Iframes
Fra : Charlotte L

Dato : 12-10-07 10:41

Jeg er en spad etil iframes, men jeg er ved at rette i en side er
er bygget op med frames og kan sgu ikke helt få det til at virke.

Jeg har lagt en ny menubjælke ind da den gamle med dropdown
effekt kun virkede i EI6.

Men når man trykker på de forskellige links i menuen åvner den et
nyt vindue i stedt for at åbne i den rigtige frame.

Der er på index siden en frame der hedder main som kalder
forside-siden frem. alle menuerpunkter har nye iframes da der er
forskellige billeder i siden.

Når man klikker på et af mine menupunkter åber der en ny siden i
stedet for at åbne i framen på index siden. De efter følgende
sider vil godt åbne i framen.

Hvordan får jeg mine under sider til at åbne i indes siden???

www.kontaktfamilier.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Charlotte L.

Dato : 12-10-07 10:44

Jeg bruger forresten GoLive som editor

Fra : jopa

Dato : 12-10-07 14:10

"Charlotte L." <cl@it-mark.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg bruger forresten GoLive som editor

Frames er en dårlig ide se nedenstående artikel.
http://html-faq.dk/2009.asp

Sorry kan ikke hjælpe dig da frames var noget jeg rodede med i forrige
århundrede og som burde være forbudt

Din side kan snilt laves med CSS/XHTML, og du vil spare en frygtelig masse
kode og ikke forvirre dine besøgende unødigt.

CSS til layout positionering af elementer fonts billeder osv, og så kun
(X)HTML til indhold/tekst.

Bruger du så serverside til at inkludere elementerne er det optimalt.

Jeg har en side der minder lidt om din i opbygning
Menuen er blot lavet i enstre side men det er ligegyldigt.
www.jp-web.dk

Bemærk hvor lidt kode der kræves hvis du laver det uden frames.

(vis kilde)

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Charlotte L

Dato : 15-10-07 08:59

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> www.jp-web.dk
>
> Bemærk hvor lidt kode der kræves hvis du laver det uden frames.

Hej John

Jeg bruger heller ikke selv frames, men ham der sad i min tilling før har
bygget ALT op i frames ogjeg er ved at blive idiot - jeg kan desværre ikke
sidde og lave alle vores sider om så de ikke bruger frames da det vil tage
mange timer og koste alt for meget, så de sider der er byggt op med frames
forbliver i frames - det giver mig så bare lige lidt problemer når der ernoget
der skal rettes

Fra : Allan Vebel

Dato : 15-10-07 13:30

Charlotte L skrev:

> [...]
> om så de ikke bruger frames da det vil tage
> mange timer og koste alt for meget, så de
> sider der er byggt op med frames forbliver i

Så mange sider er der da heller ikke, jeg har talt
omkring 27 - der er kun et par timers arbejed i det.

> - det giver mig så bare lige lidt problemer når
> der er noget der skal rettes

Jamen, du har ulemper, og brugerne har ulemper
af det, kan du leve med det?

Når du alligevel skal lave det om, kan du lige så
godt rette de småting der er på:

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fkontaktfamilier.dk&warnings=yes&spider=yes

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Daniel Valentin

Dato : 12-10-07 15:21

> Hvordan får jeg mine under sider til at åbne i indes siden???
>
> www.kontaktfamilier.dk
Jeg er selvfølgelig enig i at frames burde du holde dig langt fra..
Men prøv at sætte target="main" ind i dine links.

Fra : Charlotte L

Dato : 15-10-07 09:26

Super tak det virker som det skal - woohoo - jeg havde af en eller
anden grund skrvet main.html - jeg må ha været fuld eller noget da jeg
sad og lavet det hi hi

Tusinde tak for hjælpen