Man føler sig en anelse tåbelig..
Fra : Benedikte Brisson

Dato : 11-10-07 13:54

... når man står ved køkkenbordet og kommer italiensk salat på en mad og
må skubbe katten væk fra maden, mens man siger NEJ, MIN MAD!

Og efterfølgende drysser peber på den italienske salat, mens man
forklarende og nærmest undskyldende siger: Jamen det ER min mad, så jeg
må altså GODT komme peber på.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 14:04

"Benedikte Brisson" <kuduli@vide.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Og efterfølgende drysser peber på den italienske salat, mens man
> forklarende og nærmest undskyldende siger: Jamen det ER min mad, så jeg må

Hæhæ
ja det bebrejdende blik de kan komme med når de ser man ødelægger maden.

Mvh Allan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 11-10-07 14:16

> [...]
>
> Og efterfølgende drysser peber på den italienske salat, mens man
> forklarende og nærmest undskyldende siger: Jamen det ER min mad, så jeg må

LOL...
jo..den kender jeg lidt for godt..
Harald her, er fast "smagsdommer", når jeg smører familiens madpakker
kl."alt for tidligt" om morgenen.. tidligere gik han ikke af vejen for at
slikke på madderne, vippe madder på gulvet.."ups-så er det vist min".. når
jeg vendte ryggen til ham et øjeblik.. han har selv åbnet
leverpostejsbakker, stukket af med åbnede pakker med roastbeef osv. en
rigtig madtyv!.
men nu er vi nået til et kompromis, han sidder på en stol ved siden, og får
"smagsprøver" (-;
men det blik jeg får, når den elskede leverpostejsmad bliver lukket inde i
mellemlægspapir..ohhh du onde kvinde!.

Mvh. Marie

Fra : ^#^

Dato : 11-10-07 22:11

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> vist min".. når jeg vendte ryggen til ham et øjeblik.. han har selv
> åbnet leverpostejsbakker, stukket af med åbnede pakker med roastbeef

Åh Harald - han er sgu bare en lækker kat!

Tak for de gode historier om ham, Marie

/M

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-10-07 22:25

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:470e21ed$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]

> "smagsprøver" (-;
> men det blik jeg får, når den elskede leverpostejsmad bliver lukket inde i

Hvciordan vænner man egentlig katte af med at stjæle mad ?

Vi har store problemer med begge katte her .. Vi kan ikke vende ryggen til
noget mad uden det forsvinder.. Selv direkte fra stegepanden tager de det
Har forsøgt med skældud .. prøvet med vand .. SMidt dem udenfor som straf
(de er ude/inde katte.. vil kun ud i godt og varmt vejr) ja jeg har sågar
testet min træf sikkerhed i kast med klipklapper og rammer utroligt præcis
... Har bare ikke hjulpet en skid

Erik

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 23:01

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (de er ude/inde katte.. vil kun ud i godt og varmt vejr) ja jeg har sågar
> testet min træf sikkerhed i kast med klipklapper og rammer utroligt

Hæhæ
nu bliver jeg stemplet som dyremishandler

Jeg har normalt en gaffel, enten i hånden, eller lige ved.
Og så bliver de spidet med et NEJ.

Der er ikke flydt blod endnu, og det virker.

Det er nu ikke så slemt, prøv at se hvordan de selv opførre sig over for
hinanden.
Nogle gange skal man ikke pakke kattene ind i vat, men tænke og gøre som
dem.
efter et par stik lærer de at det ikke er så smart.

Hehe Jeg har de sødeste miverer, selvom jeg mishandler dem hvis de stjæler
min mad.

Så tager de hævn når jeg sover ved at lægge sig overalt på mig.
Mvh Allan

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 23:09

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

Og med katte, skal de have at vide det er forkert lige når det sker.
Ellers så skræmmer man dem kun.
Hvis de skal lærer så er lige når det sker. eller næste gang det går galt.

Mvh Allan

Fra : OZ3BTO

Dato : 11-10-07 23:42

> [...]
> Ellers så skræmmer man dem kun.
> Hvis de skal lærer så er lige når det sker. eller næste gang det går galt.

Fx når klipklappen rammer dem i luften på vej ned fra bordret med ½ gril
kylle i munden :P
Jo jo ved godt at katte skal tages på gerningsstedet

Erik

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-07 11:52

"Allan G" <allan_roskilde.fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hæhæ
> nu bliver jeg stemplet som dyremishandler

Nah, mon dog ?

> Jeg har normalt en gaffel, enten i hånden, eller lige ved.
> Og så bliver de spidet med et NEJ.
>
> Der er ikke flydt blod endnu, og det virker.

Så må du til at spise lidt mere suppe, en ske gør ingen skade. LOL

> [...]
> gøre som dem.
> efter et par stik lærer de at det ikke er så smart.

Jeg kan slet ikke forestille mig at du stikker hårdt, det ville
ligne dig dårligt.

> Hehe Jeg har de sødeste miverer, selvom jeg mishandler dem hvis
> de stjæler min mad.
>
> Så tager de hævn når jeg sover ved at lægge sig overalt på mig.

Selvfølgelig, havde du forventet andet. *GGG*

--
Hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-10-07 05:56

"OZ3BTO" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvciordan vænner man egentlig katte af med at stjæle mad ?

tjaa...Nu er det kun den ene af mine der har klepto-tendenser, men han har
da lært at beherske sig, ihvertfald når der er øjne på ham.. (-;
Jeg gjorde det at jeg konsekvent smed ham ned fra køkkenbordet, hver gang,
50 gange om dagen.. satte ham der hvor jeg ville have ham, og gav ham en
belønning der.
og det har givet pote nu, for han sætter sig der når der er gode sager i
luften.
Meeen hvad man ikke ser... (o;

Mvh. Marie -der er glad for at hendes mand ikke ved hvor mange af hans
madpakke-leverpostejsmadder der har været snasket i.. LOL..

Fra : Siri

Dato : 11-10-07 17:33

> [...]
>
> Og efterfølgende drysser peber på den italienske salat, mens man
> forklarende og nærmest undskyldende siger: Jamen det ER min mad, så jeg

Haa haa *GGG*
Jeg elsker de her små beretninger fra hverdagen med en kat - de skønne
dyr, der med deres store personligheder forsøder vores hverdag.
Når jeg nu oplever kattene som i den grad selvstændige personligheder,
så må jeg jo sige, at jeg forstår dem mht mad.
Vi andre vil jo også gerne vælge selv - og det prøver de så på at få lov
til.
He he - jeg håber, at der faldt lidt peberfrit af i det Dikteske køkken,
og er rigtig glad for at høre om kompromisset med madglade Harald.
Det er jo en klassiker, at de, der har sultet for alvor (af den ene
eller den anden grund), de vil altid have lyst til mad og svært ved at
føle sig mæt. Kunsten er så at administrere det - på kærligste vis - til
kattens bedste: Sundhed og glæde.
Øjh, hvor jeg lyder som en prædikant.
Jeg er bare selv madglad... Og ærgrer mig lidt over, at "mine"
braksnuder ikke lader sig forkæle via ganen.
Nyd jeres madglade katte - de er glade
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Gainsbourg

Dato : 12-10-07 05:11

Vores katte kommer aldrig på køkkenbordet og hverken tigger ved bordet eller
stjæler mad - det har vi ikke lært dem, så det er det slet ikke gået op for
dem, at de kan. Det kræver så bare at man konsekvent og fra de er helt små
ALDRIG giver dem noget ved bordet og ikke lærer dem at de kan plage sig til
mad. Gør man først det, er løbet vist kørt. Jeg synes egentlig at det er
ulækkert at have kattene i maden - og det er da praktisk, at man kan have
mad stående fremme til hurtig optøning eller afkøling uden at skulle bekymre
sig om, at det måske forsvinder eller bliver slikket på

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Battlefield's

Dato : 12-10-07 14:42

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bekymre
> sig om, at det måske forsvinder eller bliver slikket på

Hej
Tak for de sjove historier
Her synes jeg nu ikke at vi har de store problemer med madstjæleri, selvom
vi faktisk har 12 siamesere!!
Kun en gang, hvor vi måtte forlade et opdækket frokostbord fordi vi fik
gæster. Selvom der på bordet fandtes både den ene og anden slags kød, så
opdagede vi pludselig at "Lillebror" sprang ned af bordet med sit udvalgte
bytte: et forårsløg!!
Enten er han mærkelig eller også er han bare vegetar!
Hilsen Vibeke
www.battlefields.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 12-10-07 15:22

"Battlefield's" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bytte: et forårsløg!!
> Enten er han mærkelig eller også er han bare vegetar!

Mine fire katte stjæler heller ikke mad fra bordet, og jeg har aldrig set
dem på køkkenbordet, men om morgenen er der kattepotespor, både på
køkkenbordet og på komfurets keramiske overflade, så - når slaven sover,
spiller misserne på køkkenbordet.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-07 15:42

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem på køkkenbordet, men om morgenen er der kattepotespor, både på
> køkkenbordet og på komfurets keramiske overflade, så - når slaven sover,

Jeg har fjernet alle dreje knapperne på mit komfur.
De står så løst på emhætten.
2 gange er det lykkedes for en af kattene at tænde for en kogeplade.
Den korteste vej ude fra haven og op i køkkenvinduet er desværrer hen over
komfuret.
he og jeg har savet i grebene på vandhanen ude i toiletvasken, der var en
der havde tændt for det varme vand og tømt varmvandsbeholderen. Æv det var
et koldt morgenbad.
Der er mange ting i et almindeligt hjem der ikke er kattevenlige.

Mvh Allan

Fra : Siri

Dato : 12-10-07 18:19

> [...]
> til mad. Gør man først det, er løbet vist kørt. Jeg synes egentlig at det er
> bekymre sig om, at det måske forsvinder eller bliver slikket på

Tak Gainsbourg, for dine grundige og sobre indlæg. Vi er enige -
konsekvens fra starten er det eneste, der funker....

> Hej
> Tak for de sjove historier

> vi faktisk har 12 siamesere!!
> Kun en gang, > bytte: et forårsløg!!
> Enten er han mærkelig eller også er han bare vegetar!
> Hilsen Vibeke
> www.battlefields.dk

Hej Vibeke
Wow.... 12! Siamesere! Du må have stærke nerver.....
Jeg forstår jo fuldt ud den lille løg-tyv: Jeg er vegetar - og der er en
del (indskrænkede - ja, rent ud sagt!) mennesker, der mener, at så er
man mærkelig.... tsk tsk!
Og så elsker jeg løg - rå såvel som kogt - muuuums