tager bare fejl.

Ellers gør du ??
- behandler du ikke dine ting ordenligt ??

Som der står flere steder på nettet så er "brute force attack" på joysticket
selvfølgelig noget det vil dø af på et tidspunkt, men almindelig brug er der
ingen problemer med......

> SE har problemer med joysticket på flere
> modeller, og det bliver ikke forkert af at det ikke rammer alle
> eksemplarer.

Det bliver heller ikke nødvendigvis specielt rigtigt at de ligefrem har
problemer, bare fordi du har et par stykker der har fejl....
Hvor læser du at S/E selv skriver at dette joystick er et problem ??
- ikke løse rygter, men fakta fra "hestens egen mund".....

Iøvrigt er jeg 100% sikker på at de K750i vi har i familien ikke engang er
fra samme batch....
- så det skulle da være underligt at vi har været heldige, når ALLE andre
ikke er.....

> Jeg har mærket det på min T610, og jeg mærker det
> (igen) på min K700 hvor jeg gav det en sjat olie da jeg havde
> frontdækslet af.

Ja, det vil sikkert virke fint et kort stykke tid......
- du skulle have sendt den til rep. i stedet......

Ved du iøvrigt at det generelt er sådan at for hver god omtale man høre om
et eller andet produkt/firma, så høre man 11 dårlige omtaler ??
Dvs. folk har meget større lyst til at beklage sig, end de har til at komme
med positive omtaler....

Men det kunne være rigtig spændende at høre noget statistik fra S/E omkring
dette......

Nokia har iøvrigt pt. også store problemer med joysticket i en af deres Nxx
modeller......
- det er endnu mere spinkelt opbygget end det famøse S/E joystick......

--
Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-09-07 20:58

Peter skrev:

> Ellers gør du ??

Nej.

> - behandler du ikke dine ting ordenligt ??

Jo. Mit forbrug ligger p.t. på 50 kr. om måneden med Telmore, så
det er ikke slid der fremprovokerer fejlene. Jeg bruger ikke
mobilen til andet end telefoni og så en sjælden gang imellem får
mit barnebarn lov til at høre nogle af mine ringelyde.

> Som der står flere steder på nettet så er "brute force attack"

"Brute force attack" - nu må jeg le.

> Hvor læser du at S/E selv skriver at dette joystick er et problem ??

Hvor ser du at jeg har prøvet at *læse* mig til om der var noget
galt med mine mobiler?

> - ikke løse rygter, men fakta fra "hestens egen mund".....

Fakta fra firmaet selv, og brugernes mening er ligegyldig?

Vi to ser meget forskelligt på den kommercielle verden.

--
Bertel

Fra : Peter

Dato : 16-09-07 09:57

> Nej.

*LOL*

> Jo. Mit forbrug ligger p.t. på 50 kr. om måneden med Telmore, så
> det er ikke slid der fremprovokerer fejlene.

Fugt og støv kan nemt være årsagen til fejlene, og du udsætter sikkert din
telefon for begge dele..... *LOL*

> "Brute force attack" - nu må jeg le.

Ved du overhovedet hvad det dækker over i denne sammenhæng ??
- nej vel ??

Læs,lær og forstå

> Hvor ser du at jeg har prøvet at *læse* mig til om der var noget
> galt med mine mobiler?

Jeg godtager bare ikke løse rygter og højtråbende brokkehoveder.......
- vi må have fakta for sådanne påstande...!

> Fakta fra firmaet selv, og brugernes mening er ligegyldig?

Så kom med disse "fakta"..... jeg har efterlyst noget reel info om det
"store" problem......
- ja, brugernes mening er som sagt ligegyldig i denne sammenhæng......!

Hvor ofte har du rost et produkt, set i forhold til hvor ofte du råber op om
noget er dårligt ??
- nej vel..... kan du selv se problemet ?? *LOL*

> Vi to ser meget forskelligt på den kommercielle verden.

Det er da helt sikkert.......
- specielt når du ikke vil kikke på fakta, men styre udelukkende efter hvad
folk råber op om.....

Det afskrækker ikke mig fra at købe en telefon med det "vildt dårlige skod
crap" -joystick en gang til.....

--
Peter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-07 10:48

"Peter" <pd@tta.dk> wrote in news:Ld6Hi.16$6%.4@news.get2net.dk:

> Fugt og støv kan nemt være årsagen til fejlene, og du udsætter sikkert
> din telefon for begge dele..... *LOL*

Et tastatur der ikke kan tåle normal støv/fugt er ikke godt nok til at
blive monteret i en mobiltelefon.

Fra : Peter

Dato : 16-09-07 11:55

Hej.

> Et tastatur der ikke kan tåle normal støv/fugt er ikke godt nok til at
> blive monteret i en mobiltelefon.

Men trods alt absolut ikke nogen nyhed.......

Dog skal det siges at både min og min kones K750i, ligger i vores
bukselommer hver dag, og det har de sjovt nok ikke taget skade af, selv om
det skulle være noget af det værste man kan udsætte sin mobil for......
(sved, fugt og støv)

--
Peter

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-09-07 20:27

"Peter" <pd@tta.dk> skrev i en meddelelse news:5Y7Hi.29$8w2.13@news.get2net.dk...
> [...]
> og det har de sjovt nok ikke taget skade af, selv om det skulle være noget af det værste
> man kan udsætte sin mobil for...... (sved, fugt og støv)

Det gør min K750 da også eller yderlommen på min vindjakke som
af og til bliver temmelig våd. Kan den ikke tåle det vil det svare
lidt til at sælge en bil der ikke kan køre i regnvejr. Alle de påstande
om fugt der har ødelagt en telefon er i de fleste tilfælde et dårligt
forsøg på at undgå en reklamationssag.

Fra : tom jensen

Dato : 17-09-07 00:03

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lidt til at sælge en bil der ikke kan køre i regnvejr. Alle de påstande
> om fugt der har ødelagt en telefon er i de fleste tilfælde et dårligt

hej
undskyld , men du ved da vist ikke helt hvad du snakker om

--
slet ged i emailadresse ved svar

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-07 14:15

Peter skrev:

> Ved du overhovedet hvad det dækker over i denne sammenhæng ??
> - nej vel ??

Jeg gider ikke snakke mere med dig.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 15-09-07 20:18

Peter wrote:
> Jeg er 100% ligeglad med om den har det gamle joystick, det fungere nemlig
> udemærket.....

Det kommer vidst an på telefonen. Jeg har en K700 hvor det døde efter
godt 6-7 måneder, mens det på min K750i (Som jeg købte som erstatning
for K700'eren) virker det fint, og har i hvert fald gjort det i 9-10
måneder.

> Endelig, skulle joysticket dø, så er der 2 års reklamationsret på telefonen,
> og derefter 5 års reklamation på reperationen.....

Jeg kan bare ikke leve med, at jeg skal undvære min telefon den tid det
tager at få den repareret, ja, jeg kan få en låne telefon imens, men
sidst jeg lånte en telefon, var den langt fra en der opfyldte mine
behov. Det var en væsentligt ældre model, som endda var fejlopsat, og
ikke havde de features jeg normalt benytter mig af.

- Chano Andersen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-09-07 20:20

Den 14 sep 2007 skrev Peter i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Hvad med K810i ??
> - er der andre af de nye modeller jeg hellere skulle kikke på ??

Kan du ikke vente lidt, så kommer der snart en K850i.

Den skulle være på trapperne. Er der nogen der kender noget til lidt
mere eksakte datoer?

Lars Klintholm

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 20:33

Hej.

Den havde jeg ikke set.....
- jeg har kun kikket på telefoner der ER på markedet, da jeg skal bruge én
nu....

Jeg tænker mig at den bliver ret dyr lige når den kommer ud.....
- skulle jeg give mere end krisen for eks. K810i, så skulle den have Wifi,
det ville da være smart, men det har den til syneladende ikke.....
- den har vist heller ikke som K810 RDS-radio, men kun "standard" radio,
K810i har RDS-radio......

Men det bliver da spændende at se priserne på den......

--
Peter

Fra : Peter

Dato : 14-09-07 20:38

> - skulle jeg give mere end krisen

PRISEN....

--
Peter

Fra : John

Dato : 15-09-07 09:28

Peter skrev:

> - den har vist heller ikke som K810 RDS-radio, men kun "standard" radio,
> K810i har RDS-radio......

Hvis det er K850 du mener, så kommer den med RDS-radio.

Mvh

John

Fra : Peter

Dato : 15-09-07 12:15

Hej.

> Hvis det er K850 du mener, så kommer den med RDS-radio.

Det skriver S/E ikke......
- de skriver kun Radio.....

Ved K800 skriver de også kun Radio, men ved K810 skriver de RDS-radio......
- derfor kom jeg i tvivl.......

--
Peter

Fra : Anders Sørensen

Dato : 14-09-07 22:17

On Fri, 14 Sep 2007 17:22:12 +0200, "Peter" <pd@tta.dk> wrote:

> [...]
>de er jo på vej ud.....
>
>Hvad med K810i ??
>- er der andre af de nye modeller jeg hellere skulle kikke på ??

K550i

Jeg er rigtig glad for min!

--
Mvh.