se ip-adresser i brug
Fra : Leonard

Dato : 27-09-07 11:50

JEg har en Debian-server, der bl.a. kører DHCP3.
Er der en nem måde at få listet de ip-adresser, der aktuelt er i brug?

--
Leonard
Mine biler: http://vw.leonard.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-09-07 12:05

On Thu, 27 Sep 2007 12:50:25 +0200
Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote:

> JEg har en Debian-server, der bl.a. kører DHCP3.
> Er der en nem måde at få listet de ip-adresser, der aktuelt er i brug?

% sudo cat /var/lib/dhcp3/dhcpd.leases |grep -A7 -B3 "binding state
active"

Hvis du har MS Windows clienter, skal parameteren A have værdien 8, da
MS' dhcp-klient medsender et uid. Hvad formålet med uid er, skal jeg
ikke kunne svare på.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen