installation på Kubuntu
Fra : carsten

Dato : 28-09-07 08:12

Hej NG
som gammel mandriva bruger er jeg lidt på barbund,
har lige hentet skype, og har pakket den ud,
men hvordan får jeg den installeret ?
/Carsten

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 28-09-07 09:16

carsten skrev:
> Hej NG
> som gammel mandriva bruger er jeg lidt på barbund,
> har lige hentet skype, og har pakket den ud,
> men hvordan får jeg den installeret ?
> /Carsten
I min nu afdøde Ubuntu 7,04 smed jeg den bare på skrivebordet og
dobbeltklikkede på den og vupti så kørte den, jeg blev selv så forbavset
at det var så nemt, det ligner jo næsten MS-Windows.

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 09:53

KE Kofod / 7100 wrote:

> I min nu afdøde Ubuntu 7,04 smed jeg den bare på skrivebordet og
> dobbeltklikkede på den og vupti så kørte den, jeg blev selv så forbavset
> at det var så nemt, det ligner jo næsten MS-Windows.

var det bare sånemt, men min tror at det er en komprimeret pakke, hvad det
jo også er, har prøvet at åbne den med Tilføj fjern programmer, men intet
resultat

/Carsten

Fra : J

Dato : 28-09-07 09:59

On Fri, 28 Sep 2007 10:52:30 +0200, carsten <spam@spam.dk> wrote:

>var det bare sånemt, men min tror at det er en komprimeret pakke, hvad det
>jo også er, har prøvet at åbne den med Tilføj fjern programmer, men intet
>resultat

Der er grafiske installere af Skype og meget andet på

www.automatix.com

www.easyubuntu.com

Der er også alle codecs og ntfs support, java, flashplayer m.m.

mvh

John

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 10:04

J wrote:
> [...]
>
> www.automatix.com
>
> www.easyubuntu.com
>
> Der er også alle codecs og ntfs support, java, flashplayer m.m.

Beklager men de par sider er nede
/Carsten

Fra : Per Lüchau

Dato : 28-09-07 10:50

carsten skrev:

> Beklager men de par sider er nede
> /Carsten

Prøv med .org istedet for .com
Per

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 11:24

carsten wrote:

> Hej NG
> som gammel mandriva bruger er jeg lidt på barbund,
> har lige hentet skype, og har pakket den ud,
> men hvordan får jeg den installeret ?
> /Carsten

hvilken shell kommando skal jeg bruge for at installere en debian pakke ?

har et lille problem med æøå i knode de vises ikke rigtigt når jeg læser
andres indlæg ?

/Carsten

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 28-09-07 15:32

carsten wrote:
> Hej NG
> som gammel mandriva bruger er jeg lidt på barbund,
> har lige hentet skype, og har pakket den ud,
> men hvordan får jeg den installeret ?
> /Carsten
Kubuntu (Ubuntu) bruger apt.
Installering sker med 'apt-get install <pakkenavn>'.
Pakken skal ikke downloades explicit, det gør apt-get.
Se en vejledning her:
http://newbiedoc.sourceforge.net/system/apt-get-intro.html
Der er en GUI front-end til apt-get, den hedder Synaptic.
Se her:
http://www.nongnu.org/synaptic/
Kubuntu har sikkert dette installations-værktøj.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : carsten

Dato : 28-09-07 16:20

Jørgen Heesche wrote:

> [...]
> Se her:
> http://www.nongnu.org/synaptic/
> Kubuntu har sikkert dette installations-værktøj.

skype er ikke med i Debian pakkerne
så derfor skal den downloades fra skype.com

det blev dpkg -i skyp....deb  der klarede problemet

/Carsten