Solaris Registration Wizard
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-09-07 13:19

Hej, jeg er helt ny i Solaris-verdenen.

Jeg har lige installeret Solaris Express Developer Edition og det gik
fint, men den der Registration Wizard jeg skal køre for at kunne hente
opdatering virker slet ikke.

Hvis jeg indtaster mit brugernavn og password hænger den bare. Jeg
tænkte på om der er en alternativ måde at registrere på?

Jeg fandt denne tråd men den gav mig ingen løsninger:
http://www.opensolaris.org/jive/thread.jspa?messageID=133032

Der siges blot at registration manager ikke virker med express udgaven,
men der må da være en måde at få det til at virke på!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-09-07 16:37

Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> writes:

> Jeg har lige installeret Solaris Express Developer Edition og det gik
> fint, men den der Registration Wizard jeg skal køre for at kunne hente
> opdatering virker slet ikke.

Det var også min erfaring. Jeg endte med at droppe det med
opdateringer.

> Der siges blot at registration manager ikke virker med express
> udgaven, men der må da være en måde at få det til at virke på!

Problemet er at de ikke kan hitte ud af hvad forskellen er på "virker"
og "virker ikke", men det er nok hvis man sidder i Californien og
bruger amerikansk tastatur på en helt speciel maskine.

Iøvrigt en dejlig nem distribution, men nøj hvor er den bøvlet at få hentet.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mads Toftum

Dato : 29-09-07 08:00

On 27 Sep 2007 17:36:53 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Iøvrigt en dejlig nem distribution, men nøj hvor er den bøvlet at få hentet.

Login og download et par filer og så lime dem sammen til et iso image?
Så galt er det vel heller ikke. Men hvis ikke man gider det, så sender
sun gerne dvd'er - http://get.opensolaris.org/ (SXCE + det løse) eller
SXDE http://www.sun.com/solaris/freemedia

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-07 09:02

Mads Toftum <mt@dev.null> writes:

> Login og download et par filer og så lime dem sammen til et iso image?
> Så galt er det vel heller ikke

Jeg gad skam godt, men hvorfor skal man overhovedet lave det unzip +
lime-trick med risiko for at skrive forkert, eller bøve sig på anden
måde, når fx BitTorrent tillader at hive filen ned i et hug med
garanti for at den er som den i den anden ende? (Og det ved jeg godt
de ikke umiddelbart er interesserede i).

Jeg er nok bare blevet forvænt med at man kan downloade ISO'er direkte
uden yderligere bøvl.

Hvis de virkelig MENTE det der, burde de lave et vmware image med
developer express på og vmware tools perfekt sat op og så kunne man
hente det til at lave udvikling på. Jeg synes vmware workstation er
fin at arbejde med.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mads Toftum

Dato : 05-10-07 12:54

On 29 Sep 2007 10:01:56 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> [...]
> garanti for at den er som den i den anden ende? (Og det ved jeg godt
> de ikke umiddelbart er interesserede i).

de har så også skåret ned i antal filer - tidligere var det 5. Jeg er
ikke helt sikker, men jeg kunne forestille mig at man enten forsøger
at holde det under 2G af hensyn til dem der ikke kan den slags eller
for at undgå retransmits af alt for store filer.

> Jeg er nok bare blevet forvænt med at man kan downloade ISO'er direkte
> uden yderligere bøvl.

And I want a pony too. ;)
Du kan få dem sendt til døren...

> [...]
> developer express på og vmware tools perfekt sat op og så kunne man
> hente det til at lave udvikling på. Jeg synes vmware workstation er

Det har de faktisk gjort tidligere (og gør de sikkert stadigvæk) - det
har bare knebet lidt med at holde dem i sync med seneste version. (og
nej, jeg har ikke et link for jeg klarer mig fint med solaris på hele
maskinen).

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-07 16:33

> [...]

> at holde det under 2G af hensyn til dem der ikke kan den slags eller
> for at undgå retransmits af alt for store filer.

2Gb tyder på en helt anden grænse, nemlig at der er 32 bit begrænsning
et eller andet sted - skal vi skyde på visse udgaver af Solaris
filsystemet?

> And I want a pony too. ;)
> Du kan få dem sendt til døren...

Nåja, men det er ikke rigtigt foreneligt med NU har jeg tid og lyst,
kom glad hid. Ikke her i hvertfald - det er også ligemeget, jeg lever
sjældent i Solaris, men jeg vil gerne bevare valget. Af samme grund
lever jeg af at arbejde med Java.

Desværre virker x86 Solaris stadig ret ugleset af Sun - forhåbentlig
ændrer det sig. Se bare at Eclipse ikke kan køre på Solaris x86 fordi
ingen porterer SWT til det - Sun er jo Netbeanshepper, så de vil
sikkert ikke. Ellers synd for det er den slags ting, der ender med at
gøre en forskel.

> [...]
> har bare knebet lidt med at holde dem i sync med seneste version. (og
> nej, jeg har ikke et link for jeg klarer mig fint med solaris på hele

Det kan jeg desværre ikke fordi jeg er velsignet med kolleger og
Office og sår'n. Desuden vil jeg gerne spille et spil engang imellem.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mads Toftum

Dato : 06-10-07 10:54

On 05 Oct 2007 17:33:29 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@gmail.com> wrote:
> Mads Toftum <mt@dev.null> writes:
> 2Gb tyder på en helt anden grænse, nemlig at der er 32 bit begrænsning
> et eller andet sted - skal vi skyde på visse udgaver af Solaris
> filsystemet?

Det var mit gæt - og nok mere af hensyn til dem der downloader til windos.

> Desværre virker x86 Solaris stadig ret ugleset af Sun - forhåbentlig
> ændrer det sig.

Ahva? Det er absolut ikke min oplevelse. Om noget, så sker der mere
x86 specifikt end sparc specifikt på opensolaris nu om dage. Man skal
heller ikke glemme deres serie af x86 maskiner - http://www.sun.com/x64/

> [...]
> ingen porterer SWT til det - Sun er jo Netbeanshepper, så de vil
> sikkert ikke. Ellers synd for det er den slags ting, der ender med at

Her er det vel nærmere eclipse du skal svine til? ;)
Den lille smule jeg har kigget på de to, virker netbeans 6 en hel del
rarere end eclipse. Men ok, jeg har sjældent brug for mere end vi.

> Det kan jeg desværre ikke fordi jeg er velsignet med kolleger og
> Office og sår'n. Desuden vil jeg gerne spille et spil engang imellem.

Ah ja, windåse er jeg heller ikke sluppet helt af med på arbejds-
klaptoppen endnu, men det kommer nok. Men til hjemmebrug er solaris
mere end fint nok. Der mangler sikkert nogen småting i forhold til
linux, men det opvejes så rigeligt af ting som zfs, dtrace, smf og
live upgrade.

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Mads Toftum

Dato : 09-10-07 16:54

> [...]
> developer express på og vmware tools perfekt sat op og så kunne man
> hente det til at lave udvikling på. Jeg synes vmware workstation er

http://www.sun.com/download/products.xml?id=4702f982
om vmware tools er sat perfekt op ved jeg ikke, men der er da i det
mindste et image.

vh

Mads Toftum
--
http://soulfood.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-07 19:47

Mads Toftum <mt@dev.null> writes:

> http://www.sun.com/download/products.xml?id=4702f982
> om vmware tools er sat perfekt op ved jeg ikke, men der er da i det
> mindste et image.

Oh, nye tider. Den kigger jeg lige på. Takker.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Mads Toftum

Dato : 29-09-07 07:55

On Thu, 27 Sep 2007 14:19:14 +0200, Thomas Jespersen <jespersen.thomas@gmail.com> wrote:
> Der siges blot at registration manager ikke virker med express udgaven,
> men der må da være en måde at få det til at virke på!

Joeh, det er vist rigtigt nok - jeg har heller ikke haft held til at få
den til at virke. Du går typisk ikke glip af så meget ved ikke at
registrere så længe du kører SXDE eller SXCE. Der laves ikke patches
til SXCE, der får man opdateringer ved at opgradere til næste version
(de kommer med 14 dages mellemrum). Den nyeste SXDE er jeg lidt mere
i tvivl med.

vh

Mads Toftum
--