digital signatur
Fra : Hans Houmøller

Dato : 04-10-07 18:57

Jeg har forsøgt at installere digital signatur på min "ubuntu", men kan
ikke få det til at virke.
På min anden harddisk (WinXP) på samme maskine kører den uden problemer.
Er der nogen der har et bud på årsag og løsning?
Hans

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 04-10-07 19:29

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> wrote in news:47052958$0$92950
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> [...]
> På min anden harddisk (WinXP) på samme maskine kører den uden problemer.
> Er der nogen der har et bud på årsag og løsning?

Hej Hans,

jeg forstår ikke hvad du mener med at installere digital signatur på
"ubuntu". Det må vel være browseren og E-mail programmet du forsøger at
indstille til at anvende din digitale signatur, ikke?

Hvilken browser og hvilket E-mail program anvender du?

Og hvad har du allerede forsøgt for at få det til at virke?

Mvh. NKJensen

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-07 20:13

Hans Houmøller <hanshoumoller@mail.dk> writes:

> Jeg har forsøgt at installere digital signatur på min "ubuntu", men
> kan ikke få det til at virke.

Jeg fulgte svjh. bare vejledningen (installerede den i Firefox) og det
virkede fint. Det er ret væsentligt at man husker at sætte et master
password i Firefox. Det fungerer så bare ret dumt, for skal browseren
huske et eneste kodeord skal master-koden indtastes, og så er der også
åbnet for den digitale signatur... selvom man bare skulle læse sin
webmail :-/
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu 7.04

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 05-10-07 06:48

Jes Vestervang wrote:

> [...]
> huske et eneste kodeord skal master-koden indtastes, og så er der også
> åbnet for den digitale signatur... selvom man bare skulle læse sin

Hvordan får du den så kopieret over i Thunderbird?

Det kunne jeg nemt gøre med den første signatur, jeg fik,
men den sidste jeg fik for en uge siden kunne jeg ikke finde
nogen eksport mulighed i firefox.

Mogens
--
Mogens Kjaer, mk@lemo.dk
http://www.lemo.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-10-07 15:08

Mogens Kjaer <mk@lemo.dk> writes:

> Hvordan får du den så kopieret over i Thunderbird?

Det har jeg ikke prøvet på, men OpenOffice (2.0 cirka) har da opdaget
signaturen af sig selv.

> Det kunne jeg nemt gøre med den første signatur, jeg fik, men den
> sidste jeg fik for en uge siden kunne jeg ikke finde nogen eksport
> mulighed i firefox.

Jeg ved det ikke helt. Jeg har på en eller anden måde fået signaturen
ud i en html-fil, så den er let at installere i flere browsere.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu 7.04