Problemer med PDF
Fra : desktop

Dato : 11-10-07 16:08

Jeg forsøger at få PDF filer i KPDF til at se ordentlige ud. Men
resultatet bliver ikke ligeså godt som hvis jeg bruger acroread:

http://img410.imageshack.us/my.php?image=pdftestni7.png

Jeg skal mindst have det op i 140% i KPDF før det ser nogenlunde ok ud.
Grunden til at jeg gerne vil bruge KPDF er fordi den kan opdatere pdf
filer dynamisk når jeg bruger LaTeX (Dette er ikke muligt med acroread).
Jeg har forsøgt at anvende:

\usepackage[T1]{fontenc}

Men det gør blot teksten en smule mørkere i KPDF (ser stadig
hakket/mudret ud)

Nogen der ved om det er muligt at få KPDF til at vise PDF'er ligeså fint
som i acroread?

Jeg bruger Ubuntu 7.04.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-07 17:15

desktop <fff@sss.com> writes:

> Jeg skal mindst have det op i 140% i KPDF før det ser nogenlunde ok ud.

Du bruger nok en bitmapfont og KPDF er ikke så ivrig som Acrobat til
at gråtone den.

Kan du eventuelt skifte til en TrueType font eller det der er værre?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : desktop

Dato : 11-10-07 23:06

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Du bruger nok en bitmapfont og KPDF er ikke så ivrig som Acrobat til
> at gråtone den.
>
> Kan du eventuelt skifte til en TrueType font eller det der er værre?

Forstår ikke hvad du mener. Hvordan skifter man til en TrueType font?

Jeg har som beskrevet forsøgt at bruge:

\usepackage[T1]{fontenc}

I min .tex men det hjælper ikke.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-10-07 07:42

desktop <fff@sss.com> writes:

> Forstår ikke hvad du mener. Hvordan skifter man til en TrueType font?

Det er 6-7 år siden jeg sidst brugte TeX så jeg kan helt ærligt ikke
huske det.

Alternativt kan du se om ikke KPDF kan justere hvor meget gråtone
"antialiasing" den bruger - det plejer at hjælpe.

Vær også opmærksom på at xdvi kan det samme nummer med at genindlæse
ved ændringer, og _der_ skifter G mellem sort/hvid og gråtoner.

Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : desktop

Dato : 12-10-07 07:50

> [...]
>
> Vær også opmærksom på at xdvi kan det samme nummer med at genindlæse
> ved ændringer, og _der_ skifter G mellem sort/hvid og gråtoner.

Jeg vil gerne undgå at preview dvi filer da det er noget værre bøvl at
få vist png og pdf filer (man skal have en eps kopi og angive
boundingbox værdier for png'er).

Men det lader til at det kun er acroread og evince der kan vise pdf'er
ordentligt, men der er det ikke muligt at opdatere dynamisk.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 12-10-07 08:53

desktop <fff@sss.com> writes:

> [...]
>
> Men det lader til at det kun er acroread og evince der kan vise pdf'er
> ordentligt, men der er det ikke muligt at opdatere dynamisk.

Xpdf er for det meste OK hvad det angår, HVIS du sætter fontene rigtigt, fx.:

\usepackage{palatino}
\usepackage{mathpazo}
\usepackage[T1]{fontenc}
\usepackage[latin1]{inputenc}

(eller måske snarere utf8 i st. f. latin1)

Alternativt (Times i stedet for Palatino fonte)

\usepackage{times}

Derefter pdflatex (eller PDF mode i Emacs/AUCtex).

Så vidt jeg husker er det \usepackage{ae} der giver TrueType varianter af
Computer Modern, men de fonte blev jeg træt af for meget længe siden.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-10-07 13:32

On Fri, 12 Oct 2007 08:49:34 +0200, desktop wrote:

> Men det lader til at det kun er acroread og evince der kan vise pdf'er
> ordentligt, men der er det ikke muligt at opdatere dynamisk.

Med dynamisk, mener du så at programmet automatisk opdager at der er
kommet en ny udgave af filen og viser den, eller mener du kun at det er
muligt at få programmet til at indlæse den nye fil uden at lukke+åbne
programmet (Ctrl-R i Evince)?

Mvh.

--
"If not actually disgruntled, he was far from being Adam Sjøgren
gruntled." asjo@koldfront.dk