Cisco 2960 med SFP100FX
Fra : Andreas

Dato : 11-10-07 11:02

Jeg har et problem med at få en 2960 til at køre fuld duplex på et
SFP-100FX modul.

På interfacet er der ikke mulighed for at bruge kommandoen "duplex" så
derfor kører jeg kun halv, som er default. Jeg kan se i
dokumentationen at det med skulle være muligt både at køre halv og
fuld med 2960+SFP100FX, så mit spørgsmål er hvordan jeg gør...

Den originale IOS var 12.2(25)SEE3 jeg har opgraderet til den nyeste
jeg har kunne finde 12.2(40)SE (c2960-lanbasek9-mz.122-40.SE.bin) men
det hjælper intet.

...er det mig der er tosset eller er det mon en fejl i IOS?

AND

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 11-10-07 14:03

On Thu, 11 Oct 2007 10:02:11 -0000, Andreas <turboand@gmail.com>
wrote:

> Jeg har et problem med at få en 2960 til at køre fuld duplex på et
> SFP-100FX modul.

Er det en dual-purpose port? Har du sat media-type på interface'et?
Præcist hvilken switch- og SFP-type er det?

> På interfacet er der ikke mulighed for at bruge kommandoen "duplex" så
> derfor kører jeg kun halv, som er default.

Default er ikke half. Default er autonegotiation, så hvis du kører
half, er det sandsynligvis fordi den anden ende ikke kører autoneg.
Hvad er der i den anden ende og hvordan er det konfigureret?

-A

Fra : Andreas

Dato : 12-10-07 06:42

> Default er ikke half. Default er autonegotiation, så hvis du kører
> half, er det sandsynligvis fordi den anden ende ikke kører autoneg.
> Hvad er der i den anden ende og hvordan er det konfigureret?

Nej den anden ende kører ikke auto.. Det er en 3750-24FS, den kan ikke
køre auto på FX portene, jeg har dog løst problemet her til morgen....

Cisco skriver i "Catalyst 2960 Switch Software Configuration Guide" i
afsnittet "Setting the Type of a Dual-Purpose Uplink Port"
When you change the interface type, the speed and duplex
configurations are removed. The switch
configures both types to autonegotiate speed and duplex (the default).
If you configure auto-select, you
cannot configure the speed and duplex interface configuration commands

Så det løste sig med:

media-type sfp
duplex full

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-10-07 07:26

On 11 Oct 2007 22:41:42 -0700, Andreas <turboand@gmail.com> wrote:

> Så det løste sig med:
>
> media-type sfp
> duplex full

Ja, det var derfor jeg spurgte, om det var en dual-purpose port og om
du havde sat media type.

-A