Hjælp: Alternativ til Drabant 24?
Fra : Nicolai

Dato : 12-10-07 20:56

Hej med jer!
Vi er en familie med 3 små børn, som overvejer Drabant 24 som vores første
fam.sejlbåd. Vi har et loft på kr 40.000, og har primært, pga børnene, fokus
på specielt pladsforhold i cockpit, men selvf. også gode sejlegenskaber.
Har nogen gode forslag til alternativer, som vi skal overveje, hører vi
meget gerne!
Med venlig hilsen: Nicolai Andersen.

Fra : NG

Dato : 12-10-07 21:40

"Nicolai" <navn@adresse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på specielt pladsforhold i cockpit, men selvf. også gode sejlegenskaber.
> Har nogen gode forslag til alternativer, som vi skal overveje, hører vi

Hvis du er lidt heldig kan du finde en Maxi 77 i Sverige meget tæt på den
ramme I har sat.

Mvh
Per Krabbe,
www.scanboat.com - Masser af brugte både samlet ét sted
www.maxi77.com - hvis du hellere vil leje end eje

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 22:32

Ja, hvis i kan finde en maxi 77, så er det er meget bedre båd. Den er nelig
lige præcis meget rummelig i cockpitet. Jeg vil dog vurdere at man skal op
på 50.000, men så får man også dobbelt så meget båd som i en Drabant 24 ....
Ikke at der er noget i vejen med D24 ...

Bjarke

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 12-10-07 21:55

http://www.blocket.se/vi/13585170.htm?ca=6_s
hvad me den tur 80 i sverige ellers er der mange maxi 77
husk sek. krone er 0,80
mvh henrik kolle

Fra : Steffen Skov

Dato : 13-10-07 23:03

Nedenstående ser ud til et godt tilbud. Maxi77 er også godt, men for 40.000
bliver det nok lidt knebent. Et bud kan også være en Maxi 68. Selv købte jeg
en i Göteborg for 30.000 dkr, og det var en dejlig båd. Se nedenstående
link.
http://www.maximalt.dk/Artikler/koeb_i_sverige.htm
Hilsen
Steffen
--
"Det menneske, der ikke ikke har været omgivet af vand til alle sider, har
ikke noget begreb om verden"

Fra : HH

Dato : 13-10-07 14:23

Hej,
Jeg sejlede i 1978 - 1983 i en Solus 24 (to voksne og to børn). Meget
solid båd, glasfiberarbejde af høj kvalitet og meget gode
sejlegenskaber og god indretning. Men stor kvalitetsforskel da nogle
af dem var solgt til selvaptering.
Men, men, med dagens standarder tror jeg at I skal en størrelse op, så
rådet om Maxi 77 er ikke helt af vejen.
Men ellers var der jo Granada 24 og da vist også en Bianca i den
størrelse. Var der ikke også en Naver 24 .........alle hvis det skal
være danske både fra den tid. Den størrelse er vel næsten helt
forsvundet fra (ny-)markedet undtagen den Nordiske Folkebåd, men så er
det jo også helt andre priser vi taler om.
Af svenske både er der udover Maxi'en (der må være ligeså talrig som
mågeklatterne på skærgårdsklipperne!) også tilsvarende både fra Albin
Hvis I har mod på at søge i den svenske marked så gå ind på
Sailguide.com under "båtmarknad".

Hans-Henrik