maden smager salt
Fra : Flemming Aagaard

Dato : 12-10-07 14:07

Hej Ng.

Min kone har igennem nogen tid synes at maden hun spiser smager meget af
salt. Vi salter ikke vores mad særligt meget, og igennem den senere tid har
jeg, og andre spisende gæster bemærket at maden mangler salt. Min fruen
synes stadig det er frygteligt salt.Nogen der har et bud på hvad der kan
være galt.
Flemming

Fra : Lyrik

Dato : 12-10-07 19:28

On Fri, 12 Oct 2007 15:07:00 +0200, Flemming Aagaard
<samleren@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> jeg, og andre spisende gæster bemærket at maden mangler salt. Min fruen
> synes stadig det er frygteligt salt.Nogen der har et bud på hvad der kan
Din kone er sikkert ved at vende sig af med salt. Det kan være hun har
læst en artikel om at salt kan være forbundet med højt blodtryk og at man
skal spare på saltet.
Mange som jeg har kendt blev omvendt af en sådan
hold-dig-fra-saltet-artikel.

En af dem var ved at dræbe sig selv og en anden, min egen kone fik
salttilskud da hospitalet konstaterede saltmangel.
Saltmangel medfører muskelsvækkelse og dermed hjertesvækkelse.

Ham der var ved at aflive sig selv havde læst at man skulle drikke meget
vand. Det var en kampagne der en overgang var meget populær hos
sygeplejersker, der nærmest missionerede for væskeindtagelse.
I de sidste par år er man begyndt at nedtone væskeindtagelsespresset på
baggrund af negative erfaringer, dog uden at udstille de tidligere
missionærer på området!

Han der drak litervis af "sund væskeindtagelse" vaskede de sidste
saltmængder ud af kroppen hvorefter hans hjerne begyndte at suge vand og
svulme op, hvilket medførte at han havnede i koma og respirator.

I dag beder han altid om ekstra salt til maden....Du må gerne vise din
kone dette indlæg. Det skulle nødig gå hende som det gik min egen kone,
eller bekendt.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech