Vodaphoone 3G - Merlin U630 3G datacard
Fra : Andreas Lorensen

Dato : 20-09-07 14:05

Er der mon nogen der ved om ovenstående datacard med et TDC abbonement
til at spille med en Ubuntu 7.04 på en Thinkpad z61?

Jeg får denne dmesg besked:
[ 483.384000] pccard: PCMCIA card inserted into slot 0
[ 483.384000] pcmcia: registering new device pcmcia0.0
[ 483.384000] pcmcia: request for exclusive IRQ could not be fulfilled.
[ 483.384000] pcmcia: the driver needs updating to supported shared IRQ
lines.
[ 483.424000] 0.0: ttyS0 at I/O 0x3f8 (irq = 3) is a 16550A
[ 483.424000] pcmcia: registering new device pcmcia0.1
[ 483.424000] pcmcia: request for exclusive IRQ could not be fulfilled.
[ 483.424000] pcmcia: the driver needs updating to supported shared IRQ
lines.

MvH

/Andreas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-09-07 14:58

Andreas Lorensen wrote:

> [...]
> [ 483.424000] pcmcia: request for exclusive IRQ could not be fulfilled.
> [ 483.424000] pcmcia: the driver needs updating to supported shared IRQ

Du kan rode i configurationsfilerne saa den faar sin egen IRQ. Det er mange
aar siden jeg har leget med PCMCIA kort, saa jeg kan ikke huske proceduren.
find /etc | grep pcmcia og kig dig omkring...

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 20-09-07 15:13

Lasse Jensen skrev:

> Du kan rode i configurationsfilerne saa den faar sin egen IRQ. Det er mange
> aar siden jeg har leget med PCMCIA kort, saa jeg kan ikke huske proceduren.
> find /etc | grep pcmcia og kig dig omkring...

Leder og leder. Det sjove er at kortet faktisk virker. Bruger jeg vwdial
så kan jeg fint lave en ppp forbindelse og surfe.

Men vodaphones software
https://forge.vodafonebetavine.net/frs/?group_id=12&release_id=11
kan ikke se at kortet er aktivt :(

/andreas

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-09-07 20:18

Andreas Lorensen wrote:

> Leder og leder. Det sjove er at kortet faktisk virker. Bruger jeg vwdial
> så kan jeg fint lave en ppp forbindelse og surfe.

Hvad ved stoerre filoverfoersler? Hvis den poller kortet kan det godt give
pakketab ved mange indgaaende pakker.

> Men vodaphones software
> https://forge.vodafonebetavine.net/frs/?group_id=12&release_id=11
> kan ikke se at kortet er aktivt :(

Er den vigtig? Der findes vel PPP appletter til de fleste window managere,
der kan fortaelle dig om du er forbundet.

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 20-09-07 20:47

Lasse Jensen skrev:

> Hvad ved stoerre filoverfoersler? Hvis den poller kortet kan det godt give
> pakketab ved mange indgaaende pakker.

Er kun i testfasen....så har ikke prøvet noget tungt endnu udover en
kortvarig citrixsession der ikke gav problemer. Men hvis du siger der er
pakketab er det nok tilfældet ;)

> Er den vigtig? Der findes vel PPP appletter til de fleste window managere,
> der kan fortaelle dig om du er forbundet.

Næ den ene er vel lige så go som den anden. Hvilken vil du anbefale til
ubuntu ? Vodaphones kan dog også sende sms'er, og jeg vil da tro den
kunne komme til at virke hvis jeg fandt ud af det med shared IRQ.

/A