Fejl i lvm?
Fra : Jan Birk

Dato : 04-10-07 11:23

Hej,

Min FC6 fejler i opstart med:

1)
Setting up Logical Volumne Management: /dev/hdc: open failed: No medium
found.

Bem: Jeg mener ikke at have en hdc på systemet!!!

2)
2 Logical volume(s) in volume group "VolGroup00"no active.

3)
Cheking filesystems
e2fsck: Cannot continue, abourting.

Her bliver jeg så smidt til en fsck-shell.

En fsck på f.eks. / giver ingen fejl...

Nogle gode ide'er?

Pft

/Jan

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 04-10-07 12:37

Jan Birk wrote:
> [...]
> found.
>
> Bem: Jeg mener ikke at have en hdc på systemet!!!

Jeg har ikke nogen løsning på dit problem, men du har
sikkert en hdc. CD/DVD drevet er normalt /dev/hdc, prøv at
se i dmesg om drevet er fundet.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Jan Birk

Dato : 04-10-07 18:13

Hej Jørgen,

> Jeg har ikke nogen løsning på dit problem, men du har sikkert en hdc.
> CD/DVD drevet er normalt /dev/hdc, prøv at se i dmesg om drevet er fundet.

Ja, det var/er jo en måde. Jeg har også set den vej, men nej. Der er
ingen ting.

Det ville også være underligt, at lvm skulle tro, at jeg kunne bruge et
flytbart medie som den del at det stationære.... Men - who knows. Tak
for rådet..

Jeg har kæmpet hele dagen, med såvel disken som google og har bare givet
op og installeret noget nyt. Jeg tror, at det er sidste gang - i laaang
tid - at jeg vil bruge lvm.

BTW, hvordan mounter jeg en 'del' af et lvm som 'rw'? Jeg kunne ikke
komme til at ændre fstab hvor jeg pludseligt havde en ulæselig USB ting
- og var ligeglad.....

/Jan

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-10-07 23:30

Fra : Jacob Larsen

Dato : 05-10-07 23:25

Jan Birk wrote:
> 1)
> Setting up Logical Volumne Management: /dev/hdc: open failed: No medium
> found.
>
> Bem: Jeg mener ikke at have en hdc på systemet!!!

Det plejer at pege på et CD/DVD drev. Det er nok en eller anden proces
der poller drevet under opstart. Jeg tror ikke det er problemet

> 2)
> 2 Logical volume(s) in volume group "VolGroup00"no active.

Hvad er resultatet af lvscan og vgscan? Det ser ud til at du skal have
aktiveret dine logical volumes. Tag et kig på lvchange -a

> 3)
> Cheking filesystems
> e2fsck: Cannot continue, abourting.

Typisk resultat af manglende devices. Check efter hvad du mangler i fstab.

/Jacob

Fra : Jan Birk

Dato : 07-10-07 18:40

> [...]
> aktiveret dine logical volumes. Tag et kig på lvchange -a

> Typisk resultat af manglende devices. Check efter hvad du mangler i fstab.

Der manglede ikke noget i fstab. (Ej heller i mtab mm. - så jeg synes
det var lidt underligt).

Men ellers kunne jeg godt have brugt dine gode råd, og mange tak for
input. Men jeg kunne ikke vente på dine gode råd og svar - desværre. Så
der er kommet nyt OS på maskinen.

/Jan