Ubuntu - surt show! .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 22-09-07 20:04

Hej - som I kan se ovenfor i en tidligere tråd hvor jeg ville have
Desktop til at køre oveni min Server. Med alt Jeres hjælp fik jeg det
til at køre rigtig godt som jeg ville have det til. Pis og papir nu røg
mit bundkort lige pludseligt da den stod og kørte med Thunderbird i
længere tid. Hvad nu kan jeg umiddelbart montere et nyt bundkort som jeg
har liggende med en 2,4GHz CPU, vil min nu fine Ubuntu harddisk køre på
mit nye bundkort, eller er det bare en OMMER???.

Fra : Sune Vuorela

Dato : 22-09-07 21:11

On 2007-09-22, KE Kofod / 7100 <dytbaat@hergaardetgodt.dk> wrote:
> [...]
> har liggende med en 2,4GHz CPU, vil min nu fine Ubuntu harddisk køre på
> mit nye bundkort, eller er det bare en OMMER???.

Du burde fint kunne skifte bundkort og starte op helt uden problemer.
Med mindre du har skiftet initrd-generator til en af de minimale som for
eksempel yaird.

/Sune

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 22-09-07 22:52

On Sat, 2007-09-22 at 21:04 +0200, KE Kofod / 7100 wrote:
> har liggende med en 2,4GHz CPU, vil min nu fine Ubuntu harddisk køre på
> mit nye bundkort, eller er det bare en OMMER???.

Hvis dit nye bundkort har samme type disk controller ser jeg ikke de
store problemer med at boote maskinen ... derefter kan det være du skal
slåes med onboard netkort og grafik kort, hvis du ikke kan flytte dem
fra den gamle maskine.