Re: Jeg har friturestegt en lort
Fra : Bo Warming

Dato : 23-09-07 03:57

"Lynge-parabol service" <Flemsel@tdc.dk> skrev i en meddelelse
news:f3kp2q$1vd$1@aioe.org...
> "Wammel" <fsdfsd@afdafsd.ds> skrev i en meddelelse
> Endnu et alias for at undgå folkets Killfiltre, men du slipper ikke
> røvhul,
> der kommer hele tiden nye lorte ud men vi æder dem ej. **PLONK**

Nej, det er ikke mig der har startet en tråd med den skøre ide at
friturestege afføring.
Det ville give dårlig smag i fedtstoffet.
Men da jeg læste om campingfolkets elektriske poudrerings-toiletter, der via
varme (i lugttæt kammer) gør afføring til lugtløst pulver, så gentog jeg
poudrerings-proces med en toaster, og fandt at maser man lort mellem to
stykker avispapir så det hurtigt gennemvarmes som en skive brød, så dræbes
de bakterier der skaber lugten og
noget t lugtløst kan lægges i papirkurven. Sætter man timer på toasteren kan
men give ekstra tid hvis lorten er stor - men det gad jeg kun een måned. Den
tyske by Augsburg havde i mange årtier poudreringstoiletter og det gav
aldrig lugt - de er saglige de tyskere.
Faktisk er knastør lort næsten så næringsrig som knækbrød og næsten så
smagsløs. De Leningrad var belejret, spiste nogle af russerne lort, for ikke
alt er fordøjet ved een passage gennem tarmen - det er derfor at rotter kan
leve af vor lort i kloakkerne

---------------------------
Sammenfatning af min urin og afføring nytænkning.

Ældre, der ofte skal på toilettet om natten, falder ofte og brækker
lårhalsknoglen og dør kort efter, og en overlæge roste i svarartikel min
artikel i Ugeskrift for Læger om, at disse urininkontinente bør have en
handy, lille kop eller marmeladeglas med metalskruelåg på natbordet, og
urinere i denne mellemstation før træk-og-slippet og sætte det tilbage på
sengebordet indtil næste dag.

Også afføring kan man, fx. med en plastskål, slippe af med i sengen uden at
tøj svines til, eller der opstår lugt i hjemmet.

Hospitalernes kolber og bækkener har ingen fordele sammenlignet med
individuelt valgte emballager.

Om sommeren opholder mange sig i haven og er så afklædt som mulig, evt
nyder bekvem nøgenhed.

Så er det oplagt for ældre "sjat-tissere" at spare de mange ture til
toilettet og gå ind i buskads.

Et håndklæde svøbt om underlivet som kilt eller forklæde, gør det nemt at
undgå "faldloven" : Det er ligegyldig hvor længe man ryster, den sidste
dråbe falder i bukserne.

At være trusseløs associeres med erotik, men er praktisk , for de
urin-inkontinente.

Solbeskinnede og andre varme steder i haven bør undgås og jo mere man kan
frigøre sig af emnets tabuer, jo mere kan man med andre personers næses
hjælp, finde frem til rutiner, der aldrig vil føre til at nogen mærker lugt.

Kinesiske børn har dragt med revne, så de kan sætte sig på hug og
forrette stort og småt uden risiko for at tøj rammes. Mon ikke vi bør lære
af dem og ikke være et uland sammenlignet med dem.

Bleer er ubehagelige , trods materialforbedringer, og det er usundt (og
for nogle modbydeligt) at have væde presset mod sin skridt-hud.

Trods den megen forskning i indeklima er der kun mangelfuld viden om "ildelugtende
hjem". Urininkontinente er på plejehjem kendt for ammoniak-stank og presses
til brug af de fæle bleer.

Det er dog ret let at holde nede - andre dufttyper er derimod et mysterium.
Jeg har fået mit hjem desinficeret med en ISS-ozon-maskine i dyre domme,
men det hjalp ikke spor. Måske min kones katte er problemet.

Den meget respekterede overlæge i psykiatri, Erik Strømgren,fortalte mig
kort før sin død, at han kunne lugte noget særligt ved mange skitzofrene.

Min farbror kaldtes skitzofren og da jeg besøgte min fasters villa for
nogle år siden, konstaterede jeg præcis samme lugt som i min farmors hjem.
Molekyler fra armhule mm kan via luften i hjemmet adsorberes til porøse
materialer i et hjem og gøre lugten karakteristisk.

At min kones katte ikke altid går udendørs, når de skal ekskrementere, er et
særligt problem hos mig. Men det man ikke før af, bliver man stærkere af,
sagde Nietzsche

Bo Warming, cand.scient, pensioneret fysikkemi-gymnasielærer, 35861000