hardware placering ?
Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 22-09-07 15:23

Jeg har 2 lydkort som jeg bruger, det ene til ADAT og det andet til den
almindelige lydel fra desktoppen www mv. Mit problem er at de ofte bytter
plads under boot så systemet ikke kan bruge det interne lydkort, hvis det
kommer til at genkendes efter det andet eks. ADAT hw:0.0 og Alm lyd hw:1.0
så kan jeg slet ikke få det interne lydkort til at give lyd, men hvis de
sidder omvendt er alt ok, i alle tilfælde kan jeg konfigurere ADAT kortet
via Jack og få det til at virke.

Hvor kan jeg sætte en permanent løsning op, hvilken fil ?

Mvh
Sv-e

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 23-09-07 09:06

Den Sat, 22 Sep 2007 14:22:38 +0000 skrev Svend-Erik Kjær Madsen:
> Hvor kan jeg sætte en permanent løsning op, hvilken fil ?

Fandt ud af følgende via Ubuntu Forums:

Indsat i /etc/modprobe.d/alsa-base som sidste linier:

options snd_trident index=0
options snd_rme96 index=1
options snd_usb_audio index=2

Nu virker det fint.