Ondt i hælen.
Fra : Connie Toft

Dato : 30-09-07 09:43

Hjælp....Jeg har fået forbandet ondt på indersiden af min højre hæl.
Jeg løber 3-4- gang om ugen, har gjort dette i 1 1/2 år, uden
problemer. Ømheden startede for 2 uger siden, havde løbet min
sædvanlige lørdagstur på ca 6km, uden problemer, så løb jeg 4,5 km om
søndagen, hvad jeg ofte gør. Så skal jeg lige hilse og sige at jeg fik
ondt. Smerterne aftog, så jeg løb igen 6km om tirsdagen, så var det
glat igen men gen aftog smerterne og jeg løb igen torsdag 6km, øm
igen...så ventede jeg til søndag hvor jeg løb 5km, dette gik ikke alt
for godt, men i tirsdags da jeg havde løbet 4km så var den helt galt.
Nu har jeg holdt mig fra løbeturerne, masseret min hæl og har stadig
ondt.
Var forbi en sportsforetning, de mente at jeg har de forkerte sko?
Hvorfor har jeg så ikke fået ondt noget før?
Jeg kan også prøve med et gelindlæg, nogen der ved om dette virker?
Nogen der har erfaring mht dette og hvad jeg kan gøre, det er sgu lidt
for kedeligt at cykle...

Connie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-09-07 10:48

"Connie Toft" <ct-hl@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg kan også prøve med et gelindlæg, nogen der ved om dette virker?
> Nogen der har erfaring mht dette og hvad jeg kan gøre, det er sgu lidt

Hej Connie

Støtten ligger forkert i dine sko... Ikke nødvendigtvis, dine løbesko...
Husk på, at en sko, der ikke passer dig, giver dig en forkert gang, for
fejlen vandrer fra skoen, op i foden, op i benene, o.s.v.... Hele kroppen,
prøver så at tilpasse sig, denne forkerte sko, hvilket giver en helt
forfejlet gang, som jo i sagens natur, er belastende, for hele kroppen, men
specielt fødderne, som jo slæber hele læsset. Er dine løbesko med luft i
sålerne, kan et punkt jo være punkteret, som så får dig til at træde
skævt.... Så studer dine såler, hvilke, slides ikke rigtigt ??...

M.V.H....Benny..

Fra : Workingmom

Dato : 30-09-07 11:24

Connie Toft skrev:
> [...]
> Jeg kan også prøve med et gelindlæg, nogen der ved om dette virker?
> Nogen der har erfaring mht dette og hvad jeg kan gøre, det er sgu lidt

Jeg er af den opfattelse, at man skal lytte til sin krop. Hvis den ikke
synes, du skal løbe, så skal du nok ikke det.

Jeg synes, den taler ret tydeligt med store bogstaver.

Tine Ditmar

Fra : Mikkel Lund

Dato : 30-09-07 11:36

Connie Toft skrev:
> [...]
> Jeg kan også prøve med et gelindlæg, nogen der ved om dette virker?
> Nogen der har erfaring mht dette og hvad jeg kan gøre, det er sgu lidt

Hej

Syntes du skal holde en pause med at løbe en uges tid, det lyder som
overbelastning. Grunden til overbelastningen er givet vis dine sko. Hvor
gamle er de og hvor mange km har de gået? Det kan være de er færdige (en
ting er helt sikkert de er ikke så gode som da de blev købt.).

Mikkel Lund

Fra : Connie Toft

Dato : 01-10-07 11:35

Hej Mikkel.

Jeg er blevet opfordret til at gå i en sportsforretning med mine
sko, så kan de se om de er færdige. Hvis jeg regner på det, så
har de gået omkring 1100km, da jeg også har et nyere par som jeg
har brugt lidt i det sidste halve år, for at "gå" dem lidt til.
Nu får vi se hvordan det går, men træls er det.

Connie

Fra : Mikkel Lund

Dato : 01-10-07 19:40

Connie Toft skrev:
> [...]
> har brugt lidt i det sidste halve år, for at "gå" dem lidt til.
> Nu får vi se hvordan det går, men træls er det.

Hej Connie

Jeg vil æde en gummisko på at de er grunden til dit ubehag. Om det andet
par hjælper er ikke giver, skader er sket. Håber det løser sig med lidt
ro og nye sko.

Mikkel