Hvad nu med denne steg??
Fra : Linde

Dato : 06-10-07 11:50

Hej gruppe

I et anfald af, ja jeg ved ikke hvad, købte jeg denne her lille hjortesteg
på 850 gram. Den ligner en lille rullesteg, ligger i en netstrømpe, og er
tilsyneladende et stykke fra det område foran på hjorten, en jæger ville
skyde mod. Men hvad skal jeg gøre med den? Min fantasi rækker ikke længere
end til at grydestege den med lidt rødvin og krydderurter, eller i ovnen.
Jeg har lidt brune champignon, lidt vilde ris og diverse krydderier...ikke
dermed sagt, det skal anvendes.

Gode(gerne simple) ideer er yderst velkomne her! Skal jeg ned i aldi eller
fakta igen efter noget går det nok også.

Mvh
Linde

Fra : Ole Christiansen

Dato : 07-10-07 07:50

http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=hjortesteg&lr=

Fra : Anders Halskov-Jense~

Dato : 07-10-07 08:45

">> I et anfald af, ja jeg ved ikke hvad, købte jeg denne her lille
hjortesteg

> http://www.google.com/search?hl=da&rls=com.microsoft%3Aen-US&q=hjortesteg&lr=

Diskussionen har været her før, men jeg synes stadig at hvis man ikke har
andet at byde på at henvise folk til Google, så er indlæggende ligegyldige,
medmindre det handler om hvor man kan købe ting og sager. Når folk skriver
her mht madlavning og tilberedning, er det vel for at få andres personlige
erfaringer eller gode opskrifter. Jeg tror godt folk ved at Google
eksisterer. Indlæg i nyhedsgrupper er vel en form for samtale, og hvor ville
livet blive trist, hvis vi aldrig svarede hinanden med andet end
www.google.dk, når vi blev spurgt om noget.......................

Jeg ville grydestege din hjort i lang tid med lidt mørk øl, og servere den
med ovnstegte rodfrugter; selleri, pastinak, persillerod og gulerødder,
gerne krydret med hvidløg, citronskal og rosmarin.

Anders

Fra : Linde

Dato : 07-10-07 10:11

"Anders Halskov-Jensen" <anders@vinkritik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hvor ville livet blive trist, hvis vi aldrig svarede hinanden med andet

Helt enig. Jeg har naturligvis googlet på stegen også, men vil netop gerne
have folks egne input til sagen.

> Jeg ville grydestege din hjort i lang tid med lidt mørk øl, og servere den
> med ovnstegte rodfrugter; selleri, pastinak, persillerod og gulerødder,
> gerne krydret med hvidløg, citronskal og rosmarin.

God ide, det harmonerer med andre jeg har hørt fra, at den skal have cirka
to timer i gryde. Mørk øl, det må være hittet! Takker.

Mvh
Linde

Fra : Ole Christiansen

Dato : 08-10-07 07:40

> [...]
>
> God ide, det harmonerer med andre jeg har hørt fra, at den skal have cirka
> to timer i gryde. Mørk øl, det må være hittet! Takker.

Der var så bare ingen, der svarede.! Ud over mit Google-forslag. Beklager.

Fra : Linde

Dato : 08-10-07 17:56

"Ole Christiansen" <ofc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Der var så bare ingen, der svarede.! Ud over mit Google-forslag. Beklager.

Arh, der kom da en enkel strøtanke med mørkt øl! Dog er stattede jeg det med
rødvin, da jeg havde en slat stående. Så fik den et par timer, med både af
skalotteløg, et par fed hvidløg, lidt bacon, hele peberkorn og godt med
salt, en deciliter vin, en slat olie og halvt op om stegen med vand. Det gav
en temmelig kraftig fong, som efter at være blevet sigtet, jævnet og smagt
til med gele gav en killer såås. Det var meget udmærket! Ville have givet
den noget rosmarin også, men havde ikke lige noget ved hånden...det ville
ellers nok have været sagen også.

Mvh
Linde