Navn på kage evt. opskrift
Fra : Sus@nne

Dato : 01-10-07 15:47

Hej

Jeg mangler navnet på den kage jeg her beskriver

Mazarin kage, med mandler oven på, og så noget sukker / surupsagtigt noget
oven på mandlerne, mørk chokolade rundt i kanten ??

kan nogen hjælpe med navnet evt. opskriften ?

På forhånd tak for hjælpen

hilsen
Susanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-10-07 15:58

"Sus@nne" <jensens snabel a svenet dot dk> writes:

> Mazarin kage, med mandler oven på, og så noget sukker / surupsagtigt noget
> oven på mandlerne, mørk chokolade rundt i kanten ??
>
> kan nogen hjælpe med navnet evt. opskriften ?

Toscatærte! Umm. Det bragte lige nogle minder op. I sin tid, da jeg
var 11-12 år, gik jeg med aviser hver anden weekend, altså om
morgenen. På vejen hjem kom jeg forbi den lokale bager, og jeg skulle
altid liiige ind og have en Toscakage - altså ikke en hel tærte, men
bare en snitte. Det var en god tradition!

Amo har en som pulver, men jeg har aldrig selv bagt en, hverken
pulverudgavel eller fra bunden, så jeg kan ikke hjælpe med en
opskrift. Kun lidt ekstra mundvand. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-10-07 20:08

> [...]
> skulle altid liiige ind og have en Toscakage - altså ikke en hel
> tærte, men bare en snitte. Det var en god tradition!

Toscatærte er himmelsk. Jeg kom til at tænke på at det mon evt. også
kunne være Bistik Susanne tænker på. Opskrifterne ligner hinanden
meget:

http://www.hindbersnitten.dk/print.php?recipeid=636

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Max

Dato : 01-10-07 20:21

Hej Tove

> kunne være Bistik Susanne tænker på. Opskrifterne ligner hinanden
> meget:

Der er da intet der bare ligner chokolade på et bistik :)

--
Mvh Max

Fra : Tove Krieger

Dato : 01-10-07 20:45

> Hej Tove

> Der er da intet der bare ligner chokolade på et bistik :)

Næh, det er da vist rigtigt nok. Det er mange år siden jeg har
prøvet at bage en. Jeg forveksler den sikkert med en anden
tærteopskrift jeg har med mandler, som ligner toscatærte. Den var
med chokolade i kanten. Der skal heller ikke chokolade i kanten på
en toscatærte hvis det er helt rigtigt.