Ubuntu og Firefox
Fra : Pjensen73

Dato : 07-10-07 10:54

Hej!
Jeg har opdaget at der er en opdatering til firefox, men af en eller
anden grund, kan jeg ikke få lov til at opdaterer.
Jeg bruger Ubuntu og har Firefox 2.0.0.6. PÃ¥ www.mozilladanmark.dk kan
jeg se at der er kommet en Firefox 2.0.0.7. Normalt opdaterer firefox sig
selv, men det vil den ikke gøre denne gang. Går jeg i Firefox ind i hjælp
for at vælge "Tjek for opdateringer" kan jeg ikke klikke på den, da "Tjek
for opdateringer" er nedtonet. Nogle der ved hvordan man kan opdatere
firefox?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-10-07 12:47

Pjensen73 wrote:

> selv, men det vil den ikke gøre denne gang. Går jeg i Firefox ind i hjælp
> for at vælge "Tjek for opdateringer" kan jeg ikke klikke på den, da "Tjek
> for opdateringer" er nedtonet. Nogle der ved hvordan man kan opdatere

Du skal sudo firefox for at kunne gøre det.

Jesper Poulsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 07-10-07 15:04

Jesper Poulsen skrev:

> Du skal sudo firefox for at kunne gøre det.

Dur det med X-auth? Jeg ville umiddelbart vælge gksudo.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 08-10-07 07:05

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> Dur det med X-auth? Jeg ville umiddelbart vælge gksudo.

Det er nok også bedre

Jesper Poulsen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 08-10-07 06:19

Jesper Poulsen skrev:

> Du skal sudo firefox for at kunne gøre det.

Må jeg lige spørge her, da jeg har samme problem i Firefox: hvordan får
man nedtoningen væk? Jeg har Firefox 2.0.0.6.
Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 07-10-07 18:00

Den 07 Oct 2007 09:53:58 GMT skrev Pjensen73:
> [...]
> for at vælge "Tjek for opdateringer" kan jeg ikke klikke på den, da "Tjek
> for opdateringer" er nedtonet. Nogle der ved hvordan man kan opdatere

Virker apt-get update && apt-get upgrade ikke?

Mvh
Kent

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 07-10-07 20:15

Kent Friis wrote:

> Virker apt-get update && apt-get upgrade ikke?
>
> Mvh
> Kent

2.0.0.7 er ikke i engang i gutsy endnu.

Fra : Carl Drud

Dato : 07-10-07 20:25

Jesper Staun Hansen <jeshan@es.aau.dk> writes:

> 2.0.0.7 er ikke i engang i gutsy endnu.

Den sidste opdatering her, var vist relateret til noget Qicktime Plugin
og berørte så vidt jeg ved kun Windows.

--
Carl

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 07-10-07 20:48

Carl Drud wrote:

> Den sidste opdatering her, var vist relateret til noget Qicktime Plugin
> og berørte så vidt jeg ved kun Windows.

Korrekt

http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html#firefox2.0.0.7

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 08-10-07 05:58

Jesper Staun Hansen wrote:

> Korrekt
>
> http://www.mozilla.org/projects/security/known-vulnerabilities.html#firefox2.0.0.7

Dog med den undtagelse at det virker cross-platform

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 07-10-07 20:16

Pjensen73 wrote:
> [...]
> for at vælge "Tjek for opdateringer" kan jeg ikke klikke på den, da "Tjek
> for opdateringer" er nedtonet. Nogle der ved hvordan man kan opdatere

Nogen speciel grund til du vil have 2.0.0.7 frem for 2.0.0.6 inden
ubuntu's package list bliver updateret? Gutsy er jo nær release, men kun
2.0.0.6 er i den endnu per dagens dato.

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 07-10-07 20:50

Jesper Staun Hansen wrote:

> Nogen speciel grund til du vil have 2.0.0.7 frem for 2.0.0.6 inden
> ubuntu's package list bliver updateret? Gutsy er jo nær release, men kun
> 2.0.0.6 er i den endnu per dagens dato.

du kan evt. tjekke Gran Paradiso, hvis du vil have det nyeste nye. (Gran
Paradiso = det "hemmelige" navn for firefox 3.0)

Fra : Frank Damgaard

Dato : 08-10-07 12:51

Pjensen73 skrev:
> [...]
> for at vælge "Tjek for opdateringer" kan jeg ikke klikke på den, da "Tjek
> for opdateringer" er nedtonet. Nogle der ved hvordan man kan opdatere

Du opdaterer firefox ved at opdatere ubuntu, dvs.

gksudo update-manager

Det er ikke en god ide at blande ubuntu's firefox pakke
med den binære fra mozilladanmark.dk
Så du må vente til at ubuntu udsender en opdatering til firefox
eller afinstallere firefox via pakkemanageren og selv bøvle
med at installere den binære pakke fra mozilladanmark.

Fra : Pjensen73

Dato : 08-10-07 17:14

Den Mon, 08 Oct 2007 13:50:37 +0200 skrev Frank Damgaard:

> [...]
> opdatering til firefox eller afinstallere firefox via pakkemanageren og
> selv bøvle med at installere den binære pakke fra mozilladanmark.

Tak for hjælpen alle sammen. Det er så fordi, der ikke er kommet en
opdaterering til ubuntu.