keyboard virker ikke
Fra : none

Dato : 04-10-07 08:14

Hej

ville gerne ligge ubuntu 7.04 på min bærbar

men mit keyboard virker ikke i live cd'ens boot menu. så jeg kan ikke
starte installeringen, har prøve et andet keyboard virker heller ikke.

nogen som ved hvad jeg kan gøre ???

det er en acer farrari 4000 bærbar

--
thomas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-10-07 11:36

Den Thu, 04 Oct 2007 09:13:42 +0200 skrev none:
> [...]
>
> men mit keyboard virker ikke i live cd'ens boot menu. så jeg kan ikke
> starte installeringen, har prøve et andet keyboard virker heller ikke.

Starter liveCD'en ikke automatisk op hvis man ikke laver valg i
bootmenuen?

Du kan senere i installationsprocessen vælge sprog og den slags (altså
hvis den kan finde keyboardet)

/A

Fra : none

Dato : 04-10-07 11:43

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> bootmenuen?
>
> Du kan senere i installationsprocessen vælge sprog og den slags (altså

Nej den står bare og venter på input.

--
thomas

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-10-07 12:57

Den Thu, 04 Oct 2007 12:42:56 +0200 skrev none:

> Nej den står bare og venter på input.

Er du sikker på du har Desktop udgaven og ikke en Server eller alternativ
installation ?

Jeg husker at min da tæller ned fra tror 30 og så automatisk starter live
sessionen op.

/A

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 04-10-07 13:39

Den Thu, 04 Oct 2007 14:25:44 +0200 skrev none:

> jeg har brændt denne fil
>
> ubuntu-7.04-desktop-i386.iso

Ja så har jeg altså ingen bud på hvad du gør for at komme videre - slet
ikke når du allerede har prøvet med et andet keyboard :(

MvH

/A

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 04-10-07 14:02

> [...]

> men mit keyboard virker ikke i live cd'ens boot menu. så jeg kan ikke
> starte installeringen, har prøve et andet keyboard virker heller ikke.

Kan du trykke på F-tasterne før du booter fra menuen?
F2 for at vælge sprog mm.

Karl Erik Christensen

www.ranunkelvej.com - www.ranunkelvej.com/sai/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 04-10-07 14:47

On Thu, 2007-10-04 at 09:13 +0200, none wrote:
> men mit keyboard virker ikke i live cd'ens boot menu. så jeg kan ikke

Virker Caps Lock, således du kan tænde/slukke for caps lock lampen?

Virker keyboardet andre steder? (BIOS, windows, ectetera)

Fra : Kent Friis

Dato : 04-10-07 15:39

> [...]
>
> men mit keyboard virker ikke i live cd'ens boot menu. så jeg kan ikke
> starte installeringen, har prøve et andet keyboard virker heller ikke.

Gå ind i BIOS og aktiver support for USB keyboard.

Mvh
Kent

Fra : none

Dato : 05-10-07 05:49

Kent Friis wrote:

> Gå ind i BIOS og aktiver support for USB keyboard.
>
> Mvh
> Kent
er aktiveret, og caps lock virker ikke i installation menuen(keyboard
deaktiveret)

fandt en gammel ubuntu 5.10 cd den kan virke.

--
thomas