Bürstner tk 540 - mangler markeringslys
Fra : MBP

Dato : 11-10-07 06:54

Hej

Jeg har en Bürstner Ventana TK 540 fra 2004.

Sidemarkerings lyset i højre side af vognen virker ikke.

Jeg kan se den må være den brune strømførende til lyset i den side - men jeg
kan ikke følge ledningen og se hvor samlingen i CV er. -

Ved du hvor samlingen er i CV. ?

Kan jeg " stjæle " strømmen fra evt. det forreste markeringslys - der stadig
virker. ?

Mvh
Michael

Fra : Jens

Dato : 11-10-07 11:46

"MBP" <mbp@"fjern"mobil.dk> wrote in message
> [...]
>
> Ved du hvor samlingen er i CV. ?
>
> Kan jeg " stjæle " strømmen fra evt. det forreste markeringslys - der

Stjæl du bare - lyset på en CV er ført i to kredsløb, eet til venstre side
og eet til højre side. D.v.s. foreste markeringslys, eventuelle
sidemarkeringslys og baglyset er forbundet sammen i hver sin side og går til
hver sin pin i stikket på trækket til bilen. Det undre mig at du ikke kan
følge ledningerne, men de kan jo være trukket i væggen eller gulvet på din
CV.

/Jens

Fra : MBP

Dato : 11-10-07 14:54

Hej Jens

Jeg har for og bag markeringslys - det er blot de 4 lys på siden der
mangler.

Det viser sig at det er stelledningen der er smuttet - for hvis jeg gir stel
fra formarkeringlys til sidelys - så lyser alt som det skal.

Jeg kan bare ikke følge stelledningen - lamperne sidder, så de ikke lige er
til at komme til.

Jeg må finde en løsning.

Tak for indput

Mvh
Michael

Fra : Johnny

Dato : 11-10-07 16:23

"MBP" <mbp@"fjern"mobil.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ved du hvor samlingen er i CV. ?
>
> Kan jeg " stjæle " strømmen fra evt. det forreste markeringslys - der

Hvis dine ledninger kommer ind samme sted som på min Ventana 500TS, så kik i
venstre forreste magasin, helt fremme i fronten.

Der kommer alle mine ledninger ind, fra stikket, og bliver fordelt til de
respektive steder, i en række kronmuffer.
Så kan du følge ledningen derfra.

Ang. din manglende stel, så er det nok at du sætter en ny stump ledning fast
i skruen der holder din lygte på plads.
Hele vognen fungerer som stel.
Lav en ny ledning med stik og det hele og sæt den fast under skruen og din
lygte skulle gerne lyse igen.

90% af alle lygtefejl på et køretøj er som regel manglende stel. Spesielt på
campingvogne og trailere.

Mvh
Johnny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 11-10-07 17:39

"Johnny" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> 90% af alle lygtefejl på et køretøj er som regel manglende stel. Spesielt
> på campingvogne og trailere.

Bruger du longlife pærer på dit udstyr? :)

--
Per

Fra : MBP

Dato : 11-10-07 19:30

Hej Johnny

I alle lygterne sidder der en ledning fra pæren til en kabelsko der er
skruet i sammen med lygten - og der er ikke stel den vej igennem - jeg har
prøvet med lidt længere og større skruer - unde efekt.

Men når jeg tilslutter stel med en løs ledning fra forreste
markeringslygte, - eller fra støttebenet - så lyser alle i et hug, når bar
jeg tilslutter ledningen et sted.

Jeg mangler nu bare at kunne komme bagom i lygten med en ny stel ledning.

Mvh
Michael

Fra : John Nielsen

Dato : 25-10-07 18:02

MBP <mbp@"fjern"mobil.dk> skrev:
> [...]
>vognen virker ikke.
>
>Jeg kan se den må være den brune
>strømførende til lyset i den side - men jeg

Jeg har en Bürstner club med samme problem med højre
sidemarkering indtil jeg forbandt en stel ledning fra bundramme
til side pladen ( borede en 5 mm bolt igennem kanten af side
plade til momtage af kabelsko med stel kablet til ramme )

MVH
John