Hvad anbefales af router til 25/25 mbit fo~
Fra : BRSF-DK

Dato : 12-10-07 16:16

Jeg har fra Dansk Bredbånd en 25/25 mbit forbindelse og har lige nu en
Linksys WRT54G v.1, men jeg synes ikke det er muligt at udnytte forbindelsen
fuldt ud.

Herhjemme har jeg bag router vor Desktop og bærbare samt printerserver, fil,
web og ftp-server alt med kabelforbindelse til router undtagen en bærbar som
kører trådløst

Hvilken router kan I anbefale, således at jeg kan hente materiale fra vor
ftp server ude i byen med fuld hastighed, når jeg der er koblet op direkte
på en tilsvarende 25/25 mbit forbindelse med kabel

Ligeledes en router som gør at hastighed for opload/download udnyttes fuldt,
når flere brugere er koblet op til ftp på en gang.

Jeg kunne tænke mig en router med mulighed for minimum 4 kabelforbindelser
til LAN og helst 6 og samtidig mulighed for trådløst

Hvad kan I anbefale, når kvalitet og driftssikkerhed skal gå forud for pris
til ovennævnte behov?

Bjarne

Fra : Anders Ecklon

Dato : 12-10-07 17:42

> Hvad kan I anbefale, når kvalitet og driftssikkerhed skal gå forud for pris
> til ovennævnte behov?

D-Link DIR - 655

Mvh Anders

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-10-07 18:28

"Anders Ecklon" <andersfjernmig@lupine.dk> skrev i en meddelelse

> D-Link DIR - 655
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=315923
>
> Mvh Anders

Hej Anders

Ja, den ser god ud, så den er noteret, men jeg håber der kommer flere
forslag og gerne med mere end 4 porte til LAN kabel

Bjarne

Fra : Klaus og Karin

Dato : 14-10-07 13:14

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Anders
>
> Ja, den ser god ud, så den er noteret, men jeg håber der kommer flere
> forslag og gerne med mere end 4 porte til LAN kabel
>
> --

Denne fungerer perfekt på Dansk Bredbånd 25Mbit.

Karin

Fra : BRSF-DK

Dato : 14-10-07 13:35

"Klaus og Karin" <karin.klaus@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Denne fungerer perfekt på Dansk Bredbånd 25Mbit.
>
> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=378382
>
> Karin

God eftermiddag Karin

Tak for orientering. Denne vil jeg afgjort se nærmere på.

Forsat god søndag

Bjarne

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-10-07 19:21

> Jeg har fra Dansk Bredbånd en 25/25 mbit forbindelse og har lige nu en
> Linksys WRT54G v.1, men jeg synes ikke det er muligt at udnytte
> forbindelsen fuldt ud.

Der er tidligere postet et link herinde der ihvertfald kan guide dig i den
rigtige retning med valg af router:

http://www.smallnetbuilder.com/component/option,com_chart/Itemid,189/

/Dennis

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-10-07 19:34

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:470fbaf5$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> "BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Der er tidligere postet et link herinde der ihvertfald kan guide dig i den
> [...]
Hej Dennis

Tak for dette link og ved at prøve det ser det ud som om at D-Link Dir-655
vinder, men jeg er lidt betænkelig ved det at de skriver der ikke garanteres
for at den vil være kompatibel med endelig N version og jeg ville gerne have
6 porte til LAN

Bjarne

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-10-07 19:39

"BRSF-DK" <bjafa@dbmail.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> Dir-655 vinder, men jeg er lidt betænkelig ved det at de skriver der
> ikke garanteres for at den vil være kompatibel med endelig N version

Du finder lidt svært med at finde en router med så mange porte, de fleste
har omkring 4.

Det med der ikke kan garanteres for endelig N version, skyldes at 802.11n
stadig er draft. Udstyr der opfylder den seneste draft, skulle give garanti
for at udstyret osse vil leve op til final 802.11n. Meeeeeeen uden at vide
hvordan IEEE fungerer så er der stadig noget uenighed i rådet, derfor
fraskriver alle sig.

--
Bjarke Andersen

Fra : BRSF-DK

Dato : 12-10-07 20:24

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at udstyret osse vil leve op til final 802.11n. Meeeeeeen uden at vide
> hvordan IEEE fungerer så er der stadig noget uenighed i rådet, derfor

Hej Bjarke

Ja, jeg tror du har ret vedr. antal porte og vedr. N i draft, ja så bliver
det jo spændende at se hvor det ender og hvornår.

Ved du, hvad der findes af professionel router med op til 10 porte for kabel
til LAN, hvor der så kunne sættes AP op i en af portene for trådløst.

Jeg er rede til at ofre nødvendigt for kvalitet og driftsikkerhed, så vor
forbindelse kan benyttes maximalt

Bjarne

Fra : Niels Stoltze

Dato : 12-10-07 23:15

"BRSF-DK" wrote:
> Jeg har fra Dansk Bredbånd en 25/25 mbit forbindelse og har lige nu en
> Linksys WRT54G v.1, men jeg synes ikke det er muligt at udnytte
> forbindelsen fuldt ud.
<SNIP>
> Hvad kan I anbefale, når kvalitet og driftssikkerhed skal gå forud for
> pris til ovennævnte behov?

Firewall: Juniper SSG5 wireless, SSG-5-SB-W
http://www.juniper.net/products/integrated/dsheet/100176.pdf
Ca 900$ i listepris

Den har dog ikke 802.11n

/Stoltze

Fra : BRSF-DK

Dato : 13-10-07 07:48

"Niels Stoltze" <niels-xyz@stoltzemail.dk> skrev i en meddelelse
> <SNIP>
>
> Firewall: Juniper SSG5 wireless, SSG-5-SB-W
> [...]

Godmorgen Niels

Den kommer med i overvejelser

Bjarne