GNU make og filnavne med space
Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-09-07 02:03

Hej

Findes der en måde at få GNU make til at opføre sig fornuftigt med
filnavne der indeholder spaces?
Jeg vil gerne bruge et wildcard pattern/find output til at definere mine
input filer til en make fil. Og så længe der ikke er spaces i filnavnet,
så virker det jo fint nok. Problemet kommer lige så snart der kommer
spaces til.

Jeg har været ved at tilføje double quotes til output fra find, men hvis
det kører non-interactive, så kan jeg ikke få den til at acceptere mine
escapes. Jeg opgav at kigge mere på det efter jeg fandt ud af at make
vil ignorere quotes alligevel. Er der en bedre måde?

Så vidt jeg kan se, så kan det kun escapes med '\\ '. Findes der tools
der kan indsætte den for mig automatisk, så jeg evt. kan sætte den
bagefter find?

/Jacob

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 23-09-07 12:24

Jacob Larsen wrote:
> [...]
>
> Så vidt jeg kan se, så kan det kun escapes med '\\ '. Findes der tools
> der kan indsætte den for mig automatisk, så jeg evt. kan sætte den

Såvidt jeg kan se kan der bruges:
${$(FILEDIR)// /\}

Fra : Jacob Larsen

Dato : 23-09-07 13:18

Jesper Staun Hansen wrote:
> Såvidt jeg kan se kan der bruges:
> ${$(FILEDIR)// /\}

Jeg kender ikke lige den syntax. Har du noget info omkring den?

/Jacob