Raid 0/1
Fra : Mads Frandsen

Dato : 11-07-01 13:29

Hey NG

Jeg har lige et lille spørgsmål and. Raid - hvad er det??
Jeg troede det havde noget med spejlede harddiske diske af gøre, men
mit nye bundkort understøtter Raid 0/1 - og spejlede diske er vel ikke
ligefrem normalt i privaten - eller hvad?

mvh
Mads

Fra : Remmen

Dato : 11-07-01 13:44

"Mads Frandsen" <mads@south-park.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mit nye bundkort understøtter Raid 0/1 - og spejlede diske er vel ikke
> ligefrem normalt i privaten - eller hvad?

Hej,

Rigtigt mange nye bundkort understøtter RAID 0 (hvor data bliver delt
til to harddiske for at forbedre ydelsen) og RAID 1 (hvor identiske data
er på begge harddiske for at forbedre sikkerheden). Jeg går ud fra at de
fleste af disse bundkort også understøtter RAID 0+1 hvor man kører begge
systemer samtidig.

Det er nok ikke helt normalt med RAID på hjemmepc'en endnu, men da
prisforskellen på RAID og ikke-RAID er ca. 200 kr. og harddiskene bliver
større og billigere så går der nok ikke lang tid før det bliver helt
almindeligt.

Lars

Fra : Mads Frandsen

Dato : 11-07-01 13:46