MS Windows
briani 27239
XPpro Sp2 standser ved Logon
Fra : Jama

Dato : 11-10-07 09:02

Da jeg startede min XP op standser den ved Logo og password, som jeg aldrig
har lavet. For, at kunne komme ind måtte jeg lave en Rep m.R, alt andet
virkede ikke, så som F8 med de forskellige mugligheder det giver, men
hvordan er Logoet kommet? Det har jeg aldrig oplevet før og ønsker det
heller ikke igen, hvad er der sket siden, der pludselig er Logo m. password.
Mvh.Jama

Fra : Rado

Dato : 11-10-07 16:20

On Thu, 11 Oct 2007 10:01:33 +0200, "Jama" <non-paed@c.dk> wrote:

> [...]
>heller ikke igen, hvad er der sket siden, der pludselig er Logo m. password.

Har du installeret .NET framework?

--
Rado

You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
backs.

Fra : michael

Dato : 11-10-07 17:28

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Har du installeret .NET framework?
>

> --
> Rado
>
> You can always tell the pioneers - they're the ones with arrows in their
> backs.

Yes alle opdate fra Windows.
Mvh.Jama

Fra : Rado

Dato : 11-10-07 20:24

On Thu, 11 Oct 2007 18:28:00 +0200, "michael" <nonspam@mail.com>
wrote:

>Yes alle opdate fra Windows.

Men kom det lige efter installationen af .NET framework? Installation
af .NET 2.0 (ved ikke med de andre) laver nemlig nogle ændringer så
man pludselig får den her logon side. Iøvrigt, hvis ikke du havde
password før, behøver du ikke indtaste noget men kan bare klikke dig
lige ind i systemet.

Logonskærmen kan iøvrigt fjernes igen med TweakUI for XP (under
Logon/Autologon), der kan hentes hos MS.

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-10-07 23:11

Rado wrote:
> Logonskærmen kan iøvrigt fjernes igen med TweakUI for XP (under
> Logon/Autologon), der kan hentes hos MS.

Kan også fjernes ved at trykke på Start -> Kør, derefter skrive

control userpasswords2

Trykke på OK, og fjerne hakket ved "Brugere skal angive brugernavn og
adgangskode..."

Så slipper man også for at installere ekstra software. Det skulle virke
både på XP Home og Pro.

- Chano Andersen

Fra : Jama

Dato : 12-10-07 05:13

"Chano Andersen" <usenet@chanoandersen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> adgangskode..."
>
> Så slipper man også for at installere ekstra software. Det skulle virke

Problemmet var jo, at jeg ikke kunne komme ind og bruge "Kør, derefter
skrive

> control userpasswords2" jeg blev standset ved Logo, der skulle password
> til, intet hjalp hverken tryk eller lign. desværre.
jama

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-10-07 07:57

Chano Andersen wrote:

> Så slipper man også for at installere ekstra software. Det skulle virke

TweakUI burde dog være standard på alle hjemmemaskiner. Jeg kan ikke
undvære det program.

Jesper Poulsen

Fra : Jama

Dato : 12-10-07 08:11

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> TweakUI burde dog være standard på alle hjemmemaskiner. Jeg kan ikke
> undvære det program.
>

> --
> Mvh
> Jesper Poulsen

Takker for alle svar, jeg har det også.
Men man skal dog passe på, da jeg prøvede "control userpasswords2" eller
"TweakUI" kom min XP til at se ud som da den var ny install. mange af
programmerne var væk fra skrivebordet. Jeg fik dog det gamle skrivebord
tilbage igen, efter jeg havde nulstillet XP igen. Så jeg skulle nok ha
passet lidt bedre på, og ikke prøvet begge programmer, min fejl. Man lære af
sine fejl.
jama

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-10-07 10:11

Jama wrote:
> [...]
> passet lidt bedre på, og ikke prøvet begge programmer, min fejl. Man lære af

Det lyder da som om du fik lavet en ny bruger, og brugte denne? Så får
du nemlig et forholdsvist clean skrivebord.

- Chano Andersen.

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-10-07 10:10

Jesper Poulsen wrote:
> TweakUI burde dog være standard på alle hjemmemaskiner. Jeg kan ikke
> undvære det program.

Nej, det er bestemt ikke et program for folk der ikke ved hvad de laver.
Man kan lave alt for meget man ikke selv forstår, når man bruger det.

Bare det at programmet ikke er på dansk, er nok til at skræmme mange
typiske windows brugere.

Jeg har faktisk ikke engang installeret det igen, efter sidste
geninstallation, jeg har intet at bruge det til længere.

- Chano Andersen.

Fra : Jama

Dato : 12-10-07 19:18

> [...]
>
> Jeg har faktisk ikke engang installeret det igen, efter sidste
> geninstallation, jeg har intet at bruge det til længere.

Jeg tror jeg gør det samme, hvad skal jeg bruge det til, bortset fra alle De
Fanzy ting, som jeg aldrig har brug for.
jama

Fra : Jama

Dato : 12-10-07 05:03

> [...]
> man pludselig får den her logon side. Iøvrigt, hvis ikke du havde
> password før, behøver du ikke indtaste noget men kan bare klikke dig

Det var det jeg ikke kunne, jeg prøvede at trykke, men der skulle password
til. Intet hjalp heller ikke F8 desværre.
jama