eagle på kubuntu
Fra : carsten

Dato : 28-09-07 14:00

jeg synes at i gav udtryk for at Ubuntu bare virker !

har et sereiøst problem med at få installeret EAGLE Layout Editor
fra www.cadsoft.de

har prøvet at gøre som de skriver i README men intet hjælper

carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-09-07 14:21

Den Fri, 28 Sep 2007 14:59:39 +0200 skrev carsten:

> [...]
> www.cadsoft.de
>
> har prøvet at gøre som de skriver i README men intet hjælper

Eagle er med i multiverse reposotoriet. Tilføj multiverse og du finder
den i pakkehåndteringen.

apt-get install eagle

/Andreas

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 14:36

Andreas Lorensen wrote:

> Eagle er med i multiverse reposotoriet. Tilføj multiverse og du finder
> den i pakkehåndteringen.
>
> apt-get install eagle
>

> /Andreas

????
nu er forviringen total
for eagle er ikke med i Adept installatør,
så der for gik jeg ikke ud fra at den var at den ikke var blandt pakkerne
/Carsten

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 14:39

Hvad så med skype har du et godt bud på hvordan jeg får den installeret
jeg har hentet debian pakken på skype, men hvilken kommando skal jeg pruge
for at installere den.
/Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-09-07 15:00

Den Fri, 28 Sep 2007 15:36:24 +0200 skrev carsten:

> ????
> nu er forviringen total
> for eagle er ikke med i Adept installatør, så der for gik jeg ikke ud
> fra at den var at den ikke var blandt pakkerne /

Jeg kender ikke rigtigt Adept - bruger apt-get eller synaptic. Men de
burde da se samme pakker, så ja det er da underligt.

/A

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-09-07 15:02

Den Fri, 28 Sep 2007 15:38:46 +0200 skrev carsten:

> Hvad så med skype har du et godt bud på hvordan jeg får den installeret
> jeg har hentet debian pakken på skype, men hvilken kommando skal jeg
> pruge for at installere den.
> /Carsten

Er der ikke en .deb pakke på skype ? Jeg husker ikke lige hvad jeg gjorde
men svært var det ikke.

Ellers er der Automatix2 eller easyubuntu som hjælper med at installere
ikkefri software herunder skype.

/andreas

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 15:28

Andreas Lorensen wrote:

> Er der ikke en .deb pakke på skype ? Jeg husker ikke lige hvad jeg gjorde
> men svært var det ikke.

jo der er og den har jeg hentet
men jeg finder ikke noget brugbart på Automatix2 eller easyubuntu
den må for.. da kunde installeres fra en shell
/carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-09-07 15:48

Den Fri, 28 Sep 2007 16:27:31 +0200 skrev carsten:

> jo der er og den har jeg hentet
> men jeg finder ikke noget brugbart på Automatix2 eller easyubuntu den
> må for.. da kunde installeres fra en shell /carsten

automatix2 (og vist også easyubuntu) kan installere skype for dig. Men
visyt kun den engelske udgave.

Hvis du har downloadet en .deb pakke burde du kunne bruge dpkg til at
installere den. (og sikkert også apt eller synaptik eller andre
pakkeprogrammer)

/Andreas

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 16:18

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
>
> Hvis du har downloadet en .deb pakke burde du kunne bruge dpkg til at
> installere den. (og sikkert også apt eller synaptik eller andre

det blev dpkg -i skyp....deb der klarede problemet

/Carsten

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 28-09-07 17:59

On 2007-09-28, carsten <spam@spam.dk> wrote:

> det blev dpkg -i skyp....deb der klarede problemet

Mon ikke en "RTFM" ville være passende i stedet for at sidde og kræve
support herinde fordi folk har anbefalet et OS?

https://help.ubuntu.com/7.04/add-applications/C/index.html

--
Andreas

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 18:56

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> Mon ikke en "RTFM" ville være passende i stedet for at sidde og kræve
> support herinde fordi folk har anbefalet et OS?
>
> https://help.ubuntu.com/7.04/add-applications/C/index.html

så så godt ord igen, der er da ingen der kræver support,
jeg gik da ud fra, med alle de rosende af Ubuntu, ville der være
en masse kloge hoveder her, som viste en masse om Ubuntu,

og nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har søgt på nettet inden
jeg stillede spørgsmålende her,

og husk lige på der findes ingen dumme spørgsmål,
men .........

/Carsten

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 28-09-07 20:16

carsten wrote:

> og husk lige på der findes ingen dumme spørgsmål,
> men .........

Hvem var det der sagde:
"Der findes ikke dumme spørgsmål, men der findes mange spørgelystne
idioter?"

/Magnus

Fra : Nicolai

Dato : 30-09-07 02:34

carsten wrote:

> og husk lige på der findes ingen dumme spørgsmål,

Sludder. Der findes bestemt dumme spørgsmål. Dette skal ikke opfattes
som om jeg mener dine spørgsmål hører under denne kategori, men de
eksisterer helt sikkert.

Nicolai

Fra : Peter Mogensen

Dato : 28-09-07 16:45

carsten wrote:
> jeg synes at i gav udtryk for at Ubuntu bare virker !
>
> har et sereiøst problem med at få installeret EAGLE Layout Editor
> fra www.cadsoft.de
>
> har prøvet at gøre som de skriver i README men intet hjælper

har du overvejet at det evt. kunne være den der "eagle" ting, der ikke
"bare virker" ?

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 17:03

Peter Mogensen wrote:

> har du overvejet at det evt. kunne være den der "eagle" ting, der ikke
> "bare virker" ?

Beklager det fremgår vist ikke sælig tydeligt, men jeg fik eagle
installeret med apt-get install eagle

det var bare besynderligt for med GUI instalatør var det ikke muligt at
vælge eagle

/Carsten

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 28-09-07 17:12

Den Fri, 28 Sep 2007 18:03:05 +0200 skrev carsten:

> Beklager det fremgår vist ikke sælig tydeligt, men jeg fik eagle
> installeret med apt-get install eagle
>
> det var bare besynderligt for med GUI instalatør var det ikke muligt at
> vælge eagle

Ja det er faktisk underligt - eagle er heller ikke i min ubuntu's tilføj/
fjern programmer, men den er i synaptic.

/A

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 17:27

Andreas Lorensen wrote:

> Ja det er faktisk underligt - eagle er heller ikke i min ubuntu's tilføj/
> fjern programmer, men den er i synaptic.
>
> /A

ja vi må bøje en del, når vi ikke vil være med i det store fællesskab
omkring MS Microshit

/Carsten

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-09-07 19:20

On Fri, 28 Sep 2007 19:55:38 +0200, carsten wrote:

> og nu er det jo ikke sådan at jeg ikke har søgt på nettet inden
> jeg stillede spørgsmålende her,

Det er en god idé at lade det fremgå af den information man bringer
sammen med spørgsmålet.

> og husk lige på der findes ingen dumme spørgsmål,
> men .........

Det minder mig om dette guldkorn:

"No question is too silly to ask.
Of course, some questions are too silly to answer."

Mvh.

Adam

--
"riverrun, past Eve and Adam's, from swerve of shore Adam Sjøgren
to bend of bay, brings us by a commodius vicus of asjo@koldfront.dk

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-09-07 07:27

Den Fri, 28 Sep 2007 18:26:32 +0200 skrev carsten:

> ja vi må bøje en del, når vi ikke vil være med i det store fællesskab
> omkring MS Microshit
>
> /Carsten

Citat "jeg synes at i gav udtryk for at Ubuntu bare virker !"
Det fandt du så selv ud af, at den gør
Jeg synes at dumsmarte udtryk som "Microshit" klart tilkendegiver, at du
ikke har forstået hvad det hele går ud på. Du forventer at Linux skal
fungere ligeså nemt for dig, som Windows - måske netop du skulle blive ved
med at bruge Windows, indtil du har sat dig tilstrækkeligt ind i Linux.
Du kaster jo skylden på OS'et, så snart noget ikke fungerer for dig.

Karl Erik