apt-get migrate ;)
Fra : Kasper Lund

Dato : 24-09-07 11:55

Hej med jer.

Er der ikke noget med at jeg kan udlæse en liste over de pakker jeg har på
en debian maskine og derefter indlæse dem med apt-get på en anden maskine,
så jeg opnår har to "pakkemæssigt" ens maskiner?

Altså jeg skal have flyttet min installation over på en anden server og
vil gerne have den installeret med præcis de samme pakker som mit
eksisterende system har.

Jeg havde i tankerne at jeg herefter kunne kopiere hele mit /etc/*
bibliotek over og så have et system magen til det oprindelige - kan man
det?

/Kasper

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-09-07 12:18

Kasper Lund <fake@usenet.dk> wrote:

> Er der ikke noget med at jeg kan udlæse en liste over de pakker jeg har på
> en debian maskine og derefter indlæse dem med apt-get på en anden maskine,
> så jeg opnår har to "pakkemæssigt" ens maskiner?

Gammel maskine:
dpkg --get-selections >selections

Ny maskine:
dpkg --clear-selections
dpkg --set-selections <selections

> Jeg havde i tankerne at jeg herefter kunne kopiere hele mit /etc/*
> bibliotek over og så have et system magen til det oprindelige - kan man
> det?

Det burde man kunne, men har ikke prøvet det. Jeg ville dog nok kopiere
de enkelte filer som jeg havde brug for.

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-09-07 12:26

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

> Ny maskine:
> dpkg --clear-selections
> dpkg --set-selections <selections

Glemte at du derefter skal køre en:

dselect install

--
-René

Fra : Claus Alboege

Dato : 24-09-07 14:28

Hej,

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> [...]

Udover selve listen af installerede pakker kan man tage de enkelte
pakkers opsætning med, vha debconf-set-selections og
debconf-get-selections (sidstnævnte findes i debconf-utils på ubuntu
feisty)

> Gammel maskine:
> dpkg --get-selections >selections

debconf-get-selections >debconf.selections

> Ny maskine:

debconf-set-selections debconf.selections

> dpkg --clear-selections
> dpkg --set-selections <selections

/Claus A