Nogle ulemper ved Ubuntu 6.06 LTS ?
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 30-09-07 18:54

Da jeg efter test af hvad der skal være min næste installation har valgt
Ubuntu, vil jeg lige høre om der er nogle væsentlige ulemper ved at
vælge 6.06 LTS fremfor 7.04 (ell 7.10) ?

Mit ønske er en stabil og fungerende installation til 24/7 drift, som
jeg helst ikke skal reinstallere de næste par år. Derfor virker LTS som
er godt valg, men er der nogle ulemper som jeg har overset ?

Jørn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-07 19:44

Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> writes:

> Da jeg efter test af hvad der skal være min næste installation har
> valgt Ubuntu, vil jeg lige høre om der er nogle væsentlige ulemper ved
> at vælge 6.06 LTS fremfor 7.04 (ell 7.10) ?

Jeg har primært haft problemer med trådløse netkort. Er du ligeglad
med det, så tror jeg at det vigtigste er om du kan leve med den
software der følger med 6.06 i al den tid du forventer at bruge det.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 30-09-07 19:49

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Jeg har primært haft problemer med trådløse netkort. Er du ligeglad
> med det, så tror jeg at det vigtigste er om du kan leve med den
> software der følger med 6.06 i al den tid du forventer at bruge det.

Det er til en stationær maskine, så det burde ikke være et problem.

Jeg har forsøgt at finde package listen for henholdsvis 6.06 og 7.04 men
uden held. Er der nogen som har et link ?

Alternativt hvis der mangler software må det vel "bare" hentes som
source og compiles.

Jørn

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-09-07 20:37

6.06: <http://packages.ubuntu.com/dapper/>
7.04: <http://packages.ubuntu.com/feisty/>

> Alternativt hvis der mangler software må det vel "bare" hentes som
> source og compiles.

Tjah.

Mvh.

--
"This Interweb thing, it might just catch on, I'm Adam Sjøgren
telling you." asjo@koldfront.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-09-07 21:55

On Sun, 30 Sep 2007 22:40:19 +0200
Jørn Hundebøll <spamnews5@dblue.dk> wrote:

> Men det virker som om der ikke mangler noget af det som jeg bruger.
> De findes måske i en lidt nyere udgave under 7.04, men i forhold til
> at min nuværende Mandrake installation er 2-3 år gammel, så vil meget
> virke som er spring frem. Så jeg sætter download af Ubuntu 6.06 lts
> igang.
I praksis er Ubuntu 6.06 tæt på at være identisk med Debian Etch. Næste
version af Ubuntu LTS vil være 8.04, som sikkert bliver en stable
version af 7.10.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen