CBF 1000 vs. Bandit 1250
Fra : Kruse

Dato : 11-10-07 17:14

Jeg er i store overvejelser om at investere nogle af spareskillingerne
i enten en CBF 1000 eller en Bandit 1250 - men hvilken af de to er
bedst til en tung dreng, der godt kan lide moment, kvalitet og
finesse?

Diverse test giver ikke det store svar, da begge bliver rost til
skyerne - men Banditten er jo noget billigere, så spørgsmålet er, om
Hondaen er de flere penge mere værd (i "gamle" dage lavede Honda jo
noget bedre kram, men jeg hører fra flere, at der i dag ikke den store
forskel på kvaliteten af de japanske maskiner)?

Nogen, der har erfaring med de to maskiner - og måske har været
igennem de samme overvejelser...?

Mvh.
Frank

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 11-10-07 19:00

Kruse <fkruse@gmail.com> writes:

> Nogen, der har erfaring med de to maskiner - og måske har været
> igennem de samme overvejelser...?

Jeg har overvejet begge de to cykler (dog var det en Bandit 1200
dengang). Jeg havde en Bandit 600 før. Jeg endte med en Yamaha FZS
1000. Vil man købe nyt hedder den nye model FZ1.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Steen E.

Dato : 11-10-07 19:39

> Jeg har overvejet begge de to cykler (dog var det en Bandit 1200
> dengang). Jeg havde en Bandit 600 før. Jeg endte med en Yamaha FZS
> 1000. Vil man købe nyt hedder den nye model FZ1.

Jeg vil også foreslå at prøve Yamaha'en .. R1 motoren går som silke og har
50hk mere. Den trækker udmærket op fra 50-60 i 6. gear, hvis ikke man gider
skifte gear, men kan naturligvis godt li' omdrejninger hvis der skal ske
noget

En komfortabel cykel også på bagsædet. Højere frontglas rigtigt rart.

Intet udover almindelig service og nye dæk på 4 år på min.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623

Fra : Ole Schultz

Dato : 11-10-07 19:02

On Thu, 11 Oct 2007 16:14:11 -0000, Kruse <fkruse@gmail.com> wrote:

> [...]
>forskel på kvaliteten af de japanske maskiner)?
>
>Nogen, der har erfaring med de to maskiner - og måske har været

Hej Frank

Jeg har lige invisteret i en næsten ny Bandit 1250 og jeg har indtil
vidre kørt omkring 1.200 km på den og jeg er utrolig glad for den.

På papiret er det en tung mc og det kan da mærkes når man skubber
rundt med den, men ellers ikke.

Der er moment i overflod og den trækker 6. gear. (overdrive) uden
problemer fra omkring 55 km/t.

Mine erfaringer med CBF1000 er begrænset til en 15 km prøvetur i
sommers.

Som jeg husker det var der 2 ting jeg noterede mig.

Cyklen er fysisk lidt for lille (til mig ihvertfald, jeg er 195 cm)
den er meget lavgearet. Til gengæld kan den så trække 6 (ikke
overdrive) allerede fra en 40 stykker af.

Jeg har bestemt ikke noget imod Honda og finishen på de 2 modeller er
ret ens svjh.
Har en Honda ANF 125 Innova også

Begge har ABS og begge er opgivet til 98 HK. Erfaring med Bandit 1200
og 1250 er dog at de yder 5-8 HK mere. Se evt. Bandit 650 og 1250 test
i den seneste Touring Nyt
Honda har vistnok lidt større serviceinterval på 10.000 km, hvorimod
Suzuki har 6.000 km.

Men jeg vill spare de 28.000 kr. og så er der jo bedre råd til hjelm,
tøj o.s.v. + evt taskesæt.

Forsikringsmæssigt skulle der ikke være den store forskel.

mvh Ole

Fra : Niels Pein

Dato : 12-10-07 00:29

Jeg har været igennem nøjagtig de samme overvejelser. Havde dog også et par
andre maskiner i tankerne, men CBF 1000'eren var et godt bud.

Endte med at købe Banditten her 1. august. har hidtil kørt 3.166 km. på den,
og den er fed. Det kommer bag på mig hvor meget træk der kan være i en
maskine med "kun" 98 hk. Den trækker bedre end jeg havde forventet.
Jeg ved ikke hvor godt CBF'eren trækker, men Banditten har jo et større
moment ved meget lavere omdrejninger.

Jeg har ikke de store videnskabelige begrundelser for mit endelige valg, men
når jeg nu havde svært ved at vælge mellem dem, og prisforskellen var ret
stor, så købte jeg bare den billigste. Og jeg har ikke fortrudt det køb
endnu.

Motorens styrke har været en positiv overraskelse. Den går en smule ujævnt
(pga. benzinindsprøjtningen?) ved helt langsom kørsel, hvilket har
overrasket negativt, uden det dog er et problem. Ellers er der ingen
overraskelser. Jeg føler mig godt tilpas på den, behagelig kørestilling. Jeg
er 184 cm. og vejer 84 kg.
Min benzinøkonomi siger forresten 18 km/l indtil videre.
--
Hilsen Niels
Suzuki Bandit 1250 SA

Fra : Kruse

Dato : 13-10-07 10:59

On 12 Okt., 01:29, "Niels Pein" <forn...@efternavn.dk> wrote:
> [...]
> er 184 cm. og vejer 84 kg.
> Min benzinøkonomi siger forresten 18 km/l indtil videre.

Tak for gode indspark til jer alle - jeg er selv en 100 kilos maskine
på 195 cm, så det ender nok med at blive banditten, jeg vælger;
CBF'eren virker på en måde også for lille i mellem benene på mig

Mvh.
Frank

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 13-10-07 12:16

"Kruse" <fkruse@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

på 195 cm, så det ender nok med at blive banditten, jeg vælger;
CBF'eren virker på en måde også for lille i mellem benene på mig

Der er er skam mange der lever lykkeligt, selvom den mellem benene er lille!

Michael D

Fra : Jens Meldgaard

Dato : 13-10-07 14:08

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> CBF'eren virker på en måde også for lille i mellem benene på mig
>
> Der er er skam mange der lever lykkeligt, selvom den mellem benene er

Du taler måske af erfaring ?

mvh Jens
Sydals

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 13-10-07 16:07

"Jens Meldgaard" <dsl333271@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Du taler måske af erfaring ?

Ja da, kørte (i) lykkelig (uvidenhed) rundt på en MZ 150 cc i min
soldatertid ;~)

Michael D

Fra : Niels Pein

Dato : 13-10-07 16:46

> Tak for gode indspark til jer alle - jeg er selv en 100 kilos maskine
> på 195 cm, så det ender nok med at blive banditten, jeg vælger;
> CBF'eren virker på en måde også for lille i mellem benene på mig

Du må jo op at sidde på den. De Banditter solgte som varmt brød her i
sommer, så jeg kunne ikke få en prøvetur, men var bare oppe at sidde på een.
Det er jo ikke nogen specielt stor maskine.
Lige i starten synes jeg benstillingen var ret bøjet, men det har jeg
lynhurtigt vænnet mig til, så det er intet problem. Jeg sidder godt synes
jeg. Fik forresten sat sædet op i højeste stilling. Men benene er da noget
mere bøjet end på den TransAlp jeg havde før.

Jeg har opdaget at jeg ofte sidder et godt stykke fremme på sædet, og at der
er en del plads bagved, før jeg rammer kanten til bagsædet. Men hvis jeg
prøver at rykke helt tilbage, så synes jeg at jeg kommer lidt for langt væk
fra styret, med mindre jeg ligefrem har lyst til at dukke ned bag
kåbeglasset, og det er altså ikke noget jeg bruger. Så det virker som om der
skulle være god plads selvom du er 11 cm. højere end mig.

Konen syntes bedre om bagsædepladsen på TransAlp'en, for hun sidder også med
mere bøjede ben på Banditten, og det bryder hun sig ikke om. Spændende
hvordan det skal gå næste gang vi skal gennem Tyskland på langs.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA