/ Forside / Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Rejser & Udflugter
#NavnPoint
Nordsted1 10159
refi 6552
ans 4342
HelleBirg.. 2810
katekismus 2544
piaskov 2400
dova 2399
svendgive.. 2305
Teil 2130
10  jakjoe 1830
Flybillet Expedia
Fra : Bjarne


Dato : 11-10-07 23:48

Er der nogen som har en ide til noget der kan hjælpe?

Haves: Flybillet Expedia USA - DK retur.
Ønskes: Ændring af udrejse, ca. 10 dage tidligere.

Expedia siger, de kun kan ændre den til en anden forbindelse med samme
flyselskab på udrejsen, dvs. NWA, men selv den ringeste forbindelse, de
kan tilbyde, koster næsten det samme som en helt ny billet ville koste.
Er der andet vi kan gøre?

Vh

Bjarne





 
 
Kent Oldhøj (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-10-07 02:19

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:470ea83e$0$2087
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Er der andet vi kan gøre?

Ned på de grædende knæ og appelere til carrier?

Bjarne (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 12-10-07 05:24

Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:470ea83e$0$2087
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Er der andet vi kan gøre?
>
> Ned på de grædende knæ og appelere til carrier?
Øhm.
Hvem er carrier?

Bjarne

Bjarne (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 12-10-07 09:07

Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:470ea83e$0$2087
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>> Er der andet vi kan gøre?
>
> Ned på de grædende knæ og appelere til carrier?
Jeg har så slået det op og set at carrier tilsyneladende er det samme
som luftfartselskabet, men kan man ændre henrejsen hos dem, når det er
en returbillet købt hos Expedia og hjem med flere selskaber?

vh
Bjarne

Kent Oldhøj (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 12-10-07 10:32

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:470f2b14$0$2092
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>>> Er der andet vi kan gøre?
>> Ned på de grædende knæ og appelere til carrier?
> Jeg har så slået det op og set at carrier tilsyneladende er det samme
> som luftfartselskabet,

Ja, undskyld jeg blev lidt vel indforstået. Carrier er det luftfartselskab
der faktisk står for flyvningen. Vær opmærksom på at bare fordi man har
bestilt billet hos et flyselskab, så kan det sagtens være et andet der
foretager flyvningen. Carrier vil fremgå af billetten.

> men kan man ændre henrejsen hos dem, når det er
> en returbillet købt hos Expedia og hjem med flere selskaber?

Hvis der er mere end 1 carrier hver vej, er det næppe muligt.

Bjarne (12-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 12-10-07 11:32

Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in news:470f2b14$0$2092
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>>> Er der andet vi kan gøre?
>>> Ned på de grædende knæ og appelere til carrier?
>> Jeg har så slået det op og set at carrier tilsyneladende er det samme
>> som luftfartselskabet,
>
> Ja, undskyld jeg blev lidt vel indforstået. Carrier er det luftfartselskab
> der faktisk står for flyvningen. Vær opmærksom på at bare fordi man har
> bestilt billet hos et flyselskab, så kan det sagtens være et andet der
> foretager flyvningen. Carrier vil fremgå af billetten.
>
>> men kan man ændre henrejsen hos dem, når det er
>> en returbillet købt hos Expedia og hjem med flere selskaber?
>
> Hvis der er mere end 1 carrier hver vej, er det næppe muligt.

Reservationen fremstår som om det er NWA, der flyver, men AMS-CPH-AMS er
det operated by KLM, men er det så ikke stadig NWA som er carrier hele
vejen?

Hvordan gøres det i praksis, hvis en elektronisk billet er købt hos
Expedia, men evt. ændres via flyselskabet?

Bjarne

Kent Oldhøj (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Kent Oldhøj


Dato : 14-10-07 03:51

Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in
news:470f4d1c$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

>> Hvis der er mere end 1 carrier hver vej, er det næppe muligt.

> Reservationen fremstår som om det er NWA, der flyver, men AMS-CPH-AMS
> er det operated by KLM, men er det så ikke stadig NWA som er carrier
> hele vejen?

Nix. NWA flyver ikke på ruten AMS-CPH, men det gør KLM. NWA samarbejder med
KLM og kan derfor tilbyde billetter til hele turen. Jeg ville prøve lykken
hos NWA. Der er dog ikke de store forhåbninger.

> Hvordan gøres det i praksis, hvis en elektronisk billet er købt hos
> Expedia, men evt. ændres via flyselskabet?

Du har absolut ingen rettigheder, så du skal appelere til deres
samvittighed og/eller sans for service.

Jeg har ikke selv nogle erfaringer med netop NWA på området, men prøv. Du
har ikke noget at tabe.

Jeg kender ikke din billet, men måske kan du ligefrem selv ændre den online
www.nwa.com? Det er da et forsøg værd.

Ellers ring til dem. Vær gerne lidt naiv, men ihvertfald venlig og
imødekommende. Tal til egoet. Held og lykke.


Bjarne (14-10-2007)
Kommentar
Fra : Bjarne


Dato : 14-10-07 08:46

Kent Oldhøj skrev:
> Bjarne <netmolotow@varmpost.com> wrote in
> news:470f4d1c$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:
>
>>> Hvis der er mere end 1 carrier hver vej, er det næppe muligt.
>
>> Reservationen fremstår som om det er NWA, der flyver, men AMS-CPH-AMS
>> er det operated by KLM, men er det så ikke stadig NWA som er carrier
>> hele vejen?
>
> Nix. NWA flyver ikke på ruten AMS-CPH, men det gør KLM. NWA samarbejder med
> KLM og kan derfor tilbyde billetter til hele turen. Jeg ville prøve lykken
> hos NWA. Der er dog ikke de store forhåbninger.
>
>> Hvordan gøres det i praksis, hvis en elektronisk billet er købt hos
>> Expedia, men evt. ændres via flyselskabet?
>
> Du har absolut ingen rettigheder, så du skal appelere til deres
> samvittighed og/eller sans for service.
>
> Jeg har ikke selv nogle erfaringer med netop NWA på området, men prøv. Du
> har ikke noget at tabe.
>
> Jeg kender ikke din billet, men måske kan du ligefrem selv ændre den online
> på www.nwa.com? Det er da et forsøg værd.
>
> Ellers ring til dem. Vær gerne lidt naiv, men ihvertfald venlig og
> imødekommende. Tal til egoet. Held og lykke.
>
Tak for de gode råd.
Expedias telefondamer lyder så trænede, at man kan være i tvivl om
hvorvidt det er en robot man taler med. Det lyder som om det er
forprogrammeret, hvad de vil svare på ethvert spørgsmål.
Høflige, men ret spøjst.
Helt uden den mindste følelse i stemmen siger de: Denne forbindelse
koster 4200 $, ønsker de at acceptere denne ændring?

Men det lader til at NWA var til at tale med, og de har i hvertfald
taget imod pengene, så skal vi bare se det hele falde i hak, for på
expedia står stadig den oprindelige rejse.

vh

Bjarne

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177482
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408387
Brugere : 218883

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste