Mails havner altid i spamfiltre.
Fra : EnjoyNews

Dato : 12-10-07 01:07

Hej

Jeg har en side som automatisk sender regninger og lign. når folk opdatere
osv.
Problemet er at disse mails altid havner i folks spamfiltre.

Det er en helt almindelig mail(.....osv) og jeg har også prøvet at kopiere
hele kilden fra en mail sendt i Outlook Express, og lavede headere og det
hele, men det havner i masseforsendelser på yahoo mails og lign.

Er der slet ikke en måde at serveren kan sende mails så de ikke betraktes
som spam ?

Fra : Martin

Dato : 12-10-07 02:20

EnjoyNews wrote:
> [...]
> hele, men det havner i masseforsendelser på yahoo mails og lign.
>

> Er der slet ikke en måde at serveren kan sende mails så de ikke betraktes

Undgå HTML emails

Prøv med disse headers

$headers = 'From: webmaster@example.com' . "\r\n" .

Hvis det ikke lykkes, så prøv med fx PEAR::Mail
(http://pear.php.net/package/Mail)

PS...
Så giver jeg ikk en krone for yahoos og hotmails spam filter...

Fra : EnjoyNews

Dato : 15-10-07 00:12

"Martin" <martin@aarhof.eu> skrev i en meddelelse

> Undgå HTML emails
>
> Prøv med disse headers
>
> $headers = 'From: webmaster@example.com' . "\r\n" .

Jeg har lige prøvet den header og det er det samme desværre.

> Hvis det ikke lykkes, så prøv med fx PEAR::Mail
> (http://pear.php.net/package/Mail)

Er Pear ikke noget der skal installeres på serveren ? Det er et almindeligt
webhotel, så jeg har jo ikke adgang til at kunne installere ting ?

> PS...
> Så giver jeg ikk en krone for yahoos og hotmails spam filter...

Korrekt... Men der er mange der har disse mails, og det er jo lidt surt at
deres regninger osv. går direkte i masseforsendelse.

Fra : Martin

Dato : 15-10-07 07:00

EnjoyNews wrote:

> Er Pear ikke noget der skal installeres på serveren ? Det er et almindeligt
> webhotel, så jeg har jo ikke adgang til at kunne installere ting ?

Pear er såmænd bare nogle PHP scripts, ikke noget specielt fancy - det
eneste man skal sørge for at have en korrekt include path.

Fx hvis dine pear ting ligger i mappen
includes/pear

Så kan du med fordel smide
ini_set('include_path',$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/includes/pear/');
ind i din config fil eller lign.

> Korrekt... Men der er mange der har disse mails, og det er jo lidt surt at
> deres regninger osv. går direkte i masseforsendelse.

Tjaaa... men så må man jo skaffe sig en ordentlig mail :) - heldigvis
ser jeg også flere og flere privat personer som hopper over og bruger et
ikke så "offentligt" mailsystem, som hotmail og yahoo

Fra : Karl Erik

Dato : 12-10-07 17:58

Den Fri, 12 Oct 2007 02:06:48 +0200 skrev EnjoyNews:

> Er der slet ikke en måde at serveren kan sende mails så de ikke betraktes
> som spam ?

Jo da. Alle mailservere _kan_ i deres MX-record, have et TXT-felt med
en nøgle genereret af serveren. Denne nøgle skal svare til en klientnøgle
der medsendes alle udgående mails. Modtager-serveren kan så via MX-record,
få bekræftet, at mailen stammer fra en klient på en server, der oplyser sin
nøgle - og derved er sandsynligheden for at det er spam, uhyre lille. Hvis
ikke serveren signerer udgående mails med denne nøgle, kan
modtager-serveren ikke få bekræftelse ved at foretage et opslag til
MX-recordens TXT-felt, og kan derfor _vælge_ at betragte mailen som spam.

MVH.
Karl Erik.

Fra : EnjoyNews

Dato : 15-10-07 00:13

"Karl Erik" <karlerik@_NULL_ranunkelvej.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> modtager-serveren ikke få bekræftelse ved at foretage et opslag til
> MX-recordens TXT-felt, og kan derfor _vælge_ at betragte mailen som spam.

dvs. at serveren skal sættes op på en anden måde ? er det noget jeg kan
spørge udbyderen om ?

Fra : Asger Jørgensen

Dato : 13-10-07 08:56

Hejsa EnjoyNews

"EnjoyNews" <a@a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hele kilden fra en mail sendt i Outlook Express, og lavede headere og det
> hele, men det havner i masseforsendelser på yahoo mails og lign.

Måske er det den outgoing mailserver der bliver brugt som er blevet
blacklistet.
Jeg er ikke nogen expert, men på et tidspunkt hvor jeg skulle kommunikere
med nogle mennesker i Rusland, var jeg nød til at skifte mailserver.
Den Tele2 mailserver som jeg tilhørte var blevet blacklistet i øst europa.
Jeg skiftede til One.com server og problemerne forsvandt.

Venlig hilsen
Asger

Fra : Karl Erik

Dato : 13-10-07 22:55

Den Sat, 13 Oct 2007 09:55:41 +0200 skrev Asger Jørgensen:

> [...]
> Den Tele2 mailserver som jeg tilhørte var blevet blacklistet i øst europa.
> Jeg skiftede til One.com server og problemerne forsvandt.

Mange offentlige og private virksomheder lader al indgående post checke på
www.spamhaus.org - her checkes om den afsendende IP-adresse er registreret.
Jeg forsøgte en gang at sende temmelig mange MB vedhæftet en mail til en
kollega, og min IP-adresse blev derfor registeret hos Spamhaus, som en
spammer (det er sgu da dybt godnat, at dette kan lade sig gøre). Da
jeg senere skulle maile til min kommune, blev mailen afvist fordi min IP
var registeret hos Spamhaus.
Det er dog temmelig nemt at "åbne" sin IP-adresse igen, men den forbliver
registreret, så ved gentagelse bliver den lukket igen (åndssvagt).

mvh.
Karl Erik.

Fra : Karl Erik

Dato : 14-10-07 00:43

Den Sun, 14 Oct 2007 00:26:40 +0200 skrev Kim Ludvigsen:

> Den har jeg aldrig hørt før, jeg vil endda påstå, at det lyder meget
> usandsynligt. Er du sikker på, at din computer ikke har været misbrugt
> til at sende spam fra?

Min(e) computere er jeg sikker på, ikke er blevet misbrugt. Et check af
logfilerne på min server, giver heller ikke anledning til bekymring.
Antallet af udgående mails svarer til antallet af de mails der er blevet
sendt. Så medmindre at misbrugeren kan "snyde" mine logfiler, er der ikke
foregået noget mistænkeligt.

mvh.
Karl Erik.

Fra : Karl Erik

Dato : 15-10-07 07:53

Den Mon, 15 Oct 2007 01:12:54 +0200 skrev EnjoyNews:

> dvs. at serveren skal sættes op på en anden måde ? er det noget jeg kan
> spørge udbyderen om ?

Ja, det er noget du skal snakke med din udbyder om, du har sikkert ikke
adgang til opsætning af hans mailserver
Er han af typen - som en engang skrev - der har et par "bambus" pc'ere
stående i husets kælder, er det ikke sikkert han kan yde den fornødne
support. Der er mange "amatør-udbydere", men det er ikke altid nok, bare
at vide, hvordan man opretter virtuelle domæner på en Apache server.

mvh.
Karl Erik.

Fra : Karl Erik

Dato : 15-10-07 10:36

Den Mon, 15 Oct 2007 10:35:52 +0200 skrev EnjoyNews:

> Det er Wannafind der er udbyder, og jeg har lige spurgt dem, og de siger at
> det er et spørgsmål om at sætte min MIME type og header rigtigt. Det er ikke
> deres serveren der er skyld i det.

Og de forklarede dig så, hvordan du sætter det op?
Nej vel? - de aner nemlig ikke hvad de taler om.
Her ser du hvorfor en mail havner i masseforsendelser i min Yahoo
mailbox: Authentication-Results: mta486.mail.mud.yahoo.com
from=uproartraffic.com; domainkeys=neutral (no sig)

Domainkey (servernøgle) er ikke signeret.
Derfor

mvh.
Karl Erik.