Klikkertræning af katte og godbidder.
Fra : Stefanie

Dato : 11-10-07 16:39

Hej NG.
Længe siden jeg har ladet høre fra mig, men har fulgt lidt med på
sidelinien, når der har været tid til det.

Jeg faldt over en bog forleden dag nede i boghandleren, som hedder
"Klikkertræning for katte". Er der nogle der har erfaring med denne bog?
Eller erfaring med klikkertræning af katte generelt?
Jeg ved at klikkertræning til hunde, papegøjer osv er ret populært og
virksomt, men jeg havde aldrig troet at det ville virke på katte, fordi
katte er så meget "Herre i eget hus".
Jeg overvejer kraftigt at købe denne bog, ikke for at opdrage dem, men mest
for sjov, se om det virker osv. Måske var der en enkelt dårlig vane, som det
kunne være rart at slippe af med, når nu man var igang :)

Der kommer mit næste problem. Når jeg har læst om klikkertræning af andre
dyr, kræver det en godbid, som er hurtig spist og ynglings blandt katten....
Ja, faktisk er det et problem - min katte er meget kræsne, jeg har
efterhånden været igennem samtlige godbidder der findes, tørrede fisk og
hvad der ellers findes, desværre ingen interesse ved mine katte.
Har i nogle gode ideer til hvad jeg skal finde på at prøve?

På forhånd mange tak.

Stefanie (og Misserne Emil og Garfield)

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-10-07 05:05

1) Det er en fantastisk effektiv og let træningsmetode - også til katte, så
kast du dig bare ud i det.

2) Vores katte er også frygtelig kræsne - vi havde også prøvet alt mellem
himmel og jord, indtil vi faldt over Vitakrafts stænger (Cat-Stick mini
hedder de). Vi deler dem på langs og klipper dem så i 5 mm lange bidder der
opbevares i en dåse. De elsker det og på den måde får de så små mængder, at
der ikke bliver alt for meget "slik" i deres kost. - Og godbidderne bevarer
også tiltrækningen, fordi kattene aldrig spiser sig mætte i dem, men kun får
en lille-bitte bid af gangen.

Med venlig hilsen
Gainsbourg