Ubuntu Feisty repositories
Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 19:50

Greetings!

Er alle Ubuntu Feisty repositories nede?

Jeg skal have installeret en server, men kan ikke hente en eneste pakke
- vildt frustrerende...

Jesper Poulsen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 11-10-07 20:07

Den Thu, 11 Oct 2007 20:49:36 +0200 skrev Jesper Poulsen:

> Er alle Ubuntu Feisty repositories nede?
>
> Jeg skal have installeret en server, men kan ikke hente en eneste pakke
> - vildt frustrerende...

Har du prøvet dem alle? eller kun de danske?

/A

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-07 20:21

On Thu, 11 Oct 2007 20:49:36 +0200
Jesper Poulsen <nospam@ingensteder.dk> wrote:

> Er alle Ubuntu Feisty repositories nede?

http://dk.archive.ubuntu.com virker fint herfra. Dog er GPG-nøglen
åbenbart udløbet! Måske det, der er dit problem?

http://se.archive.ubuntu.com fungerer upåklageligt.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 20:27

Michael Rasmussen wrote:

> http://dk.archive.ubuntu.com virker fint herfra. Dog er GPG-nøglen
> åbenbart udløbet! Måske det, der er dit problem?

Måske. Det vil ihvertfald ikke virke...

> http://se.archive.ubuntu.com fungerer upåklageligt.

Min pakkeliste går i fubar hvis jeg prøver det.

Jeg installerer efter dette koncept, idet jeg blot skal have en
hardwaremæssig erstatning for den eksisterende server:
http://groups.google.com/group/dk.edb.system.unix/browse_thread/thread/ff240e7a7ef89685/c634385dcd183d27#c634385dcd183d27

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 20:28

Jesper Poulsen wrote:

> Er alle Ubuntu Feisty repositories nede?

Her er de fejl jeg får:
Err http://security.ubuntu.com feisty-security/main tar 1.16-2ubuntu0.1
Could not resolve 'security.ubuntu.com'
Err http://dk.archive.ubuntu.com feisty-updates/main python2.5
2.5.1-0ubuntu1
Could not resolve 'dk.archive.ubuntu.com'

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 11-10-07 20:51

Jesper Poulsen wrote:

> Could not resolve 'security.ubuntu.com'
> Could not resolve 'dk.archive.ubuntu.com'

Fejlen er fundet... Af en eller anden mystisk årsag stod der noget vås i
hosts-filen (dens ip-adresse svarede ikke til den i
/etc/netvork/interfaces)...

Jesper Poulsen

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 11-10-07 20:37

Den Thu, 11 Oct 2007 21:28:00 +0200 skrev Jesper Poulsen:

> [...]
> Err http://dk.archive.ubuntu.com feisty-updates/main python2.5
> 2.5.1-0ubuntu1
> Could not resolve 'dk.archive.ubuntu.com'

Det kunne være du eller din udbyder har et DNS problem.

Herfra er der hul igennem med en ping til dk.archive.ubuntu.com

/A