bakup
Fra : kristina

Dato : 17-09-07 09:26

hej ng.
Jeg har ellers altid kørt uden bakup.
Dog har jeg tidliger brændt de filer jeg ikke vil miste på cd.
Men nu vil jeg gerne have en løsning hvor hele os og alle filer bliver
gæmt. Så jeg ikke behøver at geninstalere alt igen spicelt min gentoo,
da den jo tager tid at få op at køre igen.
Jeg har en server stående som skal have disse filer og ikke andet.
Men den skal så også have alle fra server1 og alt fra mine2 andre
desktop pcer. Det er så meningen at der skal gemmes for hver pc i sit
eget dir, så det er til at hitte ud af.
Findes der en færdig løsning til dette.
Og er det overhovdet muligt at lave en bakup af hele os, så det ikke
behøver at geninstaleres igen.

Fra : Søren Dam

Dato : 18-09-07 09:33

kristina skrev:
> [...]
> Findes der en færdig løsning til dette.
> Og er det overhovdet muligt at lave en bakup af hele os, så det ikke

Jeg bruger rsync. Det virker rigtig godt.

sudo rsync -av -e ssh --exclude-from=/root/rsync_backup --delete /*
bruger@ipnummerpåbackupmaskine:/usr/local/server_backup/

Så har jeg en /root/rsync_backup fil med indholdet:

/dev/*
/proc/*
/tmp/*
/sys/*
/boot/*
/etc/fstab
/etc/ssh/sshd_config

Jeg HAR testet at det virker. Så restore de biblioteker man har lyst til
, eller evt. det hele ved at lave en minimal nyinstallation, og så køre
det hele baglængs

/Søren

Fra : kristina

Dato : 18-09-07 16:16

Søren Dam wrote:

> [...]
>
> Jeg HAR testet at det virker. Så restore de biblioteker man har lyst til
> , eller evt. det hele ved at lave en minimal nyinstallation, og så køre

Det prøver jeg lige at leje med. Det var lige det jeg ledte efter.
Er det muligt også at køre rsync på min windows pc? eller vil det være
bedre at ligge dem manualt over via samba.

Fra : Søren Dam

Dato : 19-09-07 08:44

> Det prøver jeg lige at leje med. Det var lige det jeg ledte efter.
> Er det muligt også at køre rsync på min windows pc? eller vil det være
> bedre at ligge dem manualt over via samba.
Jeg har ikke erfaring med det, men der er noget der ligner her
http://optics.ph.unimelb.edu.au/help/rsync/rsync_pc1.html

/Søren

Fra : kristina

Dato : 21-09-07 09:12

Søren Dam wrote:

> Jeg har ikke erfaring med det, men der er noget der ligner her
> http://optics.ph.unimelb.edu.au/help/rsync/rsync_pc1.html
>
> /Søren
Det ser ud til at det bliver løsningen. Jeg vil lige prøve det, det ser
ok ud.
Takke for alle der har hjulpet