sød film
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 19:33

Ja jeg fald lige over et link i en anden gruppe.

http://www.archive.org/details/PrivateL1947

Sød gammel film, og der har været linket til den før her.
Men den tåler bestemt et gensyn

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 11-10-07 20:12

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> http://www.archive.org/details/PrivateL1947
>
> Sød gammel film, og der har været linket til den før her.

Det har du helt ret i Allan. Det er den sødeste lille familiefilm.
Jeg kan huske at første gang jeg så den, var det Hanne Engermann der
sendte linket. Den kan godt tåle at blive set mange gange, så jeg
har gemt den. Tak for det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Mariann Juhl

Dato : 12-10-07 08:59

> [...]
>
> http://www.archive.org/details/PrivateL1947
>
> Sød gammel film, og der har været linket til den før her.

Hej Allan

Nej, hvor var den bare fin! Normalt er jeg ellers ikke til sort-hvide
film, men denne her er virkelig noget særligt. Fantastisk bare at kunne
få lov til at læne sig tilbage og være tilskuer til den lille familie,
uden at en irriterende kommentator-stemme hele tiden fortæller, hvad man
skal mene, om det man ser. Billederne alene taler (næsten) for sig selv.
Var også meget imponeret over far-missen: hans omsorg, både over for mor
og killinger, og hans tolerance. Virkelig, virkelig værd at se!
Sjovt også at se resultatet af en 'floffet' mor med lang pels og en hvid
far. Resultat: de fleste var hvide små floffede mislinger Slet ikke
til at stå for.

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 12-10-07 11:55

> [...]
> Var også meget imponeret over far-missen: hans omsorg, både over for mor
> og killinger, og hans tolerance. Virkelig, virkelig værd at se!

Hvaaa Mariann, kendte du ikke den?
Den var på herinde sidste år (?), da jeg kom til at sukke over, at her
var så stille (det er der jo ind i mellem) og folk sendte alle mulige
fede sjove ting
Jeg har kun kunnet gemme linket, her er det 'gamle':
http://www.moviesfoundonline.com/private_life_of_a_cat.htm
Og jo, det er da netop det fine, at den punkterer en myte, der stadig
lever om hanner og yngelpleje - den dokumenterer, at far-mis sandelig
tager sig af sine børn. Det kan flere opdrættere vist tale med om -
Dorthes Viktor var en omsorgsfuld far, og på katteri Amalia's (hvor jeg
har Lejon fra) side er der skønne fotos af lille Milo hos sin Galliano
far - det er bare skønt at se!
Jo da, det er en film af både høj kunstnerisk og videnskabelig kvalitet
- udover at være sød, rørende og fuld af dejlige katte.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar
PS - Kan det passe, at jeg leder forgæves efter en Mariann-profil
herinde??

Fra : Mariann Juhl

Dato : 13-10-07 15:37

> Siri skrev bla.:
> PS - Kan det passe, at jeg leder forgæves efter en Mariann-profil
> herinde??

Hej Siri

*GG* et lille vip med en vognstang Point taken! Jeg har taget mig
sammen og fået lavet en profil samt taget et par billeder af vidunderne
- Skipper og Mylady

Fra : Tove Krieger

Dato : 13-10-07 19:45

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:iKednZfpYsaKRY3anZ2dnUVZ8tChnZ2d@giganews.com

> Hej Siri
>
> *GG* et lille vip med en vognstang Point taken! Jeg har
> taget mig sammen og fået lavet en profil samt taget et par
> billeder af vidunderne - Skipper og Mylady

Hej Mariann.

Jeg har nu været inde og se på din profil og album, og misserne ser
altså bare så dejlige ud, men jeg kan kun se de små billeder, de kan
ikke forstørres op når man klikker på dem. Det ser ud til at det er
sådan over hele linien, så jeg glæder mig til at fejlen bliver
rettet, så man rigtigt kan beundre dem, men skønne ser de ud selvom
billederne er små.

Fra : Mariann Juhl

Dato : 14-10-07 11:36

> [...]
> sådan over hele linien, så jeg glæder mig til at fejlen bliver
> rettet, så man rigtigt kan beundre dem, men skønne ser de ud selvom

Hej Tove

Det var da mærkeligt! Kan du ikke forstørre billederne, hvis du klikker
på teksten nedenunder?

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-07 11:57

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:EOGdnXY-ytu0bIzaRVnysAA@giganews.com

> Hej Tove
>
> Det var da mærkeligt! Kan du ikke forstørre billederne, hvis du
> klikker på teksten nedenunder?

Nej Mariann, det kan jeg godt nok ikke. Jeg synes også det er
mærkeligt, for det er da ikke sket før. Jeg har sågar prøvet mit
eget album plus et par andre, og det er nøjagtigt det samme.
Ærgerligt for jeg vil så gerne se de to skønne misser i
forstørrelse.

Jeg prøver lige at se, om der evt. er noget i min opsætning der
laver ravage. Ellers kan jeg spørge i en af de andre relevante
grupper på usenet, hvad der kan være årsagen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-07 12:22

Hej igen Mariann.

Jubiii, nu har jeg nydt dem, og gemt dem i mit eget album.

Hvor er de bare dejlige begge to. Man kan godt se på Skipper at han
er Chefen, statelig og smuk er han. Mylady er jo en tortie (som min
egen Mini), hun er rigtig rigtig dejlig. Der er nu noget med de
tortiemisser, alle de farver er så smukke.

Fejlen med billedvisningen var helt min egen. Jeg havde i et anfald
af sindsforvirring blokeret for alle "pop-up" vinduer, ikke kun de
uønskede. Så nu er jeg "kørende" igen. Jeg kunne altså heller ikke
forstå hvad der var sket - jeg fjols.

Jeg ved ikke om du har set Mini, så du får lige et billede:

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9113

Som du kan se, er farvefordelingen meget forskellig på de to
tortiemisser. Det er jo det der gør dem så spændende.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 14-10-07 13:12

> [...]
>
> Som du kan se, er farvefordelingen meget forskellig på de to tortiemisser.

Hun er bare noget så smuk, din Mini.
Som du ved, har jeg også en blød plet, hvad angår tortier, men er både din
Mini og min afdøde Rasmis ikke rettere trefarvede katte, fremfor tortier?
Jeg mener, at når der er hvidt i pelsen, er de trefarvede, uden hvidt er de
tortier - men vil gerne rettes, hvis min opfattelse er forkert.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-07 14:06

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fremfor tortier? Jeg mener, at når der er hvidt i pelsen, er de
> trefarvede, uden hvidt er de tortier - men vil gerne rettes, hvis

Hej Anelise.

Jeg må nok blive dig svar skyldig. Det med genetikken har jeg ikke
helt styr på. Jeg kaldte engang her i gruppen Mini for trefarvet, og
fik så det svar at der ikke findes trefarvede katte men
sort/hvide/røde = tortie, så jeg er lidt i vildrede, fordi jeg vil
påstå at Mini er firefarvet. Hun er sort, hvid, rød og meget lys
creme.

Minis mor var sort/hvid, ergo må hendes far være en rød hankat,
fordi den røde farve skal kunne ses på én af forældrene, den kan
ikke være skjult.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide eksakt hvad forskel der evt.
skulle være på en trefarvet og en tortie. Jeg har altid troet ,at
det var det samme. Der kommer måske en behjertet sjæl her i gruppen,
der ved en masse om det og giver en forklaring. Jeg synes iøvrigt at
din forklaring ellers lyder ret logisk.

Fra : Siri

Dato : 15-10-07 08:36

> [...]
> Jeg kunne også godt tænke mig at vide eksakt hvad forskel der evt.
> skulle være på en trefarvet og en tortie. Jeg har altid troet ,at

Jeg iler, jeg iler - ikke at jeg ved en masse om det, men der ringede en
meget smuk klokke i mit baghovede: kig ind på Lissers hjemmeside
(www.perli-gem.dk, tror jeg, sådan ca) under Killinger - der er både
vidunderlige Lille Tif (Miss Tiffany), som er: Tortie m hvidt! Og hendes
halvsøster Surprise, der er Bicolour m hvidt..
Jeg er helt ekset over lille Tiffenus.....
Så jo, man kan godt være Tortie med hvidt.
Uden at jeg har den helt grundige forklaring. Det har Lisser sikkert,
hun har da også været her omend ikke fornylig.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Mariann Juhl

Dato : 14-10-07 13:20

> [...]
>
> Som du kan se, er farvefordelingen meget forskellig på de to
> tortiemisser. Det er jo det der gør dem så spændende.

Åh det var godt at høre! Skønt at det nu fungerer, som det skal. Tak for
komplimenterne Hvor er Mini altså bare smuk! Har du selv taget
billedet af hende - det ligner et professionelt 'skud'? Ja, det er
virkelig charmerende med alle de forskellige farvenuancer hos tortierne
Man bliver aldrig træt af at se på dem. VI kalder også Mylady for
"den lille karamel", fordi hun ser ud som om, hun er overhældt med
forskellige karameltyper, lige fra lyse cremede pletter til de helt
rød-brune, som Mini også har.

Fra : Tove Krieger

Dato : 14-10-07 13:37

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:zK2dnYU8T7MblI_anZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com

> Hej Tove
>
> Åh det var godt at høre! Skønt at det nu fungerer, som det skal.
> Tak for komplimenterne

Selv tak, og ja nu fungerer det. Hvor dum kan man være

Hvor er Mini altså bare smuk! Har du
> selv taget billedet af hende - det ligner et professionelt
> 'skud'?

Det er det også. Min svigersøn er halvprofessionel (med masser af
fotogrej der bare kan det hele). Hvis du kigger i mit album, vil du
se to billeder mere (med rammer om), det er også ham. Han kan bare
det der med fotografering.

> [...]
> ud som om, hun er overhældt med forskellige karameltyper, lige
> fra lyse cremede pletter til de helt rød-brune, som Mini også har.

Jamen, hun ligner da også en lille kær karamel - faktisk lige til at
"spise".