Mp3 afspilning
Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-07 17:15

Hej gruppe
Jeg er tilknyttet en tjeneste, hvor jeg modtager et link der slutter på
..mp3.

Det er så sådan at jeg, når jeg klikker på filen i min mail, så starter IE
på en side og afspiller filen i Quicktime.

Hvordan kan jeg gemme filen på min HD, idet jeg ikke har Quicktime Pro og
heller ikke har til hensigt at få det.

Mp3 er i mine mappeindstillinger associeret med Windows Mediaplayer. Jeg
satsede påå at jeg dér kunne rette axxociationen til WMP, men det kunne jeg
altså ikke.

Jeg tjekkede også tilføjelsesprogrammer ud i IE, og dér kunne jeg deaktivere
et par Quicktime tilføjelsesprogrammer, men så kom der bare en ballon om at
jeg skulle aktivere dem igen.

Hvordan får jeg IE til at afspille i WMP og kan jeg så gemme filen. Eller
endnu kortere spurgt: Hvordan kan jeg gemme en sådanne fil på min HD?

På forhånd tak.

Ole

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-10-07 17:38

Den 11-10-07 18.15 skrev Jens Jensen følgende:

> Det er så sådan at jeg, når jeg klikker på filen i min mail, så starter IE
> på en side og afspiller filen i Quicktime.

Reelt set er det ikke et browserspørgsmål, men et mailprogramspørgsmål.
Du kan muligvis højreklikke på linket og vælge at gemme det. Jeg ved
ikke, hvad menupunktet hedder i Outlook Express i Thunderbird hedder det
"Gem linkmål som". Og ellers kan du muligvis ændre en indstilling i
Outlook Express mht. hvordan mp3-filer skal håndteres. Spørg evt. i
gruppen news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Ole

Dato : 11-10-07 17:50

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Hej Kim
Sad lige og rodede videre og kom i tanke om at QT og WMP altid ved
installation "slås" om at komme til. Afinst. derfor Qt og så virkede det.

Så skulle der lige flyttes nogle flueben i hhv QT og WMP, og det virker nu.

Men det er sikkert bare til jeg kommer til at pille igen eller skal opdatere
QT for så "stjæler" QT sikkert igen formaterne.

Ole