unix ms-dos format på tekst filer?
Fra : Kasper Lund

Dato : 11-10-07 17:39

Hej med jer.

Vi modtager nogle tekstfiler fra et firma i rusland som vi skal indlæse i
vores navision dynamics.

Filerne uploades på vores FTP server (proftpd) på en debian box, herfra
kopieres de så over på et windows share der er mountet via cifs med
charset=utf-8 (har også prøvet med ISO8859-15)

Problemet er at formateringen på teksten ikke er som forventet. Vi har
tidligere modtaget nogle testfiler via mail hvor formateringen var
korrekt.

Jeg tænker derfor nu om det er min FTP server, eller min kopiering der
laver om i formateringen? Jeg bruger cp til kopiering.

Håber i kan hjælpe.

/Kasper

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-07 17:58

On 11 Oct 2007 16:38:54 GMT
Kasper Lund <fake@usenet.com> wrote:

> Problemet er at formateringen på teksten ikke er som forventet. Vi
> har tidligere modtaget nogle testfiler via mail hvor formateringen
> var korrekt.
Hvordan ikke forventet?
Er det linjeskift, der driller? unix2dos -b <file>
Se man unix2dos

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Kasper Lund

Dato : 11-10-07 19:05

On Thu, 11 Oct 2007 18:58:04 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> Hvordan ikke forventet?
> Er det linjeskift, der driller? unix2dos -b <file> Se man unix2dos

Ser ud til at det var det der skulle til, jeg kunne dog ikke lige finde
unix2dos, men bruger todos fra sysutils pakken.

Tak for hjælpen.

Fra : Kent Friis

Dato : 11-10-07 20:44

Den 11 Oct 2007 18:04:42 GMT skrev Kasper Lund:

> Ser ud til at det var det der skulle til, jeg kunne dog ikke lige finde
> unix2dos, men bruger todos fra sysutils pakken.

Den funktionalitet er allerede indbygget i FTP, de er nok blevet
konverteret den anden vej (dos -> unix), fordi de er uploadet i
ascii mode.

Prøv at uploade i binary mode næste gang.

Mvh
Kent

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 11-10-07 19:41

On 11 Oct 2007 18:04:42 GMT
Kasper Lund <fake@usenet.com> wrote:

> Ser ud til at det var det der skulle til, jeg kunne dog ikke lige
> finde unix2dos, men bruger todos fra sysutils pakken.

Det er også det korrekte navn i dag. unix2dos/dos2unix er de gamle
navne, men findes ofte symlinket på diverse distroer.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen