Lås port forwards til IP
Fra : Kasper

Dato : 11-10-07 18:36

Hej

Jeg har sådan en SMC router der ikke findes alternativ software til (pga
voip bruger jeg den)

Jeg kunne godt tænke mig at lave en port forward, hvor jeg restricter det
til få ip'er, nogle der ved om man kan det, og hvad det hedder.

SMC7908VoWBRA er det fulde navn

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 18:59

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> wrote in message
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at lave en port forward, hvor jeg restricter det
> til få ip'er, nogle der ved om man kan det, og hvad det hedder.

Hmm - jeg har lige checket deres web, og man kan ikke downloade den fulde
manual, kun en quickstart guide og nogle guides til at opgradrere SIP
firmware.

Derfor kan jeg ikke give dig et præcist svar, men udfra et billede fra
ovennævnte kan jeg se menustrukturen, og vil stærkt mene at du skal ind i
menuen "NAT". Dog kan jeg ikke hjælpe meget mere pga. ovenstående, men du
skal lave en regel som følger:

NB. Når du skriver "restricter det til få ip'er", angiver du ikke retningen,
men jeg antager at det er de udefrakommende ip'er du vil begrænse.

Regel eksempel med port 80 som forwardes til intern IP 192.168.1.1:

Source/Port ----> Dest/Port
Internet IP#1/80 192.168.1.1/80
Internet IP#2/80 192.168.1.1/80

Håber det kan bruges,

mvh
///M

Fra : Kasper

Dato : 11-10-07 19:15

"///M" <nomail> wrote in message

> [...]
> begrænse.
>
> Regel eksempel med port 80 som forwardes til intern IP 192.168.1.1:

http://rapzak.mine.nu/virtual.jpeg
http://rapzak.mine.nu/adress.jpeg
http://rapzak.mine.nu/speacial.jpeg

Det er ca.hvad der er under NAT.

Ja det er sandt udefra kommende trrafik jeg skal have til en server, vil jeg
gerne have styr over ip'erne

Kasper

Fra : Ukendt

Dato : 11-10-07 21:47

> [...]
> http://rapzak.mine.nu/speacial.jpeg
>
> Det er ca.hvad der er under NAT.
>
> Ja det er sandt udefra kommende trrafik jeg skal have til en server, vil

Ok, det er godt nok en skod-opsætning og forklaring der følger med
webinterfacet i din router, men jeg tror jeg har luret den.

A) På siden med "address mapping" skal du indtaste dine udfrakommende IP'er
(internet-ip'erne) i felterne:
1. Global IP
2. Global IP
osv.
og i felterne "from" og "to" skriver du IP'en som din maskine på dit LAN
har. I begge felter og for hver række med en global IP til.

B) På siden med "virtual server" gør du følgende for hver service du har
kørende. Hvis det f.eks. er en web-server ser det sådan ud:
No=1
LAN IP Addres=din lan IP igen (samme som ovenfor)
Protokol Type=TCP
LAN Port=den port din server eller service svarer på (web=80)
Public Port=den port som gæsten sender til (web=80)
Enable=Yes

Nu ved jeg ikke hvad du åbner for, men her er nogle grundregler:

LAN port og public port er typisk den samme, men behøver ikke være det.
Det ovenfor beskrevne er for en web-server, hvis du f.eks. skal køre FTP
skal det se helt anderledes ud - det afhænger af din FTP-server
og -klienter.
Hvis du i stedet skal køre et spil el. lign., skal du finde ud af hvilken
port eller port-ranges spillet bruger og indtaste det.
Protokol-typen er typisk TCP men kan også være UDP - afhænger af hvilken
type service du åbner for.

Til sidst: Du skal ikke bruge "special" indstillingerne.

Held og lykke,

mvh
///M

Fra : peja

> [...]