[IIS] Exec() og system() m.m.
Fra : Frank Sørensen

Dato : 11-07-01 16:13

Halløjsa,

der skulle vel aldrig sidde en lidt mere NT-kyndig person end jeg
derude, som har erfaring med at afvikle eksterne kommandoer fra PHP-scripts?

Jeg har et relativt simpelt script, der skal eksekvere en fil der ligger
et andet sted på serveren. Når jeg afvikler det på min Win2K
workstation, med IIS5, får jeg fejlmeddelelsen "Unable to fork
[minfil.exe] ...". Jeg har derimod haft større held med at flytte det
over på en Win2K Server. Der kan jeg godt afvikle kommandoer som er med
i command.com, men scriptet går aldeles i stå hvis jeg prøver at afvikle
andre eksekverbare filer end dir og ping - der kommer altså bare ikke
noget svar tilbage til browseren og jeg kan godt opgive at komme i
kontakt med serveren den næste halve time, i hvert fald med dén browser.

Jeg kan oplyse flg. om hvor jeg hár været og hvad jeg hár gjort:
- I konfigurationen for ens home-directory, er det sat til at afvikle
både scripts and executables.
- Ved afvikling på Apache til NT kører scriptet upåklageligt, men det
kan jeg ikke bruge til så meget.
- Et tilsvarende setup på en Linux-maskine afvikler det også uden problemer.

Min vurdering er altså foreløbig, at det er relateret til rettigheder,
men jeg har ikke nogen ide om hvor jeg kan justere på det.

Håber at nogen kan hjælpe,

mvh. Frank Sørensen

(har overvejet efterfølgende at spørge i en NT-relateret nyhedsgruppe,
men venter lige og ser)

Fra : Frank Sørensen

Dato : 13-07-01 11:57

Frank Sørensen wrote:

> [...]
> et andet sted på serveren. Når jeg afvikler det på min Win2K
> workstation, med IIS5, får jeg fejlmeddelelsen "Unable to fork
[]

> Min vurdering er altså foreløbig, at det er relateret til rettigheder,
> men jeg har ikke nogen ide om hvor jeg kan justere på det.
[]

Ja, jeg skylder nok at fortælle, at jeg nu selv har fundet ud af det
langt om længe. IIS har selv nogle virtual directories på ens webhotel.
Der fandt jeg en beskrivelse af hvordan permissions skal sættes ved at
søge på 'Execute permission' under Index på den lokal URL:

http://localhost/iishelp/iis/misc/default.asp

Mvh. Frank Sørensen