Hvor tåbelig kan man dog blive?
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-10-07 07:47

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 08:28

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> så lige denne her;
> http://www.bt.dk/article/20071012/nyheder/71012006/

Måske nærmere kold og uvidene end dum,
ideen var vel god nok hvis den havde været tatoveret.

/Jens (som tit truer sine hunde med øreafskæring)

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 11:43

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> så lige denne her;
> http://www.bt.dk/article/20071012/nyheder/71012006/
>
> Mvh. Marie

Du forbarmende, man skal sandelig høre meget. Er der efterhånden
nogen grænse for hjernelamme tåbers handlinger ?

Der var også lige et indslag i TV Øst i formiddag fra Fuglebjerg
Kattehjem, hvor der var bragt en lille bedårende sort killing ind,
den var mishandlet og med ørerne delvis afskåret. Den var så sød og
kælen, så man forstår ikke at nogen kan gøre sådan et lille dejligt
dyr fortræd. Hvis man fik fat i sådan et uhyre så skulle man have
lov til at...............men det må man jo desværre ikke.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 12:28

Tove Krieger, skrev:
> [...]
> dyr fortræd. Hvis man fik fat i sådan et uhyre så skulle man have
> lov til at...............men det må man jo desværre ikke.

Nu var den omtalte hund jo død, så det kommer næppe
ind under dyremishandling

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 12:38

> Nu var den omtalte hund jo død, så det kommer næppe
> ind under dyremishandling
>
> /Jens

Det er selvfølgelig korrekt, han var bare dum ud over alle grænser.
!!!

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 13:13

Tove Krieger, skrev:

> Det er selvfølgelig korrekt, han var bare dum ud over alle grænser.
> !!!

Det ved jeg nu ikke, uvidene nok nærmere.
Men da ellers en ganske praktisk ide at snuppe ørene hvis
han ikke ville have svinet sin bil til med en blødene død hund

/Jens

Fra : JBH

Dato : 12-10-07 17:50

> Nu var den omtalte hund jo død, så det kommer næppe
> ind under dyremishandling

Død ?
Ja, det sagde manden jo den var. Vi må håbe han taler sandt.
(Hans ihærdighed kunne også lugte lidt af forsikringssvindel.)

mvh
JBH

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 18:53

JBH, skrev:

> Død ?

Ifølge artiklen var den, det er vel hvad vi har at forholde os til,
resten bliver useriøst gætteri.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 19:02

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Ifølge artiklen var den, det er vel hvad vi har at forholde os til,
> resten bliver useriøst gætteri.

Der var lige en udsendelse på TV Syd hvor man så hunden og ørene samt bilen
efter uheldet.
Var det min bil havde jeg da også skåret ørene af den, og måske også benene

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Hm

Dato : 12-10-07 20:24

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> bilen efter uheldet.
> Var det min bil havde jeg da også skåret ørene af den, og måske også

Hej John, nu styre du dig, altså

Hanne/som ikke engang kunne få den tanke

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 20:37

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hej John, nu styre du dig, altså

Ok men så en anden historie:
der var lige en betjent der blev bidt i tissemanden af en kamphund.
Hunden havde forinden bidt et barn.
Det er vel mere alvorligt end at skære ørene af en død hund.

Da jeg var knægt fik vi 1,- kr så vidt jeg husker, pr muldvarpehale vi kunne
aflevere
Så vi klippede lystigt haler og tjente ekstra lommepenge

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 20:48

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev
> der var lige en betjent der blev bidt i tissemanden af en kamphund.

Glemte linket
http://www.dr.dk/NETTV/Update/2007/10/11/203432.htm

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 20:55

jopa, skrev:
> [...]
> Hunden havde forinden bidt et barn.
> Det er vel mere alvorligt end at skære ørene af en død hund.

Hvor er forbindelsen lige mellem de to sager ???

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 21:02

> Hvor er forbindelsen lige mellem de to sager ???

Der er ingen forbindelse men men den ene historie sætter den anden i
perspektiv.
Herregud hunden var død

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 21:09

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Der er ingen forbindelse men men den ene historie sætter den anden i
> perspektiv.

Ok

> Herregud hunden var død

Det kunne heller ikke bringe mit pis i kog,
dog havde det self været sjovere hvis det havde været en Schæfer

/Jens

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 21:19

"pwh" <gætselv@.dk> skrev> Det kunne heller ikke bringe mit pis i kog,
> dog havde det self været sjovere hvis det havde været en Schæfer

Nu er schæferen betjentens bedste ven og den kunne ikke finde på sådan
noget.

Å du mente det var sjovere hvis ørene var skåret af en død schæfer ?
Det er ligegyldigt.

Min pointe er at vi her i landet tillader folk at have hunde der lemlæster
børn og andre hunde, men når en uvidende mand lemlæster en død hund så skal
historien pustes op i aviser og fjernsyn..

Der er masser af mennesker der giver deres hunde afskårne grisseører uden at
faklde i svime over det.
--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 21:31

jopa, skrev:
> [...]
> noget.
>
> Å du mente det var sjovere hvis ørene var skåret af en død schæfer ?

Nemlig

> [...]
> død hund så skal historien pustes op i aviser og fjernsyn..
>
> Der er masser af mennesker der giver deres hunde afskårne grisseører

123% enig.
Som jeg læste det var manden bare praktisk anlagt og ville ikke
have sin bil svinet til af en død blødene hund der ikke var styr over, fair nok.
At jeg så ikke kunne finde på det selv gør jo ikke manden til et fjols.

/Jens (som skal ud og lufte hunde NU)

Fra : JBH

Dato : 12-10-07 22:53

> [...]
> fair nok.
> At jeg så ikke kunne finde på det selv gør jo ikke manden til et fjols.

DU er godt nok en underlig fætter :-/
Plabrer op om selvtægt og så accepterer du at folk render rundt og skærer i
andres dyr.Det eneste rigtige man kan gøre i sådan en situation er at
tilkalde Politi/Falck og lade dem afgøre om hunden er død og hvad der skal
ske med den. Man begynder fandme ikke at skære i den for at finde chips
eller øretatoveringer.

Ps. Jeg håber faktisk at hundeejeren ikke findes så den snotskovl selv må
æde skaden på hans kære bil, som åbenbart betyder så meget for ham.

/JBH

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 23:04

JBH, skrev:

> DU er godt nok en underlig fætter :-/

Ingen tvivl om den sag.

> Plabrer op om selvtægt og så accepterer du at folk render rundt og
> skærer i andres dyr.

Der er forskel på at accepterer og på at forstå.
Jeg kan have en forståelse for mandens handling,
men det er ikke det samme som at jag accepterer den.

Helt enig.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 12-10-07 23:01

> [...]
> skal historien pustes op i aviser og fjernsyn..
>
> Der er masser af mennesker der giver deres hunde afskårne grisseører uden

Det er fordi disse grise ører ikke stammer fra bortløbne kæle-grise. Du har
aldrig undret dig over forskellen på kæledyr og produktionsdyr ? Egentligt
kunne vi jo sagtens tillade hunde og kattefarme, ligesom vi tillader mink og
rævefarme.

/JBH

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 23:17

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev > Det er fordi disse grise ører ikke
stammer fra bortløbne kæle-grise. Du har
> aldrig undret dig over forskellen på kæledyr og produktionsdyr ?
> Egentligt kunne vi jo sagtens tillade hunde og kattefarme, ligesom vi
> tillader mink og rævefarme.

Nu ville jeg selv ikke have skåret nogen ører af men undrer mig over
omfanget af debat på TV og aviser over det
I øvrigt en hund som der tilsyneladende ikke er nogen der vil kendes ved da
den ikke havde hundetegn på.
Så evt ejer sørger nok ikke over tabet
--
Mvh. John

Fra : pwh

Dato : 12-10-07 23:06

JBH, skrev:
> ? Egentligt kunne vi jo sagtens tillade hunde og kattefarme, ligesom
> vi tillader mink og rævefarme.

I princippet kunne vi vel, hvorfor ikke vil jeg spørge dig.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 13-10-07 08:04

> "Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Så vi klippede lystigt haler og tjente ekstra lommepenge

Ja, så har vi måske forklaringen her

Hanne/ som tager sin "børneglade"schæfer og køre til Jylland -puh ha der
bliver gang i den .-)

Fra : Sten Bo

Dato : 24-10-07 18:34

> [...]
> bilen efter uheldet.
> Var det min bil havde jeg da også skåret ørene af den, og måske også

Der er et eller andet der ikke rimer. Hvad sku han med ørene. Ejeren er vel
ikke ansvarlig med mindre han nærmest har sendt hunde ud på vejen foran
bilen. Hvis den er stukket af ved at forcere et rimeligt hegn er ryggen
vel fri. Sammen med heste osv.

Og så må man gå ud fra at der ikke er kasko.

Vi kørte et rådyr ned. stendødt, uden alt for mange skader, ringede til
politiet der ikke havde tid ( det var jo dødt) og derefter til familie der
er jæger og han kom som en raket, læssede i bagagerummet og vi fik så en
masse dejligt kød.

Syns ikke der var skader på bilen, lidt på kofangeren med den var grim
alligevel.

Det blev lunere i vejret og vi opdagede så at der manglede Freon på A/C.
Blev ringet op af værkstedet der fortalte at en frontvange var bukket og
kondeseren skadet så der skulle ny på. Vel Nu kom prisen på dyrekødet der
var vel 20-25 kg. Kostede 8000 inden den var klar. Som forsikringen
betalte uden at kny. Hvad har i lavet ? hvor ok. ordnet pr telefon.

Men man hænger da selv på den slags alligevel. ??

Sten

Fra : Ralph

Dato : 12-10-07 14:48

> Du forbarmende, man skal sandelig høre meget. (før ørerne falder af)

Undskyld.

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 15:26

> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Undskyld.

Du skal såmænd ikke undskylde, men jeg nøjedes bare med at *tænke*
det.